مسکو: آمریکا برای تروریست‌های سوریه سلاح می‌فرستد

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از ایزوستیا، گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو طی اظهاراتی تاکید کرد که واشنگتن به دنبال تضعیف حاکمیت سوریه است و تمامیت ارضی در این کشور را نقض می‌کند.

وی افزود که آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی، موضوع حقوق بشر را بهانه‌ای برای تحرکات منفی خود در سوریه قرار داده‌اند. گاتیلوف تصریح کرد که واشنگتن اقدام به انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه می‌کند.

آمریکا و انگلیس در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی در استان ادلب سوریه، بر اجرای طرح کمک‌رسانی به آن‌ها تحت پوشش «ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به سوریه» تاکید دارند. چین و روسیه با اطلاع از قصد کشورهای غربی این طرح را در شورای امنیت وتو کردند.

پیش از این و برای اولین بار در سال 2014، کمک‌رسانی بشردوستانه به سوریه از طریق چهار گذرگاه به تصویب رسید. اکنون پس از ایجاد تغییرات میدانی تنها دو گذرگاه ها برای کمک‌رسانی در نظر گرفته شده است.

گنادی گاتیلوف تاکید کرد که آمریکا تغییرات ایجاد شده را در نحوه کمک‌رسانی نمی‌پذیرد و حمایت‌های خود به تروریست‌ها را در پوشش کمک‌های بشردوستانه ادامه می‌دهد.

گاتیلوف همچنین خاطرنشان کرد: «غرب از اقدامات یکجانبه‌گرایانه علیه سوریه استفاده می‌کند تا اوضاع معیشتی شهروندان سوریه سخت‌تر شود». نماینده روسیه در دفتر سازمان ملل در ژنو همچنین تاکید کرد که سیاست غرب مخالف منشور سازمان ملل است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان