باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی + تصاویر

آب و هوا و طبیعت بکر شمال تهران عامل جذب برخی متخلفان برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این مناطق شده است.

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی + تصاویر

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، لواسانات یکی از شهر‌ها و بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران است که آب و هوا و طبیعت بکر این بخش عامل جذب برخی متخلفان برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این شهر و بخش شده است؛ به عبارتی غفلت، سر پناه امن ساخت و ساز‌های غیر مجاز در این مکان به شمار می‌رود!

بازدید سرزده خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از ساخت و سازهای غیر مجاز در لواسانات

خبرنگار ما در یکی  از روزهای تابستان بازدید میدانی از این طبیعت بکر شمال استان تهران داشته و طبق مشاهدات میدانی تمام ملک‌ها صوری ساخته شده و رشوه دادن به شهرداری آن منطقه هم از رسومات آنجا به حساب می‌آید.

طبق آمار‌های دریافت شده خارج از بافت منطقه، نزدیک به 100 درصد ساخت و ساز‌ها غیر مجاز بوده و همه تخلفات در دره 11 کیلومتری شمال شرق تهران اتفاق افتاده است. ساختمان‌های زیاد در حریم کوه و رودخانه و همچنین مناطق کم رفت و آمد ساخته شده‌اند.
ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

ببینید؛ ساخت و سازهای بی حساب و کتاب در منطقه بکر لواسان + فیلم


اهالی منطقه لواسان می‌گویند ساخت و ساز‌های بی حساب و کتاب منطقه بکر لواسان را به محلی برای خوش گذارانی ثروتمندان و افراد سرشناس تبدیل کرده است و ساختمان‌ها به صورت رابطه‌ای ساخته شده‌اند و سند ندارند؛ یکی از مشاوران مسکن‌ آن منطقه می‌گوید که ساختمان‌ها هیچ کدام سند و  پایان کار ندارند، اما قیمت آن‌ها هم گوش فلک را کر کرده است.

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

ساختمان‌هایی که در شب ساخته و در روز سبز می‌شوند!

نکته جالب داستان در این بخش است که زمین ویلا‌ها هم غیرقانونی  بوده و متخلفان در تاریکی‌های شب شروع به ساختن می‌کنند؛ هر گوشه از لواسان مصالح ریخته شده و نشان از در حال ساخت و ساز بودن می‌دهد، اما  باستی هیلز لواسان مرکز اصلی ساخت و سازهای غیرقانونی لواسانات به حساب می‌آید  و  این هم باید گفت که  ساختمان شورای شهر لواسان روبه روی شهرک مسکونی باستی هیلز قرار دارد.

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

خانه‌های 250 متری و 280 متری با  بنای دوبلکس  به قیمت 3 میلیارد تومان، این قیمت خانه‌ها در منطقه تپه سرخه (نجار کلا)  است، منطقه‌ای که در آنجا به اراضی ملی هم دست درازی شده است. بنا بر گفته اهالی این منطقه 200 متر آن طرف‌تر اداره سازمان محیط زیست  شهرستان قرار دارد و متخلفان در کمال آرامش مشغول فعالیت خود هستند. متخلفان به حریم جاده هم تعرض کردند و  ساختمان‌های خود را   با سرعت در شب ساخته و در روز  این ساختمان‌ها سبز می‌شوند.

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

واکنش امام جمعه لواسان به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساخت و سازهای غیر مجاز

بنا بر اظهارات اهالی محله تپه سرخه، اهل قبور هم از دست متخلفان آسایش ندارند و نزدیک به 6 ماه است که راه قبرستان توسط متخلفان بسته شده است، مردمی که شب‌های جمعه به زیارت اهل قبور می‌روند به آن‌ها اجازه داده نمی‌شود؛ ضمن اینکه متخلفان ادعای مالکیت گورستان هم دارند و در این قبرستان دوربین‌های خاصی نصب شده که ناظر مالکان خاص همچون آقازاده‌ها هستند.

ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق لواسانات از دریچه دوربین باشگاه خبرنگاران جوان


بیشتر بخوانید


ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

چندی طول نکشید بعد از پخش گزارش خبری باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساخت و سازهای غیر مجاز، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه شهرستان لواسانات در صفحه شخصی خود درباره عدالت علوی نوشت: «عدالت علوی بسی بزرگتر از آن است که تاکنون انجام شده است و الحمدلله یکی از جلوه‌های عدالت در لواسان رخ نمود و بخشی از اراضی معروف به تپه سرخه به بیت المال بازگشت و لواسان یکی دیگر از قله‌های عدالت را فتح کرد.»

ساخت و ساز‌های لاکچری آقازاده‌ها در اراضی ملی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان