مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت

خبرگزاری تسنیم:محمدشریعتمداری, وزیرکار در گفت‌وگوی اینستاگرامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت:این مصوبه در کمسیون اجتماعی دولت تصویب شده و به کمیسیون اقتصادی دولت ارسال شده است.

وی ادامه داد: انشاالله در هفته آینده در صحن کمیسیون اقتصادی دولت تصویب و نهایی می شود وبعد از تصویب ابلاغ خواهد, مشکلی در این زمینه وجود ندارد. طبق مصوبه شورای عالی کار حق مسکن در سال جاری در صورت تصویب دولت از 100هزار تومان در سال 98 به 300هزار تومان در سال 99 افزایش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم،جلسه 292 شورای عالی کار در تاریخ 17 خرداد ماه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد مقرر شد تا حق مسکن کارگران از 100 هزار تومان به 300 هزار تومان در ماه افزایش یابد. اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیئت وزیر شد.

پس از آن در 31خرداد ماه محمد شریعتمداری،‌ وزیرکار طی نامه ای به جهانگیری ،‌معاون اول رئیس جمهور نوشت: به استحضار می رساند بر اساس ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب 1370 مجلس شورای اسلامی کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

در اجرای قانون مذکور شورای عالی کار در جلسه 292 مورخ هفدهم خرداد 99 با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ماهیانه یک میلیون ریال به ماهیانه 3 میلیون ریال موافقت نموده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید متن پیشنهادی زیر با قید فوریت در هیئت وزیران مطرح شود.

هیئت وزیران در جلسه.... به پیشنهاد شورای عالی کار و به استناد ماده 2 اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری موظف 1370 تصویب کرد کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر 99 مبلغ سه میلیون ریال تعیین می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان