پوتین و مرکل تلفنی در باره ایران و لیبی رایزنی کردند

خبرگزاری فارس: «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تلفنی در باره ایران و لیبی گفت‌وگوو رایزنی کردند.

شبکه اسکای نیوز عربی امروز چهارشنبه گزارش داد که مرکل و پوتین در باره تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران و اوضاع کنونی لیبی گفت‌وگو کردند.

تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق مفاد برجام 18 اکتبر سال جاری میلادی (مهر ماه) به پایان می‌رسد اما دولت ترامپ تلاشی دارد مانع از انقضای این محدودیت‌ها شود.

دولت آمریکا در تلاش است در راستای پیشبرد سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. واشنگتن گفته در صورتی که این تلاش به سرانجام نرسد با توسل به یکی از بندهای توافق هسته‌ای برجام به دنبال بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خواهد بود.

کارشناسان اما با طرح این مسئله که آمریکا اردیبهشت‌ماه سال 1397 از برجام خارج شده و جزو طرف‌های مشارکت‌کننده در «برجام» نیست؛ لذا نمی‌تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

از طرف دیگر، مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ادعا می‌کنند آمریکا با خروج از برجام این توافق را «نقض» نکرده و هنوز یکی از طرف‌های مشارکت‌کننده در آن محسوب می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان