محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که با توجه به انتشار یک هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت شاهد چه اتفاق مثبتی در توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران هستیم؟ گفت: از یک هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، یک هزار میلیارد تومان آن سهم توسعه مترو و 500 میلیارد تومان دیگر آن سهم توسعه اتوبوسرانی است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: با برگزاری جلسههای متعدد بین دستگاهی با حضور شهردار تهران و معاونتهای مالی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مذاکرههای لازم برای انجام قراردادهای مالی اصولی انجام شده است تا دیگر شاهد مشکلهای گذشته در حوزه انتشار اوراق مشارکت نباشیم.
ترفع با تأکید بر اینکه زمان انتشار این اوراق انتهای سال 98 بود و این زمان تمدید شد، ادامه داد: خوشبختانه تمام موارد انجام شده است و تنها مانده مجوز بانک مرکزی که فروش اوراق انجام و منابع مالی آن آزاد شود.
او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان خرید هزار دستگاه اتوبوس در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد یا خیر؟ گفت: بله، از ابتدای کار خرید هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت پیشبینی شده بود که باید به این نکته توجه کرد با مبلغ 500 میلیارد تومان نمیتوان هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران تزریق کرد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا از مبلغ 500 میلیارد تومان درصدی سهم اورهال اتوبوسهای پایتخت میشود یا خیر؟ گفت: تمام مبلغ 500 میلیارد تومان سهم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی یا همان خرید اتوبوس است.
بیشتر بخوانید