پورموسوی: کمیته داوران جوان سوزی نکند

سرمربی پارس جنوبی جم می‌گوید سازمان لیگ اجازه دهد کمیته استیناف رای را صادر کند و بعد تاریخ بازی با استقلال را اعلام کنند.

پورموسوی: کمیته داوران جوان سوزی نکند

به گزارش ایسنا، سید سیروس پورموسوی در نشست پیش از بازی تیمش مقابل پیکان اظهار کرد: اجازه می‌خواهم قبل از این‌که راجع به بازی با پیکان صحبت کنم درباره این باید بگویم که در چند وقت گذشته فوتبال در کشورمان بسیار پر تنش شده است و بخشی از آن به اشتباهات سهوی داوران و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی بوده است که خیلی از فوتبالی‌ها در این رابطه معترض بوده‌اند که اگر بخواهیم قانونی با آن‌ها برخورد کنیم باید اتفاقات دیگری رقم بخورد. برگزاری بازی‌های معوقه در بدترین شرایط ممکن که اگر بخواهم به آن‌ها اشاره کنم جواب خیلی از حدس و گمان‌ها مشخص ‌می‌شود.

او ادامه دارد: طبق مدارکی که فدراسیون فوتبال بررسی کرده بود، نامه‌ای از فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال ارسال می‌شود که تیم استقلال 25 درصد را لحاظ نکرده است و می‌بایستی مسابقات تان را انجام دهید. این 9 نفر برای تست راستی آزمایی باید شرکت کنند که از این تعداد 4 نفر تست شان مثبت شده بود. نامه اش هم موجود است و فدراسیون به باشگاه استقلال این نامه را زده است و باتوجه به 43 بازیکن استقلال 25 درصد لحاظ نشده است. یک مطلبی خواندم که سازمان لیگ گفته است چون باشگاه پارس جنوبی مدارکی ارائه نداده است تصمیم به بازی مجدد گرفتیم. درصورتی که نیازی به ارسال مدارک نبود چرا که همه مستندات موجود بود و همه در اختیار فدراسیون پزشکی و بخشی از آن‌ها هم دست آقای جاودانی از کمیته انضابطی بوده است که امیدواریم به کمیته استیناف تحویل دهند.

پورموسوی درباره برگزاری بازی‌ها گفت: معمولا قانون این گونه بوده است که وقتی بازی‌ها به تعویق می‌افتند، اگر قرار به انجام باشد می‌بایستی بعد از تاریخی که دیگر بازی‌های آن تیم اعلام می‌شود، برگزار شوند. باتوجه به این‌که تیم‌ها بعد از تعطیلی به مسابقات برمی‌گردند، سازمان لیگ باتوجه به این‌که می‌دانست که چه فشاری روی آن‌ها است برنامه را به درستی چیده بود اما متاسفانه برگزاری این مسابقات بین بازی‌های دیگرشان به تیم لطمه می‌زند. هنوز هم استیناف رای را صادر نکرده است و جالب این جاست که به ما اعلام کرده‌اند که تا پنجم مدارک ارائه دهید و ششم هم مسابقه گذاشتند. جالب است که مستنداتی که در اختیار فدراسیون پزشکی ورزشی است را ما باید تهیه کنیم.

او درباره بازی با پیکان عنوان کرد: بعد از این‌که به مجموعه پارس جنوبی اضافه شدم اتفاقات خیلی خوبی رقم خورد و مسوولان شهری و استانی به تیم سر زدند و کمک کردند. آقای خرمدل، مدیرعامل پارس جنوبی لطف دارند و می‌خواهند به تیم کمک کنند. از همه مهم تر مجموعه بازیکنان و کادرفنی مصمم هستند که سه امتیاز را بگیرند و خداراشکر در بازی اول هم سه امتیاز را کسب کردیم.

سرمربی پارس جنوبی جم با اشاره به تقابلش مقابل ویسی، هم استانی خود گفت: او برای من قابل احترام است و همبازی و دوست من بوده و سه سال در کنار او همکار بودم و در لیگ ایران با استقلال خوزستان قهرمان شدیم. به تفکرات هم آشنایی داریم و خوشحالم که فردا در مقابل این تیم قرار می‌گیریم. یک بازی خیلی مهم پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم فقط به روی زیبای فوتبال فکر کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم.

او درباره انتخاب یک داور جوان برای دیدار فردا تیمش مقابل پیکان عنوان کرد: ابتدا امیدوارم نتیجه بازی جوری رقم بخورد که آقای سهرابی نیاز نباشد از تیمی عذرخواهی کند. موافق هستیم داور جوان به مجموعه داوران اضافه شود اما چینش و انتخاب داور جوان بعد از بیست‌ و چند هفته بازی هجمه زیادی وارد می‌کند. مثل ما مربیان که در تایم مناسب از جوانان استفاده می‌کنیم، کمیته داوران هم باید به همین صورت عمل می کرد و تصمیمی می‌گرفت که در شرایطی بهتر داور را انتخاب کند چرا که بسیار تاثیرگذار خواهد بود. امیدواریم که قضاوت خوبی داشته باشد و ما در جریان بازی کمک می‌کنیم تا بازی خوب و سالمی برگزار شود و فقط می‌گویم کمیته داوران جوان سوزی نکند.

پورموسوی در پاسخ به این سوال که مقابل استقلال بازی خواهید کرد یا خیر؟ گفت: برای استقلال احترام زیادی قائلم اما وظیفه‌ام این است که برای اتفاقاتی که سهوی هم رقم می‌خورد، تذکر دهم. این‌که کمیته استیناف می‌گوید باشگاه پارس جنوبی مدارک را ارائه نداده به ما ارتباطی ندارد چرا که همه این‌ها به سازمان لیگ، ایفمارک و فدراسیون پزشکی ورزشی مربوط است. حتی خود آقای بهاروند این مدارک را بررسی کرده است که 15 تیرماه به باشگاه استقلال نامه زدند که فقط 9 نفر تایید شدند و بعد راستی آزمایی چهار نفر تایید شد.

او ادامه داد: چگونه می‌شود تا پنجم مدارک دهیم و ششم بازی انجام شود؟ حتی اگر استیناف رای به برگزاری بازی دهد از آقای سهیل مهدی می‌خواهم که باتوجه به فشار زیادی که روی تیم ما است، این بازی را از برنامه خارج کند و هر تصمیمی که استیناف بگیرد ما هم تبعیت می‌کنیم. همه باید تلاش کنیم که آرامش به فوتبال برگردد و همه چیز باید طبق قانون پیش برود. مدارک و مستندات وجود دارد و فدراسیون هم تایید کرده که نفرات مبتلای استقلال زیر 25 درصد بوده اند. لطفا اجازه دهد کمیته استیناف رای را صادر کند بعد تاریخ بازی را اعلام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان