پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه های آبخیزداری فیروزکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: پروژه های آبخیزداری این شهرستان که با هدف کنترل سیل و رسوب به مرحله اجرا درآمده، از پیشرفت فیزیکی ۹۵.۵ درصدی برخوردار است.

پیشرفت فیزیکی 95 درصدی پروژه های آبخیزداری فیروزکوه

به گزارش ایسنا عباس قاسمی افزود: پروژه های آبخیزداری درحوزه های آبخیز اَرو ، جلیزجند، سله بن، قزقانچای و عِمرک شهرستان فیروزکوه و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

وی در ادامه اظهارکرد: پروژه های آبخیزداری در قالب اقدامات مکانیکی شامل عملیات خاکی (تورکینست) به حجم عملیات 13140مترمکعب، احداث بندهای سنگی – ملاتی به حجم 7965 مترمکعب، سنگی – گابیونی به حجم 3070 مترمکعب، اسکله ریزی به حجم 1020 مترمکعب، مرمت سازه ها به حجم 310 مترمکعب و خشکه چین به حجم 1080 مترمکعب انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: این قبیل پروژه ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب، موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی خواهند شد.

به گزارش سایت سازمان جنگل ها قاسمی در پایان با اشاره به وجود نقاط حساس و سیل خیز در سطح شهرستان فیروزکوه بر تداوم اجرای عملیات آبخیزداری تأکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان