تصویب ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۴ رأی موافق، ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی را به تصویب رساندند.

تصویب ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست وهفتمین جلسه علنی این شورا بررسی ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقای کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران سه پیشنهاد را مطرح کرده بود. در تشریح پیشنهاد اول سالاری گفت: کلمه متقاضی اگر در این ماده واحده حذف شود اختیاری بودن موضوع ایمنی را از بین می برد و در حقیقت موارد تعیین شده برای اماکن عمومی و خصوصی الزام آور خواهد شد. با وجود کلمه متقاضی هر کسی که بخواهد هزینه ایجاد ظرفیت سازی های سازمان آتش نشانی را پرداخت می کند و اگر کسی نخواهد آن را پرداخت نمی کند لذا اگر کلمه متقاضی حذف شود موضوع اجباری قلمداد خواهد شد. بی تردید اگر اختیاری باشد تحقق پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه رسولی به عنوان مخالف این پیشنهاد گفت: قطعا الزام آور بودن موارد ایمنی برای تمامی ساکنین شهر تهران امر بسیار حیاتی و مهمی است. در رعایت استانداردهای ایمنی تردیدی وجود ندارد اما در اینجا تعیین بهای خدمات انجام می شود لذا از این مسیر نمی توانیم یک مقرری جهان شمول تعیین کنیم. قطعا اگر متقاضی در اینجا حذف شود محتوای ماده واحده ابتر می ماند در ادامه با اصرار ریاست شورای شهر تهران و سایر اعضا سالاری پیشنهاد خود را پس گرفت.

به گزارش ایسنا ، پیشنهاد دوم رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد سامانه پایش هوشمند اعلام حریق و دریافت هزینه های آن توسط سازمان آتش نشانی بود که سالاری تاکید داشت: دریافت هزینه ها منوط به لازم الاجرا بودن سامانه شود که با توضیحات ارائه شده توسط نوری رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران متقاعد شد و پیشنهاد دوم خود را نیز پس گرفت.

به گزارش ایسنا، سومین پیشنهاد سالاری نیز با اصرار ریاست شورای شهر تهران و تاکید بر شیوع کرونا ویروس و تلاش برای تحقق فاصله گذاری اجتماعی از سوی وی پس گرفته شد تا نهایتا رأی گیری برای ماده واحده این مصوبه انجام شود.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 14 رأی موافق از مجموع 14 نفر حاضر در جلسه ماده واحده مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی را به تصویب رساندند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان