هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

جدال مرگ و زندگی/ استقلالی با انگیزه مقابل شاگردان مجیدی

هفته بیست و ششم لیگ برتر با انجام بازی های حساس و سرنوشت ساز در صدر و قعرجدول دنبال می شود.

جدال مرگ و زندگی/ استقلالی با انگیزه مقابل شاگردان مجیدی

به گزارش ایسنا، هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران روز پنج شنبه (2 مرداد) با انجام 7 بازی برگزار می شود که در مهم ترین دیدارهای این هفته دو تیم صدرنشین شهرخودرو و تراکتور به مصاف هم می روند و در تهران، استقلال و نساجی با همدیگر تقابل می کنند.

استقلال- نساجی مازندران/ ساعت 21:00

رویارویی آبی های پایتخت با شاگردان محمود فکری در این هفته می تواند یکی از جذاب ترین بازی ها لقب بگیرد. استقلال با برد ارزشمند مقابل صنعت نفت آبادان، شانس خود را برای کسب یکی از سهمیه های آسیایی افزایش داده و با برتری مقابل نماینده مازندران می توانند به این هدف نزدیک تر شوند. هنوز وضعیت دو مدافع مبتلا به کرونای استقلال برای شرکت در این دیدار مشخص نیست و از طرفی محمد دانشگر به علت مسائل انضباطی از تیمش اخراج شده تا خط دفاع آبی ها خالی تر از هر زمان دیگری شود. در خط هافبک نیز آرش رضاوند نمی تواند تیمش را به علت محرومیت همراهی کند.

در سوی مقابل محمود فکری از زمان بازگشت به نساجی این تیم را احاطه کرده و در 4 دیدار گذشته خود هرگز رنگ شکست را به خود ندیده است. فکری که مانند هر مربی استقلالی دیگری سودای مربیگری در این تیم را دارد، انگیزه های زیادی برای نشان دادن توانمندی های خودش و تیمش دارد.

شهر خودرو -  تراکتور/ ساعت 20:15

تقابل دو تیم صدرنشین لیگ برتری با انگیزه های زیادی همراه است و یک دیدار 6 امتیازی برای این دو تیم و رقبایشان محسوب می شود. برنده این دیدار می تواند گام موثری برای کسب سهمیه آسیا بردارد. شهرخودرو در نخستین حضور بختیاری زاده روی نیمکت مقابل پارس جنوبی شکست خورد تا از رقبایش عقب بیفتد اما میزبانی در مشهد و در غیاب هواداران هم می تواند نقطه قوتی برای این تیم باشد. البته آن ها در این مسابقه امین قاسمی نژاد و محمد فرامرزی در این دیدار غایب هستند.

پیروزی ارزشمند مقابل سپاهان، روحیه تیم ساکت الهامی را بالا برده و حالا تراکتور در صدد برداشتن آخرین گام ها برای کسب سهمیه آسیا است. آن ها بعد از شکست مقابل نساجی در هفته بیست و یکم، نتایج خوبی کسب کرده اند و نشان از یک تیم منسجم و آماده دارند. با این وجود غیبت محمدرشید مظاهری در این مسابقه، تهدیدی برای دروازه سرخپوشان تبریزی است که باید دید جانشین او یعنی اخباری می تواند دروازه تیمش را محفوظ نگه دارد یا خیر.

سپاهان - صنعت نفت آبادان/ ساعت 20:45

امیر قلعه نویی همین الان هم تحت فشار است و برخی رسانه ها و هواداران اصفهانی تیمش را به باد انتقاد گرفته اند. سپاهان برای زنده نگه داشتن بارقه های امید می تواند در هفته ای که تیم های صدرنشین کار آسانی نخواهند داشت، صنعت نفت را شکست دهد و به تلاش خود در کورس آسیایی ادامه دهد. از قلعه نویی و بازیکنان نامدار تیمش چیزی جز این انتظار نمی رود.

در عوض صنعت نفت آبادان که در این فصل یکی از بهترین تیم ها بوده، این پتانسیل را دارد که زهر خود را به سپاهان بریزد و این تیم را قربانی جاه طلبی خود کند. تیم آبادانی هفته گذشته هم روی یک اشتباه و یک غافلگیری در خط دفاعی به استقلال باخت. آن ها با برتری در این مسابقه، شاید بتوانند آخرین قدم ها برای رسیدن به سهمیه آسیا را بردارند.

پیکان - پارس جنوبی جم/ ساعت 21:00

اگر چه رقابت در صدرجدول با هیجان دنبال می شود اما در قعر جدول هم چندین تیم خوب و آماده به رقابت می پردازند. پیکان و پارس جنوبی دو تیمی هستند که اندک فاصله ای با منطقه خطر دارند و با برتری در این مسابقه، می توانند از رقبای خود جدا شوند. برای این دیدار 6 امتیازی، هر دو تیم با انگیزه و با روحیه هستند.

پیکان بعد از دو برد روحیه بخش مقابل ذوب آهن و گل گهر، در هفته گذشته در داربی خودورسازها با تساوی متوقف شد و پارس جنوبی با وجود تغییرات روی نیمکت مربیگری، شهرخودرو را با شکست به مشهد فرستاد تا در هفته بیست و ششم هر دو تیم آماده و سرحال به نظر برسند.

فولاد - ذوب آهن/ ساعت 21:00

تیم جواد نکونام که دارای یکی از آماده ترین تیم ها در پسا کروناست، هفته گذشته با وجود داشتن چندین بازیکن ناآماده، مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی را نشان داد. آن ها این فرصت را دارند که با برتری مقابل نماینده اصفهان و به لطف داشتن دو بازی کمتر، نام خود را به عنوان جدی ترین تیم برای تصاحب عنوان نایب قهرمانی مطرح کنند. رسیدن به پیروزی در گرمای اهواز برای فولاد کار آسانی به شمار می رود.

در عوض، ذوب آهن شب سختی را در گرمای خوزستان خواهد داشت و باید با انرژی مضاعف در هوای گرم و شرجی به میدان برود. تیمی که هفته گذشته از داوری ها متضرر شده، باید در این هفته سخت تلاش کند تا جایگاهش را در نیمه دوم جدول تحکیم کند و وضعیتش بدتر نشود. با وجود این مشکلات، قاسم حدادی فر، کاپیتان و رهبر ذوب آهن هم در این رویارویی غایب است.

ماشین‌سازی‌تبریز - گل گهرسیرجان/ ساعت  20:15

این دیدار بیش از اینکه برای ماشین سازی حیاتی باشد، برای گل گهر ارزشمند است. تیم جلالی بعد از نتایج ضعیف در پساکرونا، هفته گذشته بالاخره رنگ برد را دیدند و حالا امیدوارند با شکست دادن ماشین سازی که فاقد انگیزه های لازم است، از منطقه خطر خارج شوند و این مکان را به تیم دیگری واگذار کنند. جلالی با اضافه شدن سرآسیایی به نیمکت مربیگری، می تواند وضعیت فنی تیمش را بهبود بخشد و سهمیه لیگ برتری تیمش را حفظ کند.

تیم میزبان که هفته گذشته به وضوح از اشتباهات داوری بهره برده، در این هفته تلاش می کند از نام و اعتبار خودش دفاع کند و با شکست دادن گل گهر مقابل شایعات بایستد و ثابت کند که تیم آماده ای است. هومن افاضلی با برتری در نخستین بازی انگیزه های زیادی روی نیمکت این تیم تبریزی دارد.

شاهین شهرداری‌بوشهر – سایپا/ ساعت 21:00

شاهین آخرین تلاش های خود برای بقا در لیگ برتر را می کند و اگر امروز نجنگد، فردایی در کار نخواهد بود. مهدی پاشازاده که در بازی نخست با شکست سنگین رو به رو شد، می گوید مشکلات تیمش را پیدا کرده و می تواند به شاهین کمک کند. او در بازی برابر سایپا که در پسا کرونا رنگ باخت را به خود ندیده، کار راحتی ندارد اما می داند که زمان زیادی برای او و تیمش باقی نمانده است.

سایپا، از تیم های آماده لیگ در مقطع کنونی بعد از چهار تساوی ارزشمند مقابل سپاهان، شهرخودرو، استقلال و پیکان، برای جدا کردن خودش از انتهای جدول آماده شده و امشب بیشتر از هر زمان دیگری به کسب سه امتیاز امیدوار است.

* تنها دیدار باقی مانده از هفته بیست و ششم لیگ برتر نیز، جمعه 3 مرداد در مسجد سلیمان میان تیم های نفت و پرسپولیس برگزار می شود که برای سرخپوشان پایتخت به منزله امضا کردن حکم قهرمانی است.

*جدول لیگ برتر تا هفته بیست و پنجم:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان