جذب سرمایه قابل توجه توسط SMIC؛ یکی از تأمین‌کننده‌های اصلی تراشه‌های هوآوی

به گزارش اقتصاد آنلاین، شرکت SMIC به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه در کشور چین موفق به فروش 6.6 میلیارد دلاری سهام خود شده و این مقدار، حدود دو برابر بیشتر از هدف‌گذاری اولیه این شرکت است. فروش سهام SMIC در حالی اتفاق افتاده که ارزش سهام این شرکت نیز به طور قابل توجهی افزایش داشته است. ارزش سهام این شرکت، افزایش 26 درصدی در پنج روز گذشته و افزایش 200 درصدی در سال جاری میلادی را تجربه کرده است.

این روند نقش موثری در برنامه‌ریزی چین جهت خودکفایی در تولید تراشه‌های لازم برای تولید محصولات الکترونیکی از سوی برندهای این کشور (نظیر هوآوی) خواهد داشت. از سوی دیگر، این تزریق سرمایه به SMIC کمک می‌کند تا با دست پر به رقابت با شرکت‌هایی رقیب نظیر TSMC بپردازد.

SMIC در مرحله اول، عرضه 1685620000 سهم را کلید زد و ارزش هر سهم، 27.46 یوآن اعلام شد. در صورت تقاضای قابل توجه، تعداد سهام عرضه شده می‌تواند فراتر از این عدد برود که در این حالت، SMIC می‌تواند تا 7.59 میلیارد دلار جذب سرمایه کند.

هواوی

SMIC اعلام کرده که قصد دارد عضوی از انجمن نوآوری در علوم و فناوری چین یا همان STAR Board شود؛ انجمنی که توسط دومین اقتصاد بزرگ دنیا با هدف ایجاد محیطی مانند نزدک ایجاد شده تا شرکت‌های حوزه فناوری را گرد هم آورد.

پکن تمرکز روی حوزه فناوری را برای تولید نیمه‌هادی به عنوان برنامه‌ای به منظور افزایش تولید محصولاتی ارزشمند در دستورکار قرار داده است. طبق برنامه‌ریزی که چین انجام داده، تا 70 درصد از نیمه‌هادی‌های مورد نیاز خود را تا سال 2025 میلادی، در داخل کشور تولید خواهد کرد. این دستاورد با تکیه بر سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری دولت روی این بخش از صنعت محقق می‌شود.

هوآوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند که نقش کلیدی در صنایع ارتباطی و مخابراتی دارد، از مشتری‌های مهم SMIC به حساب می‌آید. اگرچه این شرکت بخش اعظمی از چیپ‌های مورد نیاز خود را از شرکت تایوانی TSMC تامین می‌کند، اما در خصوص چیپ‌های سطح پایین‌تر، به محصولات SMIC متکی است. با جذب سرمایه توسط SMIC به نظر می‌رسد حرکت هوآوی به سمت تراشه‌های تولیدی این شرکت، قوت خواهد گرفت. به این ترتیب، هوآوی می‌تواند در خصوص تراشه‌های لازم برای محصولات مختلف، وابستگی کم‌تری به شرکت‌های غیربومی داشته باشد.

هواوی

تحلیل‌گران بسیاری معتقدند SMIC پتانسیل بالایی برای پیشرفت دارد. با این توضیحات، باید منتظر ماند و دید در چند سال آینده این شرکت چه روندی را در پیش خواهد گرفت و شرکت‌هایی نظیر هوآوی چگونه از فناوری و محصولات این شرکت بهره‌برداری خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان