بررسی قعرنشینان لیگ نوزدهم؛

مدعیان اصلی سقوط از لیگ برتر/ جنگ خودروسازان و نفتی‌ها بر سر بقا!

در فاصله ۶ هفته مانده به پایان لیگ برتر هنوز تکلیف ادامه مسابقات لیگ نوزدهم تا پایان و عدم سقوط تیم ها یا بقای آنها در لیگ بیستم مشخص نشده است.

سرویس ورزش مشرق رقابتهای لیگ برتر در فاصله 6 هفته مانده تا پایان دیدارهای این فصل همچنان با حساسیتی ویژه در بالای جدول در ادامه است و 5 تیم دنبال کننده تیم پرسپولیس، جدال سفت و سختی بر سر کسب سهمیه آسیایی دارند. البته این شور و حال تنها در بالای جدول نیست چون همین وضعیت و شاید با حساسیتی بیشتر، در پایین جدول در جریان است. آنجا که تیم های شاهین شهرداری بوشهر، گل گهر سیرجان پیکان ، پارس جنوبی جم، سایپا و حتی ماشین سازی تبریز در خطر سقوط به دسته پایین تر قرار دارند. بررسی وضعیت این تیم ها رقابت تنگاتنگ موجود در پایین جدول را به رخ می کشد.

بیشتر بخوانید:
 

قهرمان نشدن پرسپولیس چیزی شبیه غیرممکن!/ شانس کدام تیم‌ها برای کسب سهمیه آسیایی بیشتر است؟

*شاهین شهرداری بوشهر؛ مدعی اول!

شاهینی ها در 3 دیدار اخیر خود تنها یک امتیاز روبروی نفت مسجد سلیمان کسب کردند و با دو باخت متوالی در پایان هفته بیست و چهارم جای پیکان را در قعر جدول به خود اختصاص داد. تیمی که به شدت روحیه اش برای بقا در لیگ برتر را باخته و در آخرین دیدار با 5 گل مغلوب ذوب آهن اصفهان شد. تیمی 17 امتیازی که مدعی اول سقوط است. کریمیان سرمربی این تیم هم بعد از این باخت سنگین برکنار شد و مهدی پاشازاده جای او را گرفت.

*گل گهرسیرجان؛ بدون مربی!

تیم پانزدهم لیگ برتر گل گهر سیرجان است که در این فصل دو بار سرمربی اش را تغییر داد ولی به تازگی و پس از باخت آخر مجید جلالی که جای وینگو بگوویچ آمده بود هم عطای کار در این تیم را به لقایش بخشید اما این جدایی طولی نکشید و جلالی به نیمکت برگشت. سپاهان، شهرخودرو و پیکان هر سه تیمی بودند که تیم آقا معلم را وادار به هت تریک در باخت کردند تا همچنان از مدعیان اصلی سقوط محسوب شود.

*پیکان؛ مدعی بقا!

در حالی که پیکان تا پیش از سه بازی اخیر کاندیدای اول سقوط محسوب می شد ولی با دو برد متوالی روبروی ذوب آهن و گل گهر سیرجان راز بقا را پیدا کرد. این تیم با هدایت عبدالله ویسی امیدهایش برای بقا را به شدت افزایش داده و می خواهد در این لیگ برتر بماند. این تیم در هفته های بعد با سایپا و پارس جنوبی جم دیدار خواهد کرد که هر دو از رقبای پایین جدولی اش محسوب می شوند و این احتمال بیشتر می شود که پیکان باز هم به 21 امتیازش بیفزاید.

*پارس جنوبی جم؛ گرگ و میش!

شاگردان هومن افاضلی در دو دیدار اخیر خود یک باخت و یک تساوی مهم در خانه سپاهان را تجربه کردند. تیمی با 21 امتیاز در رده سیزدهم جدول سه، چهار بازی خیلی سخت را پیش رو دارد. شهرخودرو، پیکان، شاهین شهرداری بوشهر، ماشین سازی تبریز، فولاد و نفت مسجد سلیمان 6 تیمی هستند که روزهای سختی را برای این تیم رقم خواهند زد. به اضافه یک بازی عقب افتاده با استقلال که می تواند حکم حیاتی برای این تیم داشته باشد. در حقیقت بقا یا سقوط پارس دست خودش است. البته با جدایی ناگهانی افاضلی و رفتن این مربی به ماشین سازی کار زردپوشان جم سخت تر از قبل شده است.

*سایپا؛ در مرز خطر!

شاگردان ابراهیم صادقی هم وضعیت خوبی در پایین جدول ندارند. تیم 22 امتیازی با تیم ته جدول کمتر از امتیازات دو برد فاصله دارد. سایپا که سه تساوی متوالی کمرش را در این هفته ها شکسته نگاه جدی به دیدارهای باقیمانده اش دارد. غیر از دیدار هفته آخر مقابل پرسپولیس، سایپا 5 دیدار سخت روبروی تیم های ته جدولی دارد که همگی دنبال بقا در لیگ برتر هستند.

*ماشین سازی؛ در وضعیت قرمز!

با اینکه در جمع تیم های پایین جدولی ماشین سازی تبریز با 24 امتیاز، 7 امتیاز با تیم ته جدول فاصله دارد ولی همچنان در وضعیت قرمز و منطقه خطر است. تیمی که از 6 برد این فصل دو بردش را روبروی تیم استقلال بدست آورده در بازگشت به لیگ برتر 3 باخت متوالی داشت تا عملا به تیمهای ته جدولی نزدیک شود. رضا مهاجری پس از دو هفته از سرمربیگری این تیم استعفا داد و هومن افاضلی جای او را گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان