کتابی که به کابوس ترامپ تبدیل شده است / انتقام خانوادگی سخت از رئیس جمهور آمریکا

گروه بین الملل فردا:  نگارش کتاب "مری ترامپ" به زبانی ساده و غیر سیاسی، نقش به سزایی در استقبال افکار عمومی آمریکا از این اثر داشته است. در مقابل، کسانی که تحولات سیاسی و امنیتی آمریکا را رصد می‌کردند، مخاطبان اصلی کتاب "جان بولتون " بودند. در هر حال، خشم و عصبانیت ترامپ نسبت به انتشار کتاب مری ترامپ قابل درک است! این کتاب، تحت عنوان "بسیار زیاد و همیشه کافی نیست: خانواده من چگونه خطرناکترین مرد جهان را ایجاد کرد" منتشر و در بازار عرصه شده و به وضوح نشان می‌دهد که چه اصول تربیتی و اخلاقی نازلی در خانواده ترامپ وجود داشته است!
چرا ترامپ می‌خواست جلوی انتشار کتاب را بگیرد؟
رئیس جمهور آمریکا از ابتدا سعی کرد به هر نحو ممکن، جلوی انتشار کتاب برادرزاده اش را بگیرد. او به خوبی می‌دانست که با توجه به اسناد و شواهدی که "مری ترامپ" در این کتاب از آن‌ها استفاده کرده است، قدرت تکذیب بسیاری از ادعا‌های مطرح شده علیه خود را نخواهد داشت. رئیس جمهور آمریکا که اعتقاد خاصی به "عوام گرایی" یا " پوپولیسم" دارد و آن را رمز پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 قلمداد می‌کرد، این بار با معادله سختی مواجه شده است. در صورتی که افشاگری‌های صورت گرفته در کتاب "مری ترامپ" منجر به رویگردانی بخشی از افکار عمومی نسبت به ترامپ شود، وی وضعیت انتخاباتی شکننده تری (حتی نسبت به وضعیت اخیر) در ماه نوامبر خواهد داشت.
به همین دلیل نیز ترامپ تلاش زیادی کرد تا کتاب "مری ترامپ" منتشر نشود. او به خوبی آگاه بود دامنه تاثیرگذاری این کتاب در بین افکار عمومی، گسترده‌تر از کتاب بولتون خواهد بود. اگرچه ترامپ و دیگر اعضای خانواده او، تلاش زیادی برای جلوگیری از انتشار این کتاب و عرضه آن در آمریکا کردند، اما دادگاه فدرال انتشار کتاب خاطرات "مری ترامپ" را بلامانع دانست. انتشارات "سیمون و شوستر" که کتاب معروف اخیر جان بولتون تحت عنوان "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" را نیز منتشر و به بازار ارائه کرده بود، کتاب "مری ترامپ" را منتشر کرده است. استقبال گسترده شهروندان آمریکایی از انتشار کتاب نوشته شده توسط "مری ترامپ"، منجر به خشم ترامپ و همراهانش شده است. کیلی مک کینی سخنگوی کاخ سفید، پیش از این اظهار داشت که کتاب مری ترامپ برادرزاده رئیس جمهور آمریکا حاوی ادعا‌های مسخره‌ای است و پر از تفکرات توخالی است. مری ترامپ دارای دکترای روانشناسی بالینی است.
افشاگری‌های برادرزاده ترامپ
"مری ترامپ" با زبانی ساده و گویا، از برخی واقعیات در پروس تربیت خانوادگی عمویش دونالد ترامپ پرده برداشته است. او صراحتا عنوان کرده است که "فرد ترامپ" پدر ترامپ فردی بی عاطفه و سخت گیر بوده و اهمیتی برای ایجاد ارتباطات دوستانه با فرزندانش قائل نبوده است. از این رو دونالد ترامپ تربیت خشک و غیر معمولی داشته که منجر به شکل گیری روحیات غیر عاطفی و غیر اخلاقی در وی شده است. با خواندن کتاب مری ترامپ، کاملا مشخص می‌شود که چرا رئیس جمهور آمریکا صرفا به معاملات و مسائل مادی توجه می‌کند و "تجارت" برایش از هر چیز مهم‌تر است! فراتر از آن، مری ترامپ در کتاب خود ضمن افشاگری از فساد مالی برخی اعضای خانواده ترامپ از جمله دونالد ترامپ، اذعان کرده است که در طول مدت حضور ترامپ در قدرت، اطلاعاتی درباره دارایی‌های شخصی ترامپ و سوابق مالیاتی وی را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده بود. این روزنامه در این خصوص رسما اظهار نظری نکرده است. وی در مقدمه این کتاب که به صورت محدود در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، نوشته است: «می خواهم بنویسم که عمویم چگونه به مردی تبدیل شد که حالا سلامت، امنیت اقتصادی و بافت اجتماعی دنیا را تهدید می‌کند.»
تاثیر کتاب مری ترامپ بر روی رای دهندگان مستقل
انتشار این کتاب، رای دهندگان مستقل (در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) را تحت تاثیر قرار داده و منجر به رویگردانی بیشتر آن‌ها از ترامپ می‌شود، آن هم در حالی که رئیس جمهور آمریکا نیاز به رای حداقل 60 درصد از رای دهندگان مستقل (جهت تکرار پیروزی در انتخابات) دارد! بازی برای ترامپ بسیار پیچیده شده است. رئیس جمهور آمریکا قدرت انکار با پاسخدهی به بسیاری از ادعا‌های مطرح شده در کتاب برادرزاده اش را ندارد. در مقابل،‌ای کتاب می‌تواند محاسبات انتخاباتی ترامپ را برای همیشه بر هم زده و کابوس سختی را برای وی در ماه نوامبر رقم بزند.
مشاوران دونالد ترامپ و اعضای کمپین انتخاباتی او نیز با نگرانی کامل مشغول رصد این کتاب هستند. حتی اگر کتاب مری ترامپ روی تصمیم یک درصد از رای دهندگان مستقل یا جمهوریخواه تاثیر بگذارد و آن‌ها را مجاب به عدم به گردش در آوردن آرایشان به سود ترامپ کند، رئیس جمهور آمریکا با مشکل سختی در مسیر فتح دوباره کاخ سفید مواجه خواهد شد. نباید فراموش کرد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی و در سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین، با اختلاف کمتر از یک درصد توانست بر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات غلبه پیدا کند و آرای الکترال این ایالات را به خود اختصاص دهد. اما این بار معادله می‌تواند نسبت به سال 2016 متفاوت باشد و کتاب مری ترامپ (در کنار دیگر عوامل) به کاتالیزوری جهت تحقق شکست رئیس جمهور آمریکا تبدیل شود. ترامپ هر اقدامی را برای جلوگیری از انتشار این کتاب صورت داد، اما در نهایت رای دادگاه، چیزی نبود که رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کرد. ترامپ حدود سه هفته قبل از انتشار کتاب مدعی شده بود:
«او (مری ترامپ) اجازه انتشار هیچ چیز را ندارد. می‌دانید، او برادری دارد که رابطه من و او خیلی خوب است و همگی با هم توافقی امضا کردیم که افشایی انجام ندهیم.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان