اجاره ویلا در اطراف تهران به صرفه تر از خرید ویلا

به گزارش فردا، در سالهای اخیر اجاره ویلا کردان و یا مناطقی مثل دماوند، لواسان و ... برای برگزاری جشن ها و یا گذراندن تعطیلات آخر هفته توسط ساکنین پایتخت بسیار محبوب شده است، آب و هوای خوب این مناطق، دسترسی مناسب از تهران و امکانات ویلاها از دلایل این محبوبیت هستند. اما چرا طرفداران ویلاهای اطراف تهران به جای اجاره ویلا، به فکر خرید ویلا در این مناطق نیستند؟

در اینجا میخواهیم بررسی کنیم که اجاره ویلا در لواسان ، فشم، کردان، دماوند و شهریار نسبت به خرید ویلا در این مناطق چه مزایا و معایبی دارد و کدام به صرفه تر است. میدانیم که این روزها به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا سفرهای مردم و ساکنین پایتخت به شهرهای دورتر و شمال کشور بسیار کمتر شده است اما سفرهای کوتاه به اطراف تهران هنوز مورد توجه هستند و دلیل آن هم این است که مسافران مناطقی مثل کردان در صورت در اختیار داشتن یک ویلا استخردار و با امکاناتی مانند میز بیلیارد، فوتبال دستی و ... نیازی به خروج از ویلا برای تفریح ندارند و از این لحاظ در خطر ابتلا به بیماری نیز قرار نمی گیرند.

اجاره ویلا در اطراف تهران به صرفه تر از خرید ویلا

در مناطق خوش و آب و هوای اطراف تهران به جز آب و هوای خوب معمولا امکانات تفریحی محدودی وجود دارد و شاید دلیل مجهز بودن ویلاهای این منطقه به انواع امکانات تفریحی هم همین باشد. پس خرید یک ویلای ساده بدون استخر و بدون باغ خصوصی همراه با آلاچیق و باربیکیو و بدون امکانات بازی و تفریحی مانند فوتبال دستی و بیلیارد و ... شاید نتواند جایگزین اجاره کردن یک ویلای مجهز در این منطقه شود.

اما خرید چنین ویلایی نیز با توجه به قیمت روز افزون مسکن و همچنین رشد سریع قیمت زمین ها در مناطق اطراف تهران بسته به منطقه چیزی حدود 1 تا چند میلیارد هزینه دارد. اگر سرمایه اش را دارید دو انتخاب پیش روی شماست. ساخت یک ویلا از صفر و یا خرید یک ویلای آماده، ممکن است ساخت ویلا برایتان به صرفه تر باشد اما صرف حداقل یک سال از وقت و انرژی تان و خواب سرمایه تان را هم باید در نظر بگیرید. برای خرید ویلاهای آماده هم به دلیل مشخص نبودن کیفیت ساخت ومصالح به کار رفته لازم است که کمی ریسک کنید. اگر همه ی این خطرات را پذیرفته اید و هنوز هم قصد خرید یا ساخت ویلای شخصی خودتان را دارید باید هزینه ی استهلاک سالیانه، آب، برق و گاز، نگهبانی، سرایداری و ... هم به هزینه هایتان اضافه کنید.

البته همه چیز بستگی به میزان استفاده تان از این ویلا دارد. اگر خیلی اهل سفر باشید احتمالا در ایام تعطیل و آخر هفته ها به ویلایتان سرخواهید زد. برای اجاره ویلا دماوند شما باید هر شب حدود 1 میلیون تومان هزینه کنید. یعنی اگر در ماه 8 شب هم در این ویلا سپری کنید هزینه شما می شود ماهی 8 میلیون تومان و به عبارتی سالی 96 میلیون تومان، احتمالا هزینه نگهداری از ویلا استخردار لوکس شما به صورت سالیانه از این مبلغ کمتر نخواهد شد.   البته این موضوع را در نظر بگیرید که سفرها معمولا دسته جمعی و به همراه چند خانواده است و هزینه اجاره ویلا هم بین خانواده ها تقسیم شده و شاید خیلی کمتر از این مبلغ شود.

جدا از مسائل مالی و مقایسه ی هزینه ها استفاده از ویلاهای خالی ای که در مناطق اطراف تهران جهت استفاده مسافران ساخته شده اند به جای ساخت یا خرید یک ویلای شخصی کمکی بزرگ به محیط زیست محسوب می شود. جلوگیری از گسترش ویلا سازی در این مناطق به معنی حفظ طبیعت و بافت طبیعی در این مناطق است.

اجاره ویلا در اطراف تهران به صرفه تر از خرید ویلا

با توجه به مسائل گفته شده تصمیم با شماست که در نهایت با اجاره ویلا در اطراف تهران از تعطیلات خود لذت ببرید و یا با ساخت ویلا این کار را انجام دهید. اما تنوع بالای ویلاهای این مناطق را دست کم نگیرید اگر قصد اجاره ویلا دارید می توانید به سایت رومیتا مراجعه کنید و به راحتی همه ویلاهای اطراف تهران را با عکس، قیمت و امکانات مشاهده و رزرو کنید.

البته نباید فراموش کرد که اجاره ویلا در اطراف تهران وحتی شهرهای دیگر تا کنون با چالش های زیادی روبرو بوده و همین موضوع ممکن است خاطره تلخی برای خیلی از ما ایجاد کرده باشد. اجاره ویلا به صورت حضوری بسیار پردردسر است و مطمئنا قیمت هم بالاتر است چرا که شما مسافتی را طی کرده اید و به آن منطقه رسیده اید و مجبور هستید که ویلا را اجاره کنید و البته حق انتخاب کمتری خواهید داشت. در اجاره آنلاین ویلا از طریق سایتهای اجاره ویلا هم با وجود حق انتخاب زیاد و مشخص بودن قیمت ها چالش های زیادی وجود دارد. مانند عدم تطابق عکس های سایت با خود واحد و یا کثیف بودن واحد به هنگام تحویل گرفتن، اما رومیتا این چالش ها را با تضمین صحت اطلاعات، کیفیت و نظافت حل کرده است و اگر در هنگام تحویل هر مشکلی وجود داشته باشد مسافر به راحتی می تواند رزرو خود را کنسل کرده و مبلغ پرداختی را به صورت کامل پس بگیرد. انتخاب از این سایت نیز به دلیل وجود نظرات مسافران قبلی بسیار ساده تر است و هر سوالی که درباره ویلا داشته باشید میتوانید به سادگی از طریق چت سایت رومیتا از صاحب ویلا بپرسید. ارائه خدمات پشتیبانی 24 ساعته، فراهم آوردن بستری امن، مطمئن وساده جهت رزرو، پرداخت و بیمه سفر رایگان از دیگر خدمات این سایت است.

در آخر اگر نگران رعایت نکات بهداشتی در ایام شیوع ویروس کرونا هستید میتوانید از میان اقامتگاههای ضدعفونی شده در سایت رومیتا انتخاب و رزرو کنید. در این سایت اقامتگاه هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند با نشان خاصی مشخص شده اند. برخی از این پروتکل ها شامل ضدعفونی کردن سطوح پرکاربرد مانند دستگیره های در و کلیدهای برق، رعایت فاصله زمانی حداقل یک روز بین خروج مسافر قبلی و ورود مسافر جدید و عدم پذیرش تعداد زیاد مسافران می باشند. امیدواریم که با بررسی این موارد توانسته باشید در رابطه با اجاره کردن و یا خرید ویلا در اطراف تهران تصمیم خود را بگیرید و از سفرهای خود لذت ببرید.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان