شگفت انگیزترین کلیساهای دنیا

این کلیساها از برترین جاذبه‌های گردشگری شهرشان هستند؛ با آنها آشنا شویم:

شگفت انگیزترین کلیساهای دنیا

درست است که کلیساها مکانی برای ارتباط با خدا هستند، اما شگفتیهای معماری یک کشور را هم نشان میدهند. کلیساهایی که امروز با هم به بازدیدشان میرویم انگار از خود بهشت بر روی زمین افتاده اند!

این کلیساها از برترین جاذبههای گردشگری شهرشان هستند؛ با آنها آشنا شویم:

10- کلیسای جامع برازیلیا، برزیل

کلیسای جامع برازیلیا، کلیسایی کاتولیک در مرکز شهر برازیلیا در برزیل است. شکل هندسی خاص این کلیسا هر ساله گردشگران زیادی را به آن جذب میکند. بازدید از این کلیسا هر روزه برای گردشگران آزاد است و فقط در مواقع نیایش اجازه ورود نمیدهد. کار ساخت و ساز این کلیسا در سال 1958 آغاز شد و تنها 2 سال طول کشید.

9- کلیسای stykkisholmur، ایسلند

این کلیسا در شهر stykkisholmur ایسلند واقع شده است. بازدیدکنندگان میتوانند انتظار دیدن معماری و طراحی استثنایی در این کلیسا را داشته باشند. این کلیسا را هم از میان دریا میتوانید ببینید و هم بر روی خشکی چرا که مشرف به ساحل است! دو بازوی بلندی که به ناقوس کلیسا ختم میشوند بر جذابیت آن افزوده اند. کلیسای stykkisholmur در سال 1980 بر طبق سبک معماری مدرن ساخته شد.

8- کلیسایبورگانداستیو،نروژ

این کلیسا یکی از قدیمیترین کلیساهای چوبی نروژ است که با وجود گذشت زمان سالم مانده است. کلیسای بورگاند استیو در روستای بورگاند نروژ قرار دارد. اسم کلیسا از روی سبک دیوارهایش گرفته شده است. در این کلیسا هفت کتیبه متفاوت پیدا شد است که یکی از آنهادرود بر مریماست.

7- کلیسای پاراپورتیانی، میکونوس

بیشترین عکسی که از کلیساها در جزیره میکونوس یونان گرفته شده است مربوط به این کلیسا است. این کلیسا در نزدیکی دروازه قلعهای قرون وسطایی ساخته شده است، به همین دلیل است که این کلیسا رابانوی کنار دروازه ماهم میخوانند. مجموعه کلیسا در واقع از 5 کلیسا تشکیل شده است. 4 کلیسا به یکدیگر چسبیده اند تا ساختار پایه را تشکیل دهند و کلیسای پنجم بر روی آنها ساخته شده است.

6- کلیسای دانشکده افسری آکادمی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا

این کلیسای منحصر به فرد در کلرادو ساخته شد تا پاسخگوی نیاز روحی افسران ارتش آمریکا باشد. این کلیسا اتاقهایی جداگانه برای کاتولیکها، بوداییها و یهودیان دارد و همچنین دو اتاق دیگر از این کلیسا به افرادی با هر مذهب دیگری اختصاص داده شده است. به این ترتیب هر کسی با هر اعتقادی میتواند در این کلیسا نیایش کند.

5- کلیسای گراندتویگ، دانمارک

این کلیسا محبوبترین کلیسا در شهر کپنهاگ دانمارک است. ظاهر خاص کلیسا آن را از تمام کلیساهای دیگری که در شهر هستند متفاوت میکند. اکثر قسمتهای کلیسا از آجر قرمز ساخته شده است و الان با گذشت زمان تمام آن آجرهای قرمز به رنگ تیره درآمده اند. این کلیسا تمام سال درهایش را به روی گردشگران باز میکند و فقط در زمانهای نیایش اجازه بازدید نمیدهد.

4- صومعه گنبد طلای سنت میشل، اوکراین

این کلیسای گنبد طلایی در پایتخت اوکراین، کیف واقع شده است. این کلیسا اولین کلیسای روسی با گنبدی جذاب بود. این کلیسا در اصل در سال 1108 ساخته شد، از آن زمان چندین بار بازسازی شد و سپس در سال 1993 بازگشایی شد. گنبد طلایی و ساختار بیرونی آبی رنگ کلیسا چیزی است که بیشتر از همه گردشگران را به کلیسا جذب میکند.

3- کلیسای لاس لاجاس، کلمبیا

این کلیسای کاتولیک رومانی در قسمت جنوبی کلمبیا ساخته شده است. این کلیسا در یادبود مریم مقدس در بین سالهای 1916 تا 1944 ساخته شد و مکانی محبوب برای زیارت و بازدید است.

2- کلیسای جامع میلان، ایتالیا

کلیسای جامع میلان پنجمین کلیسای بزرگ دنیا است که در میلان ایتالیا واقع شده است. این کلیسا به سنت ماری ناسنت تقدیم شده است. تکمیل این کلیسای عظیم 6 قرن زمان برد و کار ساخت و ساز آن از سال 1386 آغاز شد.

1- کلیسای hallgrimskirkja، ایسلند

Hallgrimskirkja بزرگترین کلیسای ایسلند است و ارتفاعی معادل 73 متر دارد. برج خاص این کلیسا شاخصترین جاذبه آن است که یادآور فوران آتش فشان مرمر سیاه در کشور است. کار ساخت و ساز این کلیسا در سال 1945 آغاز شد و در سال 1986 به پایان رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان