ماهان شبکه ایرانیان

فواید بخور گیاهی صورت

پوست من عاشق بخورهای گیاهی صورت است

فواید بخور گیاهی صورت

پوست من عاشق بخورهای گیاهی صورت است. زمستان گذشته که برای از بین بردن تاثیرات سرما روی پوستم از این بخورها استفاده کردم بعد از مدتی دوستانم تغییر را روی صورتم احساس کردند. این روش های درمانی بسیار ساده را هر کسی می تواند انجام دهد. بخور صورت منافذ پوست را باز می کند و گیاهان و گل های مورد استفاده در آن ها پوست را تغذیه و سفت می کند. با اضافه کردن گیاهان به آب داغ، روغن های معطر سرشار از مواد مغذی آن ها پخش شده و جذب صورت می شود.

فواید بخور صورت

پا ک کننده: بخار گرم سطح پوست را نرم می کند تا آلودگی ها، باکتری ها و کثیفی را از منافذ پوست خارج کند. همچنین جوش های زیرپوستی را به سطح پوست می آورد و آرام آرام از پوست حذف می شوند.

تقویت گردش خون سالم: افزایش تعری به رگ های پوست کمک می کند تا منبسط شوند و جریان خون بهتر شود. خون پوست را تغذیه می کند و به آن اکسیژن می رساند. گردش خون سالم کلید اصلی داشتن پوست سالم است.

رطوبت رسانی: بخور پوست را مرطوب می کند و نفوذپذیری پوست را بالا می برد. گرمای مرطوب پوست های خسته را احیا می کند و باعث جذب بهتر بخورهای گیاهی می شود.

آرام بخش: بخار با تنفس در ارتباط است و عطر آن ها برای ذهن و جسم آرام بخش و تسکین دهنده می باشد.

درخشش پوست: تقویت گردش خون و رطوبت رسانی پوست زیبایی و درخشش را به پوست شما هدیه می دهد.

دستورالعمل های بخور صورت

مرحله اول: انتخاب گیاه. می توانید ترکیب گیاهان مغذی برای پوست را به صورت بسته بندی تهیه کنید و یا این که خودتان جداگانه آن را بسازید.برخی گیاهان بسیار مفید هستند مثل گل همیشه بهار، بابونه و گزنه. برای پوست های خشک رز، اسطوخودوس و گل گاوزبان اضافه کنید و برای پوست های چرب رزماری، مریم گلی و قرص نعناع استفاده کنید.

مرحله دوم: یک مکان آرام و راحت پیدا کنید. این مکان راحت می تواند میز آشپزخانه و یا هر میز دیگری باشد. سپس یک عدد حوله بزرگ روی میز قرار دهید. صندلی هم باید راحت باشد تا بتوانید پاها را به راحتی روی زمین قرار دهید.

مرحله سوم: موها را به عقب جمع کنید و صورت و گردن را با یک پاک کننده صورت لایه برار تمیز کنید. پاک کننده عسل بسیار مناسب است چون خون تازه را به سطح پوست می رساند و به از بین بردن ناخالصی ها هنگام بخور کمک می کند.

مرحله چهارم: 4 پیمانه آب را داخل ظرف بزرگ بجوشانید بهتر است از آب مقطر برای این کار استفاده کنید.وقتی آب جوشید گیاهان را داخل آن بریزید و با یک قاشق چوبی هم بزنید. سپس شعله گاز را کم کنید و درب ظرف را ببندید. بگذارید 2 الی 3 دقیقه بماند سپس ظرف را بردارید و روی میز قرار دهید. در این زمان می توانید روغن های ضروری را به آن اضافه کنید.

مرحله پنجم: سرتان را به همراه ظرف زیر یک عدد حوله بزرگ و ضخیم قرار دهید. صورت را به فاصله 15 الی 20 سانتیمتر از آب داخل ظرف قرار دهید. می توانید برای هوای تازه برای لحظه ای گوشه حوله را بلند کنید یا می توانید بر اساس گرمای آب صورتتان را به آن نزدیک یا دورتر کنید. مدت زمان استاندارد بخور 5 الی 8 دقیقه است. اما می توانید بیشتر هم ادامه دهید.

مرحله ششم: قبل از خشک کردن صورت می توانید کمی آب ولرم به آن بپاشید. سپس مرطوب کننده یا سرم بزنید. بهترین کار در اتمام بخور ماساژ صورت با کرم است. با حرکات ماساژ به سمت بالا ابتدا پیشانی، گونه ها و گردن را ماساژ دهید. اکنون حس آرامش، تسکین و درخشش خواهید کرد.

با انجام دادن بخورهای گیاهی به صورت مرتب پوستی سالم خواهید داشت. با این بخورها به مدت 30 دقیقه در هفته پوستی شاداب و با طراوت خواهید داشت. این روش های درمانی خانگی را امتحان کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان