ایمن‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰ را بشناسید! (قسمت دوم)

رتبه بندی‌ها و نقد و بررسی‌های ما شامل یک امتیاز ایمنی از یک تا ده می‌شود. امتیاز مربوط به هر خودرو بر پایه‌ی دو عامل تعیین می‌گردد:

ایمن‌ترین خودرو‌های سال 2020 را بشناسید! (قسمت دوم)

همه‌ی کسانی که قصد خرید یک خودرو جدید را دارند به دنبال انتخاب خودرویی ایمن برای خود و عزیزانشان هستند، اما با این وجود همیشه پی بردن به ایمن‌ترین گزینه‌ی ممکن کار آسانی نخواهد بود و این دقیقاً جاییست که وبسایت یو اس نیوز وارد عمل می‌شود.

رتبه بندی‌ها و نقد و بررسی‌های ما شامل یک امتیاز ایمنی از یک تا ده می‌شود. امتیاز مربوط به هر خودرو بر پایه‌ی دو عامل تعیین می‌گردد:

نتایج آزمایشات تصادف سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها یا (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها یا (IIHS) در کنار تعداد امکانات ایمنی پیشرفته‌ای که به صورت پیش فرض در خودرو به کار رفته‌اند.

این تکنولوژی‌ها شامل امکاناتی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار،‌ و سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر می‌شود.

تعدادی از مدل‌های تولید شده در سال 2020 موفق به کسب امتیاز کامل 10 از 10 شده‌اند و برخی دیگر امتیاز 9 یا بالاتر را به خود اختصاص داده‌اند.

خودرو‌‌هایی که به لحاظ ایمنی امتیاز خوبی را به دست آورده‌اند کاندیدا‌های قابل اطمینانی در هنگام خرید محسوب می‌‌شوند.

به همین سادگی. در ادامه‌ی این مطلب ما به انتخاب ایمن‌ترین خودرو‌های موجود در رتبه بندی‌های وبسایت یو اس نیوز پرداخته‌ایم که در انتهای این لیست مدلی که بیشترین امتیاز ایمنی را به دست آورده به چشم می‌خورد.

در زمانیکه چندین خودرو امتیاز ایمنی مشابهی را دریافت کرده‌اند اولویت به خودرویی که امتیاز کلی بالاتری را در رتبه بندی‌های ما کسب کرده داده شده است.

چه به دنبال یک خودرو کامپکت باشید یا یک سدان سایز بزرگ این شانس برای شما وجود دارد که گزینه‌ی مورد نظر خود را در این لیست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که امتیازات وبسایت یو اس نیوز همزمان با معرفی مدل‌های جدید و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات جدید مرتباً به روز رسانی می‌شوند.

به همین دلیل برای دسترسی به جدید‌ترین اطلاعات، داده‌های این مطلب را با امتیازات مربوط هر خودرو مقایسه کنید.

در ادامه‌ی این مطلب ما را همراهی کنید تا به کاوش درباره‌ی ایمن‌ترین خودرو‌های موجود در سال 2020 بپردازیم:

10) تویوتا کرولا 2020

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9.8

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8.2

قیمت: 19,600 دلار

اگر راندمان سوخت ترکیبی 53 مایل بر گالنی مدل هیبرید تویوتا کرولا برای شما اهمیت چندانی ندارد بهتر است بدانید که مدل پایه‌ی این خودرو ویژگی‌های مشابهی را با قیمتی چندین هزار دلار ارزان‌تر در اختیار شما قرار خواهد داد.

تویوتا کرولا بنزین سوز مرسوم نیز همانند همتای هیبریدی خود گزینه‌ای مطمئن و قابل اطمینان به شمار می‌رود و بسته به سیستم پیشرانه‌ی انتخابی راندمان سوخت 33 یا 34 مایل بر گالن را ارائه خواهد داد.

لیست چشمگیر امکانات ایمنی پیش فرض در این خودرو شامل سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم ترمز کمکی، سیستم تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سوار، نور بالای خودکار، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، سیستم شناسایی حاشیه‌ی جاده، و کروز کنترل منطبق شونده، می‌شود.

هر دو سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) امتیاز ایمنی مشابهی را به تویوتا کرولا اعطا کرده‌اند که این خودرو در آزمایشات هر دو سازمان امتیازات برتری را به دست آورده است.

تویوتا کرولا در آزمایش محافظت در برابر برخورد از جلو موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها امتیاز برتر (Superior) این موسسه را به خود اختصاص داده و در زمینه‌ی روشنایی چراغ‌های جلویی نیز همانند همتای هیبریدی خود به امتیاز قابل قبول (Acceptable) بسنده کرده است.

علاوه بر این، این خودرو نیز همانند کرولا هیبرید به عنوان انتخاب ایمنی برتر این موسسه برگزیده شده است.

9) نیسان ماکسیما 2020

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9.9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 7.5

قیمت: 34,250 دلار

سدان سایز بزرگ کمپانی نیسان یعنی ماکسیما که امتیاز ایمنی تقریباً کاملی را به دست آورده علاوه بر امکانات ایمنی پیش فرض فراوان به همراه یک موتور شش سیلندر قدرتمند نیز ارائه می‌شود.

با این حال این خودرو به نسبت اندازه‌ای که دارد در مقایسه با رقبای خود از فضای سر و صندوق عقب کافی برخوردار نمی‌باشد.

تمامی مدل‌های ماکسیما به صورت پیش فرض به همراه پکیج امکانات ایمنی که شامل سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، چراغ‌های جلویی مجهز به نور بالای خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، و ترمز اضطراری خودکار در هنگام حرکت رو به جلو یا عقب می‌شود، روانه بازار خواهند شد.

این خودرو همچنین به تجهیزاتی مانند سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، سیستم نظارت بر توجه راننده، و یک دوربین دید عقب نیز مجهز شده است.

نیسان ماکسیما 2020 از سوی سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها موفق به کسب امتیاز پنج از پنج ستاره شده است.

این خودرو همچنین در هر شش آزمایش تصادفی که توسط موسسه بیمه ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها به انجام رسیده نیز موفق به دریافت بالاترین امتیاز این موسسه یعنی امتیاز خوب (Good) شده و علاوه بر این نشان انتخاب ایمنی برتر پلاس این موسسه را نیز به خود اختصاص داده است.

8) مزدا 2020 6

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9.9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8.1

قیمت: 24,000 دلار

یکی از اسپورت‌ترین سدان‌های سایز متوسط موجود در بازار یعنی مزدا 6 نیز در لیست ایمن‌ترین خودرو‌های سال 2020 قرار گرفته است.

این خودرو در آزمایش‌های تصادف از جلو و جناحین که توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها انجام شده موفق به کسب امتیاز کلی پنج از پنج ستاره شد و در آزمایش واژگونی این سازمان نیز به امتیاز چهار از پنج بسنده کرده است.

چراغ‌های جلویی مجهز به نور بالای خودکار، برف پاک کن‌های حساس به باران، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل منطبق شونده، سیستم نظارت بر نقطه کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و دوربین دید عقب امکانات ایمنی پیش فرض در مزدا 6 2020 را تشکیل می‌دهند.

علاوه بر این تجهیزاتی نظیر دوربین دید پیرامون، سنسور‌های پارک در جلو و عقب خودرو، چراغ‌های جلویی منطبق شونده، سیستم تشخیص علائم ترافیکی، و صفحه نمایش هشدار دهنده نیز به عنوان آپشن‌های قابل خرید ارائه خواهند شد.

مزدا 6 به عنوان یک سدان سایز متوسط از اتاقی خوش ساخت بهره می‌برد که از مواد اولیه و کیفیت نسبتاً لوکسی تشکیل شده است.

7) هیوندا ولوستر 2020

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9.9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8.2

قیمت: 18,600 دلار

هیوندا ولوستر که یکی از گزینه‌های اسپورت‌تر لیست ما به شمار می‌رود علاوه بر ارائه‌ی سواری جذاب ویژگی چند کاره‌ی یک خودرو هاچ بک را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

این خودرو همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در میان خودروهای دارای بالاترین امتیازات ایمنی نیز محسوب می‌شود.

از جمله امکانات ایمنی پیش فرض در این خودرو می‌توان به تجهیزاتی همچون دوربین دید عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، آینه‌های نقطه‌ی کور، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، و سیستم نظارت بر خواب آلودگی راننده اشاره کرد.

علاوه بر این امکاناتی مانند سیستم تشخیص عابرین پیاده، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، سیستم نظارت بر نقطه کور، کروز کنترل منطبق شونده، و صفحه نمایش هشدار دهنده نیز به عنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

هیوندا ولوستر 2020 هنوز توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته است.

اما با این حال این خودرو در آزمایشات تصادف موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها بالاترین امتیاز این موسسه یعنی امتیاز خوب (Good) را به خود اختصاص داده و در بخش حفاظت در برابر برخورد از جلو نیز موفق به کسب امتیاز برتر (Superior) شده است.

این خودرو حتی توانست از سوی این سازمان به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس نیز برگزیده شود.

6) مزدا 3 2020

امتیاز ایمنی وبسایت یو اس نیوز: 10 / 9.9

امتیاز کل وبسایت یو اس نیوز: 10 / 8.5

قیمت: 21,500 دلار

مزدا 3 که در رتبه بندی‌های ما به عنوان یکی از خودرو‌های کامپکت برتر انتخاب شده از نقاط قوتی همچون پرفورمنسی جذاب، سیستم اطلاعاتی سرگرمی بصری، اتاقی سطح بالا، و امتیاز ایمنی تقریباً کامل بهره می‌برد.

این خودرو که در قالب مدل‌های سدان چهار در و هاچ بک پنج در قابل خرید خواهد بود به صورت پیش فرض از امکانات ایمنی همچون چراغ‌های جلویی مجهز به نور بالای خودکار، برف پاک کن‌های حساس به باران، سیستم کمک به حفظ خودرو در مسیر، سیستم هشدار دهنده‌ی انحراف از مسیر، دوربین دید عقب، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص عابرین پیاده، کروز کنترل منطبق شونده‌ی توقف و حرکت، و سیستم نظارت بر وضعیت راننده بهره می‌برد.

صفحه نمایش هشدار دهنده‌، سیستم نظارت بر نقطه‌ی کور، سیستم هشدار دهنده‌ی برخورد در هنگام حرکت رو به عقب، و چراغ‌های جلویی منطبق شونده به عنوان آپشن‌های قابل خرید قابل دسترس خواهند بود.

مزدا 3 2020 از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها به عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس این موسسه برگزیده شده که در هر شش آزمایش انجام شده توسط این موسسه موفق به دریافت امتیاز خوب (Good) شد.

در زمان نگارش این مطلب این خودرو توسط سازمان مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان