با صادرکنندگانی که ارز وارد کشور نمی‌کنند برخورد می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه برای بررسی گزارش وزارت اطلاعات درباره آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی، میزبان وزیر اطلاعات و معاونان وی بود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در این باره افزود: امروز در کمیسیون اقتصادی حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات حضور داشته و  نظرات وزیر و معاونان وی بسیار ارزشمند بود که در حفظ امنیت در حوزه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی کشور مطرح شد.

نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی نیز دغدغه‌های خود را که معیشت مردم، گرانی مسکن و زندگی ابتدایی برای اقشار مختلف است، مطرح کردند زیرا قرار بود سفره‌های مردم رنگین شود ولی نه تنها سفره‌ها رنگین نشد، بلکه سفره‌ها جمع شد.

موسوی با بیان اینکه مردم امروزه توانایی گذران زندگی معمولی را ندارند، عنوان کرد: در این جلسه درباره افزایش قیمت ارز، سکه، مسکن و خودرو که از نیازهای اولیه زندگی هر ایرانی است صحبت شد و وزارت اطلاعات مسائل مربوط به آن را مطرح کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان وزیر اطلاعات نیز اظهارداشت: جناب وزیر و معاونان وی درباره فعالیت‌های بسیار اثر گذار این وزارتخانه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بازگشت ارز ناشی از صادرات توضیحات لازم را ارائه کردند و مشخص شد که گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

موسوی با بیان اینکه بیشتر زحمات نیروهای وزارت اطلاعات از سوی مردم و مسوولان دیده نمی‌شود، گفت: در نقاطی از کشور وقتی حادثه یا اتفاقی رخ می‌دهد، این سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند که بعضی مسائل خرابکاری را خنثی می‌کنند و حتی شهدایی هم تقدیم کشور کردند که در چنین جلساتی جزئیات این فعالیت‌های مهم مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه تامین امنیت از مقوله‌های مهم برای افزایش رشد اقتصادی است، افزود: قرار شد در هفته‌های آینده نشست کارشناسی در این باره برگزار شده و نتیجه آن به سمع و نظر مردم خواهد برسد.

نایب رییس دوم کمیسیون اقتصادی در مجلس با اشاره به گفته‌های و شنیده‌هایی که درباره سند 25 ساله ایران و چین وجود دارد تاکید کرد که بهتر است مفاد کامل و نتیجه آن در اختیار مردم قرارخواهد گرفت.

موسوی درباره راهکارهای کارشناسی برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم نیز تصریح کرد: طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی که پیش از این کلیات آن در مجلس تصویب شده بود، از جمله راه‌های است که می‌تواند به معیشت مردم کمک کند. البته جزئیات کارشناسی این طرح در کمیسیون در حال بررسی است.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: دولت اگر بتواند  27 میلیارد دلار ارز ناشی از صادرات را به کشور بازگرداند، هم شرایط بنگاه‌های تولیدی بهتر خواهد شد و هم حباب افزایش قیمت ارز و سکه خواهد ترکید.

موسوی با بیان اینکه دولت می‌تواند افرادی که ارز ناشی از فروش صادرات را به کشور باز نمی‌گرداند به قوه قضائیه معرفی کند تا با آنها برخورد شود،‌ افزود: شرکت‌های صوری و غیر معتبر هستند که فقط هدف آنها به دست آوردن ارز بوده و امیدوارم نماینده‌های مجلس بتوانند از قدرت نظارتی مجلس برای بهبود شرایط کشور استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران 41 سال در همه میدان‌های نبرد و مبارزه با دشمن در صحنه حاضر بودند و این مردم نجیب نباید در تامین نیازهای ابتدایی زندگی با مشکل مواجه باشند. البته شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه به تشدید شرایط فعلی اثر داشته ولی نباید خود ما دچار خود تحریمی شویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان