شناسه : ۲۰۷۹۸۹۵ - شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۷
ورود دو رام قطار جدید به خط۷ و۶/ پیگیری به سرانجام رسیدن فاینانس با چین بر سر تامین ۶۳۰واگن مترو
اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سید مناف هاشمی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از دو رام قطار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزارشد با بیان اینکه امروز محصولات قرارداد سال 97 به پایان می رسد، گفت: امیدوار هستیم گره مختصری که در بحث قرارداد خرید 105 واگن با طرف چینی و پیش پرداخت ایجاد شده زودتر باز شود تا بتوانیم ازسال آینده شاهد ورود واگنهای این قرارداد باشیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در حال حاضر 1450 واگن در مترو فعال هستند، گفت: به همین مقدار و حتی بیشتر از آن کسری واگن داریم و به عبارت دیگر ما با 50 درصد ظرفیت در شهرتهران کار میکنیم. که این 2 رام قطار می تواند سالانه چهار میلیون مسافر را پوشش دهد اما اگر بتوانیم نیاز تهران درباره تامین واگن که حدود 1500 واگن است را تامین کنیم میتوانیم پوشش حداکثری داشته باشیم.
او اضافه کرد: تلاشها برای به سرانجام رسیدن قرارداد 630 واگن از سوی دولت مجددا آغاز شده و امیدواریم این واگن ها نیز به مانند این 2 رام قطار هر چه زودتر وارد ناوگان شود.این دو رام قطار به خطوط 6 و 7 وارد خواهند شد.
مناف هاشمی با بیان اینکه این 2 رام قطار جدید آخرین قطارهای قرارداد 10 رام قطار هستند که در سال 97 با ال سی بانک مرکزی قطعات آن از خارج به ایران آمد و از گمرک بندرعباس ترخیص شد، گفت: در مهر و آبان سال 97، 85 درصد این قطعات ترخیص شد اما 15 درصد از این قطعات منوط به تسویه حساب با گمرک بود که نهایتا در سال 98 با مساعدت و پیگیری معاونت مالی شهرداری و سازمان امور مالیاتی آزادسازی شد.
او با بیان اینکه از همان زمان مونتاژ و ساخت قطعات انجام شد و امروز شاهد بهره برداری از 2 رام قطار آخر این قرارداد هستیم که به خط 6 و 7 تزریق می شود، تاکید کرد: پروژه ساخت قطار ملی با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور را دنبال می کنیم که به زودی در مردادماه نمایشگاه آن برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال یک رام قطارملی را آماده کنیم.
معاون حمل و نقل حناچی در پایان گفت: انعقاد قرارداد 105 واگن جدید را نیز دنبال می کنیم که امیدواریم بتوانیم در سال جاری این قرارداد را منعقد کرده و تا سال آینده اولین سری محصولات را تحویل دهیم.
همچنین در ادامه علی امام، مدیرعامل متروی تهران نیز با بیان اینکه این 2 رام قطار جدید آخرین قطارهای قرارداد 10 رام قطار هستند که در سال 97 با ال سی بانک مرکزی قطعات آن از خارج به ایران آمد و از گمرک بندرعباس ترخیص شد، گفت: در مهر و آبان سال 97، 85 درصد این قطعات ترخیص شد اما 15 درصد از این قطعات منوط به تسویه حساب با گمرک بود که نهایتا در سال 98 با مساعدت و پیگیری معاونت مالی شهرداری و سازمان امور مالیاتی آزادسازی شد.
او با بیان اینکه از همان زمان مونتاژ و ساخت قطعات انجام شد و امروز شاهد بهره برداری از 2 رام قطار آخر این قرارداد هستیم که به خط 6 و 7 تزریق می شود، تاکید کرد: پروژه ساخت قطار ملی با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور را دنبال می کنیم که به زودی در مردادماه نمایشگاه آن برگزار می شود و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال یک رام قطارملی را آماده کنیم.
او در پایان همچنین گفت: انعقاد قرارداد 105 واگن جدید را نیز دنبال می کنیم که امیدواریم بتوانیم در سال جاری این قرارداد را منعقد کرده و تا سال آینده اولین سری محصولات را تحویل دهیم.