بررسی کارنامه مهدی طارمی در "ریوآوه"؛

درخشش مهاجم ملی‌پوش ایران در اروپا/ پیشنهاد چند تیم‌ مطرح به طارمی

مهدی طارمی با دو گلی که در دیدار آخر تیم ریوآوه مقابل "سانتاکلارا" به ثمر رساند جایگاه خودش در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال را تثبیت کرد.

سرویس ورزش مشرق - مهدی طارمی پس از جدایی از پرسپولیس راهی تیم الغرافه قطر و بعد از دو فصل بازی برای این تیمِ شهر دوحه، راهی اروپا شد. او پس از جام جهانی با دریافت پیشنهاد از باشگاه "ریوآوه" پرتغال تصمیم بزرگی گرفت و راهی یکی از لیگ های نسبتا معتبر قاره سبز شد. طارمی در طول ماه های گذشته توانست با حضوری تقریبا ثابت در ترکیب این تیم جزو بهترین گلزنان ریوآوه و البته لیگ برتر پرتغال باشد و حالا با 16 گل زده در رده دوم جدول گلزنان پشت سر 3 بازیکن 17 گله ایستاده است. بررسی عملکرد این مهاجم بوشهری فوتبال کشورمان که در آخرین دیدار تیمش هم دبل کرد بیش از پیش ارزش‎های او را مشخص می کند.

*29 حضور در لیگ پرتغال!

تا پایان هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال مهدی طارمی با 29 حضور در ترکیب تیم باشگاهی اش جزو مهره های اصلی این تیم به شمار می رود. او در 25 دیدار در ترکیب اولیه به میدان رفته و در 17 بازی 90 دقیقه در ترکیب حضور داشته است. طارمی در 4 دیدار هم از روی نیمکت به ترکیب اضافه شده است. آمار 2 هزار و 262 دقیقه بازی برای ریوآوه نشان دهنده اعتماد "کارلوس کارواهال" سرمربی این تیم به طارمی است.

*6 بازی در جام حذفی!

مهدی طارمی در دیدارهای جام حذفی این تیم نیز یکی از مهره های ثابت تیم ریوآوه به شمار می رود و در 6 دیدار برای پرتغالی ها به میدان رفته است.

*گلزنی مقابل صدرنشینان!

مهدی طارمی در اولین فصل حضورش در لیگ پرتغال به پورتو، بنفیکا و براگا 3 تیم از 4 تیم بالای جدول گل زده است. این مهاجم جنوبی کشورمان در برد 3-4 تیمش روبروی براگا دو گل زد. طارمی زننده گل اول (دقیقه 34) و آخر (گل سه امتیازی) ریوآوه در دقیقه 6+90 بود. او همچنین در دیدار با پورتو تک گل تیمش را زد تا نتیجه 1-1 شود. اما در بازی با بنفیکا یک گل زد و نتوانست مانع از شکست 2-1 ریوآوه شود. وی در جام حذفی هم به بنفیکا گل زد.

*یک هت تریک و 2 دبل!

این بازیکن در دیدار رفت روبروی تیم دیپورتیو آوز زننده 3 گل از 5 گل تیمش بود و در اولین بازی اش در لیگ پرتغال هت تریک کرد. او همچنین در ادامه در دو دیدار دیگر روبروی اسپورتینگ براگا و سانتا کلارا نیز دو بار دبل کرده است.

*7 پنالتی از 16 گل!

او که در پرسپولیس هم پنالتی زن این تیم محسوب می شد در ریوآوه نیز پنالتی زن اول تیمش محسوب می شود و از 16 گلی که در این فصل شده 7 بار از روی نقطه پنالتی برای تیمش گلزنی کرده است.

*رده دوم جدول گلزنان پرتغال!

مهدی طارمی با 16 گل زده در رده دوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال پشت سر سه مهاجم 17 گله ایستاده است. این سه نفر به ترتیب کارلوس وینسوس برزیلی مهاجم تیم بنفیکا، پائولینهو پرتغالی مهاجم تیم براگا و پیزی فوروارد پرتغالی دیگر تیم بنفیکا هستند که بالاتر از مهاجم ایرانی باشگاه ریوآوه ایستاده اند.

*مهدی رفت و برگشت!

طارمی که در دیدار رفت برابر آوز (0-5) هت تریک کرده بود در دیدار برگشت هم یکی از 4 گل تیمش را زد تا رفت و برگشت به این تیم گل زده باشد.

*3 گل در جام حذفی!

طارمی در مسابقات جام حذفی هم گلزنی کرده است. او در دیدار با بنفیکا، آلورسا و الیویه رنسه(هر بازی یک گل) 3 بار موفق به باز کردن دروازه این تیم ها شده است. گل او به آلورسا باعث صعود تیمش شد ولی در دیدار با بنفیکا با تک گلش مانع از شکست 2-1 تیمش نشد.

*اخراج سه امتیازی!

طارمی در طول 29 بازی که در لیگ برتر پرتغال انجام داده یک بار هم با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین بازی بیرون رفت. طارمی در مصاف با "گیل ویسنت" که در دقیقه 69 از روی نقطه پنالتی زننده تک گل پیروزی بخش ریوآوه بود در دقیقه 87 با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد.

*زننده 34.7 درصد گلهای ریوآوه!

ریوآوه تا پایان هفته سی و سوم لیگ برتر پرتغال 46 بار موفق به گلزنی شده که با احتساب 16 گلی که طارمی برای این تیم زده او با 34.7 درصد، سهم عمده‎ای در گلهای زده این تیم داشته است.

*درخشش در اولین حضور!

مهاجم جنوبی و بلندبالای کشورمان که در جام جهانی 2018 روسیه هم جزو نفرات ثابت ترکیب تیم ملی محسوب می شد در اولین حضورش در یک لیگ اروپایی درخشش فوق العاده ای داشته و همین حالا از تیم های مطرحی پیشنهاد دریافت کرده است. طارمی در حال حاضر از تیم های پورتو، بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون در لیگ پرتغال همچنین باشگاه وردربرمن در بوندس لیگا آلمان و باشگاه بوردو فرانسه پیشنهادات جدی در دست دارد. ریوآوه هم گفته حاضر است او را به بهترین پیشنهاد بفروشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان