حشمتیان: وزیر صمت باید علاقمند به حل مشکلات مردم باشد

باشگاه خبرنگاران جوان: قدرتعلی حشمتیان، دبیرکل حزب مستقلین و اعتدالگرایان و مشاور عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در تشریح ویژگی‌های وزیر صمت گفت: من با اکثر وزاری صنعت و معدن و وزرای بازرگانی در دولت‌های مختلف کارکرده ام؛ کسی که بخواهد در کمتر از یکسال باقیمانده عمر دولت دوازدهم، مسئولیت وزارت صمت را بپذیرد یا باید عاشق امور بر زمین مانده مردم یا علاقمند به کار‌های انجام نشده در وزارت صنعت ومعدن وتجارت کشور باشد.

قدرتعلی حشمتیان رئیس ادوارخانه احزاب ایران و مشاورعالی وزارت صمت، گفت: با عنایت به کارنامه عملکرد وزرای قبل، مهمترین ویژگی‌های گزینه اصلح برای این وزارتخانه را می‌توان در مواردی همچون، شجاعت در اخذ تصمیمات دشوار و درایت در ایجاد هماهنگی میان اجزاء اداره صنعت و بازرگانی کشور، آگاهی در خصوص جایگاه وزارت صمت و سهم این وزارتخانه در حاکمیت، نظام اداری، سیاستگذاری و تعاملات میان ساختار قدرت، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اشراف به نقش واسط بودن میان ساحت‌های مختلف مذکور باشد.

او در ادامه تصریح کرد: داشتن تجربه بنگاهداری در سطوح بالا و مسلط به شیوه‌های گذار از بنگاهداری به خصوص در شرایط خاص کنونی، نگرش و اعتقاد عملی بر خروج وزارت صمت از بنگاه داری و تبدیل این وزارتخانه به سیاستگذار و تنظیم کننده، همچنین توانا به عرضه شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه در بورس، با عنایت به وضعیت مناسب بازار سرمایه و جهت گیری کلی نظام و دولت برای بهره گیری از پتانسیل‌های موجود در این بازار را می‌توان از دیگر ویژگی‌های فردی دانست که قرار است در یک سال باقی مانده آینده، وزارت صمت را برعهده بگیرد.

مشاور عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وزیر آینده این وزارتخانه باید دارای دانش آکادمیک مرتبط در خصوص ایجاد توازن میان منافع تولیدکنندگان، توزیع کنندگان، بازرگانان و مصرف کنندگان باشد و شناخت جامع از صنایع مختلف کشور و آگاهی از قوت‌ها و ضعف‌های موجود در وضعیت صنعت و بازرگانی کشور را داشته باشد و از تهدید‌های موجود در اقتصاد تحت تحریم و گرفتار رکود بین المللی و داخلی در دوران فراگیری بیماری کرونا آگاه باشد.

او در ادامه تصریح کرد: عدم تعلق به دعوا‌ها و جناح بندی‌های سیاسی و استقلال در گرایش سیاسی خود از دیگر ویژگی‌های وزیر آینده باید باشد. همچنین تخصص در زمینه شیوه‌های تامین مالی مدرن از جمله بازار سرمایه به عنوان موثرترین ابزار تامین مالی صنعت نیز باید از ویژگی‌های او باشد.

دبیرکل جبهه مستقلین و اعتدالگرایان درباره مهمترین ویژگی وزیر آینده صمت گفت: وزیر صمت آینده در مهمترین ویژگی خود باید دارای میل خواستن برای ایجاد تغییر کلی و توان فیزیکی و انرژی فردی برای دستیابی به این مهم باشد.

او در پایان گفت: با عنایت به موارد بالا امید است رئیس جمهور وزیری با کارنامه‌ای شفاف برگزیند که عمرش را در راهرو‌های وزارتخانه‌ها طی نکرده باشد تا به بروکراسی‌های معمول اداری عادت کند و خمودی رایج نظام اداری را دنبال کند چراکه فرصت کوتاه و راه ناهمواری در پیش است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان