واکسن کرونا کی به دست مردم می‌رسد؟

باشگاه خبرنگاران جوان: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد دریافت واکسن کرونا تا پایان سال جاری قابل دسترس نخواهد بود، بنابراین باز هم باید برای کنترل پاندمی تلاش کنیم.

مایک رایان مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره اینکه واکسن کرونا تا سال آینده قابل دسترسی نخواهد بود، هشدار داد.

او گفت: در حال حاضر چند کاندید واکسن کرونا فاز سوم بالینی را گذرانده‌اند، اما همچنان نمی‌توان در خصوص ایمنی آن‌ها امیدوار بود.

اظهارات رایان درباره واکسن در حالی بیان شد که دانشگاه آکسفورد ادعا کرده بود افراد در معرض خطر بیشتر، می‌توانند این واکسن را زمستان امسال دریافت کنند.

رایان تصریح کرد: واکسن برای خروج از پاندمی بسیار مهم است و این کار از طریق تزریق ویروس ضعیف شده به بدن انجام می‌شود که در پی آن سلول‌ها شروع به دفاع از بدن در برابر آن می‌کنند. در واقع پاسخ ایمنی بدن، فرد را برای طولانی مدت در برابر ویروس مصون نگه می‌دارد، اما این امر زمانی محقق خواهد شد که دانشمندان در خصوص ایمنی و اثربخشی آن به اطمینان کامل برسند، بنابراین تا آن زمان همچنان رعایت شیوه‌نامه بهداشتی بهترین راه پیشگیری از ابتلاست.

مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت تشریح کرد: دانشمندان به طور شبانه روزی در تلاشند تا به واکسنی ایمن دست یابند و تاکنون آزمایش‌های متعددی در این زمینه انجام شده است. ما پیشرفت خوبی را در این باره شاهد بودیم، اما تا اوایل سال آینده دسترسی به واکسن ایمن امکان پذیر نیست. WHO در تلاش است تا شرایط پیشرفت واکسن‌های بالقوه را فراهم کرده و شرکت‌ها را برای تولید انبوه یاری رساند.

او تاکید کرد: ما باید در مورد توزیع واکسن منصف باشیم، زیرا این یک کالای جهانی است؛ نه برای ثروتمندان و نه برای فقیران، بلکه برای همه مردم جهان است.

دکتر رایان همچنین هشدار داد که مسئولان در خصوص بازگشایی دوباره مدارس مراقب باشند تا بتوانیم این پاندمی را تحت کنترل درآوریم. ما باید تمام آنچه لازم است، انجام دهیم تا فرزندان خود را به مدرسه بازگردانیم و مؤثرترین کاری که می‎‌توانیم انجام دهیم متوقف کردن بیماری در جامعه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان