فولکس واگن تبدیل به بدهکارترین شرکت جهان شده است

نتیجه تحقیق اخیر موسسه Janus Henderson نشان می‌دهد که از بین ۹۰۰ کمپانی برتر، فولکس واگن با ۱۹۲ میلیارد دلار بدهی، عنوان نخست را در بین بدهکارترین شرکت دنیا دارد

فولکس واگن تبدیل به بدهکارترین شرکت جهان شده است

نتیجه تحقیق اخیر موسسه Janus Henderson نشان می‌دهد که از بین 900 کمپانی برتر، فولکس واگن با 192 میلیارد دلار بدهی، عنوان نخست را در بین بدهکارترین شرکت دنیا دارد. با این میزان بدهی، باید گفت خودروساز آلمانی از کشورهایی مثل آفریقای جنوبی (180.1 میلیارد دلار) و مجارستان (101.9 میلیارد دلار) بدهکارتر است! بیشترین میزان بدهی فولکس واگن به شعبه مالی بزرگ آن مربوط می‌شود.

فولکس واگن بدهکارترین شرکت جهان

فولکس واگن تنها خودروسازی نیست که نامش در لیست بدهکارترین شرکت‌ها دیده می‌شود. دایملر دیگر کمپانی مطرح آلمانی است که در رتبه سوم این لیست حضور دارد. میزان بدهی این کمپانی 151 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

از سایر خودروسازان بدهکار باید به تویوتا، فورد و ب‌ام‌و اشاره کرد. برند محبوب و پرطرفدار ژاپنی 138 میلیارد دلار بدهی داشته و پس از دایملر در جایگاه چهارم ایستاده است. فورد و ب‌ام‌و هم به ترتیب با 122 و 114 میلیارد دلار بدهی در رتبه‌های هفتم و هشتم قرار دارند.

ده شرکت با بیشترین میزان بدهی

همانطور که مشاهده می‌کنید، از میان ده شرکت بدهکار جهان 5 مورد جزو خودروسازان هستند. این در حالی است که کمپانی‌های بزرگ زیادی در سایر حوزه‌ها با شرایط مالی بسیار خوب مشغول فعالیت بوده و از این لحاظ با هیچ مشکلی مواجه نیستند.

طلایه‌دار این دسته کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت است که 104 میلیارد دلار منابع مالی در اختیار دارد. پس از آلفابت، سامسونگ با 78 میلیارد دلار در رتبه دوم ایستاده است. رتبه‌های بعدی هم به ترتیب با 47، 44، 14 و 13 میلیارد دلار به مایکروسافت، فیسبوک، سانگ (Song) و گروه علی بابا تعلق دارند.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و مشکلات زیاد پدید آمده، میزان بدهی جهانی شرکت‌ها در سال 2020 با 12 درصد رشد به 9.3 تریلیون دلار افزایش یافته است.

یکی از مدیران رده‌بالای موسسه Janus Henderson با نام Seth Meyer درباره وضعیت موجود گفته «کووید-19 همه چیز را تغییر داده است. اکنون باید سرمایه‌ها را حفظ کرده و ترازنامه قوی‌تری ایجاد نمود.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان