غرامت ۵۰۰ دلاری اپل به کاربران

روند شکایت مشتریان از اپل در سال ۲۰۱۷ کلید خورد. در آن سال اپل با نصب افزونه‌ای، سرعت پردازشگر آیفون را پایین آورد تا فشار از روی باتری برداشته شود و دستگاه بیشتر عمر کند، اما در عین حال این امر به معنی کند شدن آیفون بود.

غرامت 500 دلاری اپل به کاربران
 
شرکت اپل پذیرفته است که برای کند کردن عمدی تلفن همراه آیفون مشتریانش در آمریکا و عدم اطلاع رسانی به آنان، تا 500 دلار غرامت به هر کدام از آن‌ها پرداخت کند. پرداخت غرامت در پی توافق میان مقامات دادستانی آمریکا و مسئولان شرکت اپل بر سر حل و فصل ده‌ها پرونده شکایت طی سال‌های 2017 و 2018 میلادی انجام می‌شود.

روند شکایت مشتریان از اپل در سال 2017 کلید خورد. در آن سال اپل با نصب افزونه‌ای، سرعت پردازشگر آیفون را پایین آورد تا فشار از روی باتری برداشته شود و دستگاه بیشتر عمر کند، اما در عین حال این امر به معنی کند شدن آیفون بود.

در حالی که شرکت اپل این کار را بدون اعلام قبلی انجام داده بود، کاربران تصور می‌کردند کند شدن آیفون‌هایشان تنها به دلیل کهنه شدن بوده است. شاکیان در شکایت‌هایشان گفته‌اند به دلیل این بی اطلاعی، آیفون جدیدی خریده‌اند در حالی که اگر مسئله را می‌دانستند تنها باتری را عوض می‌کردند.

پبر اساس آزمایش‌های شرکت تخصصی نرم افزاری «Primate Lab» توان پردازشی گوشی‌های آیفون 6، آیفون سه و آیفون 7 با استفاده از عملیات به‌روز رسانی نرم افزاری کاهش یافته است. در پی افشای کند کردن عمدی تلفن‌های همراه آیفون، اپل ضمن عذرخواهی گفته بود که این کار را با هدف کم کردن میزان مصرف انرژی گوشی‌ها و جلوگیری از خاموشی ناگهانی آن‌ها پس از پایان شارژ باتری انجام می‌دهد.

به گفته این شرکت، ضعیف شدن باتری آیفون‌های قدیمی باعث می‌شود تا انرژی که باتری به پردازنده می‌رساند کاهش یابد و در نتیجه پردازنده هنگام تحلیل داده‌های سنگین و پیچیده دچار آسیب شود.

حکم جدید برای دریافت غرامت شامل گوشی‌های آیفون مدل 6, 6 Plus, 6s, 6s Plus و SE می‌شود که از سیستم عامل آی او اس 10.2.1 یا بالاتر استفاده کرده باشند. همچنین آیفون‌های مدل 7 یا 7 Plus که از سیستم عامل آی او اس 11.2 یا بالاتر استفاده کرده باشند.

مطابق توافق اپل و دادستانی، مبلغ کل غرامت پرداختی از سوی اپل باید در نهایت بین 310 تا 500 میلیون دلار باشد. انتظار می‌رود اکثر شاکیان غرامتی از 25 دلار به بالا، با توجه به نوع گوشی خود، دریافت کنند. پیش‌تر شرکت اپل به دلیل کند کردن تلفن همراه آیفون مشتریان و عدم اطلاع رسانی به آنان در فرانسه قبول کرده بود مبلغ 25 میلیون یورو به عنوان جریمه بپردازد.
 
منبع: یورو نیوز
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان