تهیه طرح الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی در مجلس

خبرگزاری فارس: عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  از طرح جدید مجلس برای الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی خبر داد و اظهار داشت: مقرر شده است به زودی در مجلس طرحی تحت عنوان الزام دولت به استفاده حداکثری از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی تهیه کنیم.

وی افزود: طرح مذکور در حقیقت به منظور فعال سازی دیپلماسی اقتصادی کشور تدوین شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اخیرا جلسه‌ بسیار خوبی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد که آقای ظریف هم در این جلسه حضور داشت و احساس کردیم که آنها هم موانعی در این زمینه دارند.

وی تصریح کرد: درست است که وزارت خارجه مسئول کل سیاست خارجی کشور است اما بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند و یک سری موانع قانونی دارند که ما برای مطلع شدن از همین موانع، جلسه را برگزار کردیم.

تالار پشتی ادامه داد: خروجی جلسه مذکور این بود که کمیته مشترکی تشکیل دهیم و بر این اساس این کمیته از معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه و چند نفر از همکاران ما در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین مقرر شد این ها به صورت فشرده صحبت‌هایی داشته باشند و موانع و راه حل ها را احصا و مشخص کرده و گزارش را به کمیسیون ارائه کنند.امروز هم اسامی آنها را به وزارت خارجه ابلاغ می‌کنیم تا بر این اساس بحث و تبادل نظر کنند و سعی می‌کنیم تا حداکثر دو هفته آینده این موضوع را جمع کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: البته آقای دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی میهمان کمیسیون ما بود که در آن جلسه، کمیته کاری تشکیل دادیم و قرار است این کمیته به طور مشترک برگزار می شود چرا که ما به زودی طرح دیگری را را مطرح خواهیم کرد و آن طرح الزام دولت به استقرار نظامات جامعه است.

وی در توضیح طرح الزام دولت به استقرار نظامات جامعه گفت: به طور مثال، نظامات جامعه تولید و توزیع و تامین مالی و خدمات گمرکی تعریف نظام جامع بیمه و تامین اجتماعی و نظام جامع مشاوره های سرمایه گذاری در این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد که همچنین کمیته دیگری ایجاد کردیم که وزیر اقتصاد، معاونان اقتصادی خود را مامور به پیگیری کند و همچنین ما چهار نفر از همکاران را مامور کردیم و امروز اینها معرفی می شوند تا بر این اساس امور مربوطه را پیگیری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان