کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی تصویب شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در راستای طرح اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم که مربوط به اخذ مالیات خانه‌های خالی می‌شد بررسی کرده و در نهایت با کلیات این طرح موافقت کردند.

در این زمینه بخوانید

تعادل در عرضه مسکن با اخذ مالیات از خانه‌های خالی

ایرادات طرح مالیات بر خانه‌های خالی

متن اصلاحیه قانون مالیات بر خانه‌های خالی

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی – در توضیح این طرح بیان کرد: این قانون از سال 1394 به تصویب رسیده است و کمیسیون اقتصادی با این طرح اصلاحاتی را در این قانون اعمال کرده تا به شکل موثرتری اجرا شود. یکی مربوط به تغییر ضرایب مالیاتی می‌باشد تا به عنوان عاملی بازدارنده از احتکار خانه‌ها عمل کرده و خانه‌ها به بازار عرضه شوند. دیگری سبک جمع‌آوری اطلاعات است.

وی در ادامه اظهار کرد: در قانون قبلی دستگاه‌ها صرفا موظف بودند تا اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند، اما در این طرح افراد ملزم به خوداظهاری هستند و هر فرد باید آدرس محل سکونت و کد پستی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کند و اگر آدرس را اشتباه ثبت کنند آدرس ثبت شده صرفا مشمول خدمات دولتی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: ما سالیانه به یک میلیون واحد جدید در کشور نیاز داریم و اکنون 2.5 میلیون خانه ساخته شده داریم که به بازار عرضه نشده‌ است. این طرح منافاتی با تولید مسکن ندارد؛ بلکه برای مالکان واحدهای تازه ساخته شده مدتی یکساله داده شده تا واحد خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند. ما به دنبال جدا کردن سوداگری از بازار مسکن هستیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان