سلیمی: غرب‌گرایان نگران سند ۲۵ ساله هستند

حجت الاسلام علیرضا سلیم درباره قرارداد ایران با چین، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همه کشور‌ها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کند و ارتباط با سایر کشور‌ها برای ما هیچ گونه منعی ندارد.

وی با اشاره به انتقاداتی که درباره قرارداد ایران و چین مطرح می‌شود، افزود: این انتقادات از سوی افرادی بیان می‌شود که نگاه‌شان فقط به غرب است و تاکید می‌کنند، ایران فقط باید با کشور‌های غربی در تعامل باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نوع ارتباط ایران با کشور‌ها باید بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت باشد و ما باید این مسائل مهم را در تعامل خود با کشور‌های جهان مدنظر قرار دهیم.

سلیمی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دنبال انزوای جمهوری اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان داخلی هم در این راستا گام برمی‌دارند و به نوعی به دنبال خود انزوایی هستند.

وی متذکر شد: زمانی که آمریکا خودسرانه از برجام خارج شد و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود در برجام عمل نکردند دولت ما باید مواضع محکم‌تری اتخاذ می‌کرد، اما متاسفانه اینگونه نبود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مورد مفاد قرارداد با چین فعلاً صحبتی نمی‌کنیم چرا که حتماً در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود، اما ارتباط ایران با چین قطعاً نگران کننده نیست.

سلیمی یادآور شد: در برجام کلاه بزرگی سر تیم مذاکره کننده ایران رفت، اما در قرارداد با چین قطعاً اینگونه نیست و ایران و چین در این قرارداد به دنبال آن هستند که منافع طرفین مد نظر قرار گیرد، اما در برجام اینگونه نبود و ما تعهدات خود را انجام دادیم، اما طرف مقابل به هیچیک از تعهدات خود پایبند نبود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر