انتقاد نوری از معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰

رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تسریع در بررسی پرونده‌های مراجعان انتقاد کرد.

انتقاد نوری از معرفی نشدن قاضی در برخی از شعب کمیسیون ماده 100

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در دویست و بیست و هفتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران ضمن تسلیت درگذشت یکی از کارشناسان شورای شهر گفت: تذکر من درباره حضور نداشتن نماینده دادگستری در برخی از شعب کمیسیون‌های ماده 100 است.

وی افزود: مطابق تبصره 1 ذیل ماده صد قانون شهرداری‌ها، اعضای کمیسیون‌ها وشعب مختلف ماده 100 مرکب از قضات دادگستری، شورای اسلامی شهر و نمایندگان وزارت کشور هستند و قانونگذار مدت محدود 10روز را برای ذی نفع جهت ارسال لایحه دفاعیه در نظر گرفته و کمیسیونها نیز باید پس از آن ظرف یک ماه تصمیم مقتضی و آرای لازم را با حضور اعضای کمیسیونها  صادرکنند.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه علیرغم اهمیت موضوع و پیگیری‌های مستمر اداره کل اجرایی کمیسیون‌های ماده 100 در تعدادی از شعب کمیسیون ماده 100 به دلیل عدم معرفی قضات دادگستری و تکمیل نبودن اعضا، اقدامات و پاسخگویی به مراجعان ماهها به تاخیر افتاده است که لازم است در راستای اعمال ضوابط و همچنین رعایت حقوق شهروندان رسیدگی به پرونده ها تسریع شود.

نوری با بیان اینکه در برخی از کمیسیون‌ها چهار ماه است که قاضی حضور ندارد و بررسی پرونده‌های این کمیسیون‌ها باقی مانده است، اظهار کرد: از این رو از مدیرکل دادگستری استان تهران انتظار دارد نسبت به معرفی و تکمیل اعضای دادگستر ی در کمیسیون های ماده 100 اهتمام لازم را معمول نماید تا عقب ماندگی امور شعب موسوم و پاسخ به ذی نفعان جبران و رضایت شهروندان حاصل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان