به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه مشاوره 4030 بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ابتدای راه اندازی پاسخگویی، 16 میلیون و 500 هزار تماس تلفنی شهروندان از سراسر کشور درباره بیماری کرونا بوده است که به این ترتیب سهم مناسبی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس داشته است.
در بازه زمانی 20 الی 27 تیرماه 99، 42% تماسهای برقرار شده مربوط به مشاوره علائمکرونا 13 درصد مربوط به مشاوره تغذیه، 11 درصد مشاوره روانشناسی، 4% مشاوره سلامت سالمندان و مادران باردار و 30% سایر موارد بوده است.
همچنین 83 هزار تماس و 1/300/000 دقیقه مشاوره تلفنی توسط کارشناس سامانه 4030 با شهروندان انجام گرفته است که این میزان نسبت به گذشته 15 درصد افزایش تعداد تماسها را شامل میشود.
بیشتربخوانید