اتومبیل تویوتا کمری۲۰۰۷

نشستن در اتاق کنفرانس و گوش دادن به سخنرانی مدیران کمپانی تویوتا که آزادانه مدل های قدیمی کَمِری، که موفقترین و مهمترین اتومبیل ساخت این کمپانی بوده است،  را &#۸۲۲۰;وانیل&#۸۲۲۱;، &#۸۲۲۰;نان و کره&#۸۲۲۱; ، &#۸۲۲۰;معمولی&#۸۲۲۱;، &#۸۲۲۰;خسته کننده&#۸۲۲۱; و &#۸۲۲۰;ناامید کننده&#۸۲۲۱; و &#۸۲۲۰;فاقد الهام بخشی&#۸۲۲۱; توصیف می کنند، خالی از لطف نیست

اتومبیل تویوتا کمری2007

نشستن در اتاق کنفرانس و گوش دادن به سخنرانی مدیران کمپانی تویوتا که آزادانه مدل های قدیمی کَمِری، که موفقترین و مهمترین اتومبیل ساخت این کمپانی بوده است،  را “وانیل”، “نان و کره” ، “معمولی”، “خسته کننده” و “ناامید کننده” و “فاقد الهام بخشی” توصیف می کنند، خالی از لطف نیست. ممکن است با خودتان تصورکنید که این کنفرانس هم مثل جلسات 12 مرحله ای اعتراف بوده است. اما علاقه مندان اتومبیل همه ی این مطالب را در مورد تویوتا کمری سالهای سال است که می دانند، اما مقامات عالی رتبه کمپانی تویوتا آن را نادیده می گرفتند. حالا به نظر می رسد که کمی توجه نشان داده اند.

تویوتا همیشه محصولات کمی را برای عرضه داشته است، اما سعی داشته که کَمِری را رقیب اتومبیل هایی مثل سوبارو لِجسی، فورد فیوژن، و هیوندا سونوتا کند. و البته اتومبیل های دیگری مثل مزدا 6، نیسان آلتیما، و هوندا آکورد جدید هم رقبای بدی به نظر نمی رسند.

آیا این به آن معناست که با گذشت یک نسل، کمری توانسته است به زیباترین، جالب ترین، و دوست داشتنی ترین اتومبیل خانواده تبدیل شود؟ نه کاملاً! نورافکن های ابرو شکل، شانه های بلند، کمر باریک، و صندوق عقب بلند همه طرح هایی کاملاً آشنا هستند که تغییر چندانی پیدا نکرده است.

اتاق کمری های جدید چیز تازه ای ندارد، حتی اندازه اش هم تغییر چندانی نکرده است، اما بسیار خوش ساخت تر و راحت تر است و طراحی فوق العاده ای دارد. صندلی های عقب مدل XLE حتی خوابیده تر هم هستند. سیستم خودکار و سیستم اتصال بلوتوس موبایل اختیاری است. ایربگ های بغل در صندلی های جلو و عقب هم که در همه ی مدل ها جزء استاندارد است. ابزارهای داخلی اتومبیل که در مدل XLE و مدل های هیبرید وجود دارد نیز به رنگ آبی نیمه شفاف درآمده است که یادآور “باندی بلو”، کامپیوتر های اولیه iMac است. این نمونه ای کاملاً مدرن و جذاب از روکش کردن پنل دستگاه است، بدون نیاز به استفاده مفرط از چوب یا آلومینیوم.

996

بله، کمری برای اولین مرتبه با موتورهای همنیروزا هیبرید تویوتا ساخته شده است، که بسیار پرانرژی تر از مدل پریوس است. تویوتا در کمری هیبرید از چرخه اتکینسون استفاده کرده است که بسیار بالاتر از حد استاندارد کار می کند، کمری 4 سیلندر 2٫4 لیتر به موتور الکترونیکی  hp45 تبدیل شده است که انرژی خروجی کل سیستم  hp 192 می باشد. کمری هیبرید با 3637 پوند وزن، حدود 150 تا 350 پوند سنگین تر از هم نوعان خود است که ممکن است سرپیچ ها کمی اذیت کند اما در اکثر موقعیت های رانندگی، هیبرید کاملاً عالی کار می کند و قدرت رسانی آن کاملاً سریع و روان است. کمپانی تویوتا ادعا دارد که فقط 8٫9 ثانیه  طول می کشد تا سرعت این خودرو به 100 کیلومتر در ساعت برسد. EPA صرفه جویی این خودرو را در سوخت در رانندگی های شهری و اتوبان mpg 47/43 می داند. برای آندسته افرادی که حاضرند کمی راحتی اتومبیل را به کارایی بیشتر آن بفروشند، دکمه “eco” به طور طبیعی خروجی دستگاه تهویه اتومبیل را کاهش می دهد. ما تصور می کنیم که این پاسخی برای انتقاداتی است که کمپانی تویوتا به خاطر شکست مدل پریوس متحمل شدند. گرچه جیم لنتز، مدیر کل فروش تویوتا، پیش بینی می کند که کمپانی قادر به تولید کافی از کمری هیبرید نخواهد بود و میزانی که در توان دارد پاسخگوی تقاضاها نمی باشد. و مانند گذشته آنها از بین یک 4 سیلندر و V-6 انتخاب می کنند.  4 سیلندری 2٫4 مدت ها دوباره و دوباره تولید شده اما 3٫0 و 3٫3 لیتر V-6 ها به خاطر V-6 3.3 کنار گذاشته شده اند. اما کَمِری که در مدل های SE، LE و XLE وجود دارد، V-6 قادر است hp 268و lb-ft  248 گشتاور نیرو از طریق سیستم 6 دنده ای خودکار بفرستد.

مدل SE مدل اسپرت تر این اتومبیل است. مانند گذشته حالت تعلیق کمتری دارد اما اکنون دیگر SE به خاطر وجود بدنه استاندارد و نیز بسیار زیبا، کمی از سایر مدل ها پایین تر است. وسایل بیشتری در مدل استاندارد با چرخ ها 17 اینچی SE وجود دارد. وجود بست V شکل بین بدنه و کابین ثبات اتومبیل را حین پیچیدن بیشتر می کند.

تویوتا هنوز هم در کمری های چهار سیلندر خود از 5 دنده دستی استفاده می کند و از اینرو SE که اسپرت هم شده باشد و تجهیزات مختلف روی آن نصب شده باشد، برای رانندگی بسیار عالی است. دنده ماشین بلند و بزرگ است که تغییر دنده با آن بسیار راحت و خوب است، و دیگر کسی نمی تواند از این شکایت کند که چرا کمری هنوز 5 دنده ای معمولی و دستی تولید می شود.

مدل محبوب ما SE است که V-6 و اتومات هم باشد. شما می توانید کیلومترها بدون هیچ توقفی با این اتومبیل رانندگی کنید و درعین حال از رانندگی خود لذت ببرید. قدرت هندلینگ این ماشین تاحدی است که در جاده های پرپیچ و خم هیچ نگرانی نخواهید داشت و با سرعت بالا  هم قادرید در پیچ ها گردش کنید.

کمری جدید قادر بوده خود را از مدل های قدیمیش تا حد زیادی جدا کند  و دیگر اتومبیلی معمولی و خسته کننده خطاب نشود. کیفیت ساخت، قابلیت اطمینان، قیمت، ثبات، کنترل و امنیت این اتومبیل مثال زدنی است. اما هنوز هم که هنوزه فاقد قدرت الهام بخشی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان