درخواست قالیباف برای ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت

گروه سیاست سایت نامه نیوز، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز -یکشنبه- مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمدرضا صباغیان بافقی نماینده بافق و مهریز تاکید کرد: حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری در جلسه علنی حضور دارد وی هماهنگ کند تا وزیران برای حضور در صحن یا کمیسیون‌ها برنامه‌ای را اختصاص دهند تا بعد از ارائه گزارش خود در دو ماه گذشته، در ماه‌های آینده هم گزارش‌های مربوط به عملکرد خود را به نمایندگان ارائه کنند تا مشکلات موجود شناسایی شوند.

وی افزود: مجلس براساس وظایف قانونی خود موضوع ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت را پیگیری می‌کند، براساس قانون این مهمترین نشست نظارتی است.

محمدرضا صباغیان‌بافقی در تذکری با استناد به ماده 235 آیین‌نامه داخلی مجلس اظهارداشت: این ماده تاکید دارد که رییس جمهوری و هر یک از وزیران موظفند در مردادماه هر سال که براساس برنامه‌های ارائه شده خود در زمان تشکیل دولت و اخذ رأی اعتماد متناسب با اسناد و قوانین بالادستی و شاخص‌های عملکردی گزارش عملکرد خود را در این مدت و همچنین برنامه‌هایشان را برای سال آینده به مجلس ارائه کنند.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه دغدغه همه مردم اکنون معیشت اقتصادی است، افزود: سوال از رییس جمهوری و استیضاح هم به دلیل اظهارات مخالفان و موافقان به نتیجه نرسیده اما تمام دغدغه‌مندان تنها پیگیری مسائل اقتصادی را می‌خواهند و با اجرای این قانون دولت پاسخگو خواهد بود.

صباغیان‌بافقی تاکید کرد: مجلس ساز وکاری را تعریف کرده که مردادماه باید رییس جمهوری و وزرا گزارش عملکرد خود را ارائه دهند و مقایسه‌ای میان اقدامات انجام شده و وضعیت فعلی و همچنین برنامه‌های آینده خود انجام دهند. اجرای این قانون مختص به دولت فعلی نیست بلکه برای تمامی دولت‌ها است و با اجرای آن پاسخ به سوال یا حتی استیضاح هم برآورده می‌شود.

وی عنوان کرد: رییس جمهوری و وزیران باید به مجلس گزارش دهند که طی یکسال گذشته چه کرده‌اند و آماری از وضعیت بیکاری، ایجاد اشتغال، مبارزه با قاچاق کالا و ... ارائه کرده و بگویند آمار این مسائل چه میزان بوده و اکنون چه اندازه است.

نماینده مردم بافق و مهریز درمجلس خطاب به رییس جلسه بیان کرد: مردادماه در پیش است بنابراین ابن قانون را اجرا کنید تا پاسخ مردم و نمایندگان مجلس درباره دغدغه‌های معیشتی داده شود زیرا مردم واقعا مشکل دارند و ما مسئولان هم تنها درصدی از این مشکلات مردم را درک می‌کنیم، ما حتی تاب خواندن برخی پیام‌های مردم را نداریم.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه اظهارداشت: این قانون تصویب شده اما اشکالاتی نسبت به آن وجود داشت که در شورای حل اختلاف سران قوا مطرح شد و نکاتی هم در آنجا مدنظر قرار گرفت که در نهایت جمع بندی و به مجلس ابلاغ شد.

 

 

منبع: ایرنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان