شاید در ظاهر یک خودروی شاسی بلند و سنگین مثل لندروور دیفندر هیچ ربطی به خودروی هاچ بک اسپرت فورد فیستا ST نداشته باشد و مسابقه بین آنان بی معنی باشد، اما وقتی وزن بالای لندروور دیفندر نسبت به فورد فیستا ST را در پیشرانه بزرگ و قدرتمند آن هضم کنید، تاحدودی این مسابقه درگ عادلانه خواهد شد و میتوان بر روی آن حساب باز کرد.
در یک طرف ماجرا میتوان شاهد حضور فورد فیستا ST با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر بود که نیروی تولیدی آن حداکثر 180
اسب بخار و گشتاور آن هم به 290 نیوتن متر میرسد که برای ثبت شتاب 6.9 ثانیه و حداکثر سرعت 223 کیلومتر بر ساعت، نیروی تولیدی آن تنها به سمت چرخهای جلو هدایت میشود.
اما در مقابل فورد فیستا ST شاهد حضور یک نسخه ویژه و تقویت شده از لندروور دیفندر هستیم که در زیر کاپوت آن قلب تپنده جگوار F- پیس، یعنی پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر سورپرشارژر مورد استفاده قرار گرفته است که میتواند حداکثر نیروی 400 اسب بخاری و گشتاور 460 نیوتن متری خود را به سمت هرچهارچرخ اتومبیل برای ثبت یک شتاب و سرعت نامعلوم هدایت کند که در تئوری کفه ترازو به نفع لندروور دیفندر سنگینی میکند، اما در عمل باید دید که نتیجه این مسابقه میان دو نژاد کاملا متفاوت در صنعت خودروسازی چه میشود.