پولشویی ۱.۴ میلیارد دلار بیت کوین از طریق صرافی‌های مطرح در ۲۰۲۰

پس از یکسال تحلیل دقیق، شرکت امنیتی بیت کوین «Peckshield» ادعا کرده که موفق به ردیابی چندین مبادله بیت کوین در سال ۲۰۲۰ برای پولشویی شده که ارزش آن‌ها بیش از ۱.۴ میلیارد دلار است.

پولشویی 1.4 میلیارد دلار بیت کوین از طریق صرافی‌های مطرح در 2020

پس از یکسال تحلیل دقیق، شرکت امنیتی بیت کوین «Peckshield» ادعا کرده که موفق به ردیابی چندین مبادله بیت کوین در سال 2020 برای پولشویی شده که ارزش آن‌ها بیش از 1.4 میلیارد دلار است.

در گزارش این شرکت نوشته شده:

«ما صرافی‌ها با بیشترین میزان پول سرقت شده را رتبه‌بندی کردیم. در رتبه‌های اول تا سوم صرافی‌های «Huobi»، «بایننس» و «OKEx» قرار دارند.»

پژوهشگران این شرکت اعلام کرده‌اند که منابع این بیت کوین‌ها مربوط به چندین نشانی با ریسک بالا شامل حملات هکری و دارک‌نت می‌شود. تنها در 6 ماه گذشته 13,927 معامله با ریسک بالا انجام شده که حاوی 147 هزار بیت کوین با ارزش 1.4 میلیارد دلاری می‌شود.

صرافی سنگاپوری Huobi بدترین عملکرد را در این زمینه داشته و بیش از 40 هزار بیت کوین با ارزش 364 میلیون دلار وارد آن شده است. در مقام بعدی بایننس قرار گرفته که 25 هزار بیت کوین با ارزش 227 میلیون دلار توسط آن شسته شده است.

بیت کوین

1.4 میلیارد دلار تخمینی احتمالا قطره‌ای در یک دریا باشد. محققان این شرکت امنیتی هشدار داده‌اند که 1.59 میلیارد دلار سرمایه با ریسک بالا برای مخلوط شدن وارد میکسرهای سکه شده‌اند. اختلاط سکه‌ یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای پولشویی بیت کوین است.

با وجود حجم بالای پولشویی بیت کوین، اوایل ماه جاری میلادی مشخص شد که FBI پولشویی در دارک وب را ردیابی می‌کند. اسناد پلیس با حجم 270 گیگابایت نشان می‌دهد که صرافی «MorphToken» برای شستشوی بیت کوین کثیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالی که در گزارش اخیر به صرافی‌های Huobi و بایننس توجه ویژه‌ای شده، اما آن‌ها در پولشویی عظیمی که در جریان است، تنها نیستند. ماه گذشته میلادی یکی از تحلیلگران اعلام کرد که صرافی «LocalBitcoins» برای پولشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آن گزارش عنوان شده بود که 12.01 درصد بیت کوین‌های دریافتی این صرافی در سال 2019 مستقیما مربوط به خلافکاران بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان