دور نخست مسابقات رالی کشوری صبح روز جمعه پنجم خردادماه آغاز شد و 12 خودرو در بیابانهای پرند به رقابت پرداختند.
رالی تهران نسبت به آخرین رالی سال گذشته با افزایش تعداد شرکتکنندگان مواجه شد که به نظر میآید دلیل اصلی آن کاهش تعداد روزهای مسابقه از دو روز به یک روز است. این تغییر در برگزاری رالی باعث کاهش هزینه تیمها و برگزاری بهتر شده و نویدبخش افزایش تعداد شرکتکنندگان در مسابقات بعدی نیز خواهد بود. رالی تهران حدود ساعت 9 صبح از مجموعه «سرزمین ایرانیان» استارت زده شد و شرکتکنندگان سه تست را تا قبل از ظهر و سه تست را هم در بعد از ظهر پشت سر گذاشتند.
این رالی جذاب در مسیرهای خاکی پرند طراحی شده بود و در نهایت فرید پروین و پیمان فرازمند (نقشه خوان) از تیم ستارگان سرعت و با خودرو پژو 206 به مقام اول دست یافتند. علی کلهر و کامران حاتمخانی (نقشهخوان) از تیم سایپا نیز موفق شدند با اتومبیل کیا سراتو به مقام دوم برسند و مهدی ابوترابیان و مهدی زهتابیان (نقشهخوان) نیز از تیم هیات قزوین و با خودرو پژو پرشیا به رتبه سوم دست پیدا کردند.
مسابقه رالی پرند
رالی تهران البته حواشی جالبی هم داشت. در این مسابقه سه شرکتکننده جدید به نامهای حسن منتظر (مازندران)، صابر خسروی (کرمانشاه) و حنیف مبرهنی (تهران) حضور یافتند.
در طول مسابقه نیز میثاق قاسمی، آرمان طاهردوست و شهاب پیشانیدار به دلیل بروز نقص فنی نتوانستند به خط پایان برسند.
یکی از جالبترین اتفاقات این مسابقه نیز حرکت دو اتومبیل در شرایط غیرعادی تا خط پایان بود.
عبدالعظیم حاجیان به همراه سجادی (نقشهخوان) در حین مسابقه و از تست دوم دچار شکستگی بست کاپوت شدند و با اینکه کاپوت خودروشان روی شیشه را گرفته بود تا خط پایان راندند. راننده از فضای کوچک زیر کاپوت جلو مسیر را دنبال کرد.
اتفاق عجیب دیگر نیز شکستن چرخ عقب اتومبیل علی کلهر بود که نهایتا منجر به توقف او نشد و راننده باتجربه انواع مسابقات اتومبیلرانی ایران، با سه چرخ توانست به خط پایان برسد و مقام دوم را به دست آورد!
دومین دور از مسابقات رالی کشور تیرماه امسال در مازندران و شهر ساری برگزار خواهد شد.