دیدگاه یک نماینده عراقی درباره سفرهای الکاظمی

خبرگزاری ایسنا: دانه محمد، عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق در گفتگو با خبرگزاری ملی عراق (نینا) گفت: ما خواهان روابط خارجی هستیم؛ روابطی که اساس آن‌ها احترام متقابل، عدم دخالت و عدم تحمیل سیاست‌ها است.

وی تاکید کرد: سفر‌های خارجی خصوصا به ایران، عربستان و آمریکا ضروری و مثبت است، زیرا این کشور‌ها تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر سیاست‌های داخلی و خارجی عراق دارند.

محمد خاطر نشان کرد: اگر این سفر‌ها در راستای حمایت سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی از عراق در این شرایط سخت باشد، این مساله بسیار مثبت خواهد بود به خصوص اگر حمایت‌ها بدون عوض باشد و به دنبال آن دخالت‌های سیاسی در امور داخلی نباشد.

این نماینده عراقی همچنین گفت: امیدوارم که حمایت‌ها با حسن نیت و حسن همجواری و به سود دو طرف در راستای ایجاد روابط بین المللی مشترک باشد.

بر اساس این گزارش، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است در هفته جاری سفری به ایران و عربستان و همچنین آمریکا داشته باشد.

یک منبع آگاه عراقی اعلام کرده بود که این سفر الکاظمی در راستای کاهش تنش میان تهران و ریاض و همچنین نزدیک کردن دیدگاه‌های تهران و واشنگتن است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان