تاریخی مختصر از کلیسای نوتردام، بنایی که یک شهر را تعریف می‌کند

این کتاب محرکی شد و وضعیت کلیسا را به یاد مقامات انداخت و باعث شد بین سال‌های ۱۸۴۴ تا ۱۸۶۴ وضعیت کلیسا مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد و بنا تعمیر شود. در این زمان دو معمار مناره و مجسمه‌های بنا را هم تعمیر کردند.

تاریخی مختصر از کلیسای نوتردام، بنایی که یک شهر را تعریف می‌کند

دوشنبه بعد از ظهر کلیسای معروف نوتردام پاریس مورد حمله شعله‌های آتش قرار گرفت و سوخت. این کلیسای شناخته شده هم از نظر مذهبی و هم از نظر جذب توریست بنایی بسیار مهم در پاریس است که سالانه حدود 13 میلیون بازدید کننده دارد. با هم مختصری از تاریخ این کلیسا را بررسی می‌کنیم.

این کلیسا که معنی آن “بانوی ما (حضرت مریم)” است، محل جلوس اسقف اعظم پاریس است. بخشی از مناره کلیسا در نتیجه آتش سوزی فرو ریخته است.

کلیسای نوتردام چه زمانی ساخته شد؟

کلیسای نوتردام در جزیره کوچکی به نام  Île de la Cité در وسط رودخانه سین، ساخته شد. کار ساخت و ساز آن در سال 1163 در طول دوره حکومت شاه لوئیس آغاز شد و در سال 1345 به اتمام رسید. این کلیسای باشکوه به عنوان جواهری در معماری سبک گوتیک شناخته می‌شود. در دهه 1790 در طول انقلاب فرانسه نوتردام مورد غفلت قرار گرفت و خساراتی به آن وارد شد. رمان ویکتور هوگو که در سال 1831 با نام “نتردام پاریس” منتشر شد و به نام انگلیسی “گوژپشت نوتردام” ترجمه شد، وضعیت فرسوده بنا را توضیح داده و اطلاعاتی در این زمینه در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

این کتاب محرکی شد و وضعیت کلیسا را به یاد مقامات انداخت و باعث شد بین سال‌های 1844 تا 1864 وضعیت کلیسا مورد بررسی و بازدید قرار بگیرد و بنا تعمیر شود. در این زمان دو معمار مناره و مجسمه‌های بنا را هم تعمیر کردند.

چه وقایع تاریخی در این کلیسا برگزار شدند؟

در سال 1431 هنری ششم در این کلیسا پادشاه فرانسه شد.

ناپلئون بناپارت، که در نجات کلیسای یاد شده کوشیده بود، هم در سال 1804 در همین کلیسا تاجگذاری کرد.

در سال 1909، جون اف آرک، که در جنگ با انگلیس به فرانسه کمک کرده بود و قرن‌ها قبل به چوبه زنده سوزی کشیده شده و آتش زده شده بود، توسط پاپ پیوس دهم در این کلیسا آمرزیده شد و به او سعادت جاودانی بخشیده شد.

زمانی که آتش در حال پیشروی بود چه اتفاقی افتاد؟

کلیسای جامع، جایی که هنوز هم در یکشنبه‌ها پذیرای نمازگزاران خواهد بود، در الان حاضر تحت بازسازی‌های گسترده ای قرار دارد. در سال 2017 نیویورک تایمز نوشت کلیسا نیاز مبرمی به بازسازی دارد. گذشت زمان و آب و هوا تاثیراتی مخربی بر بنای آن گذاشته اند. گارگویل‌ها (ناودانی که به شکل صورت انسان یا حیوانات عجیب از فلز و یا سنگ حجارى شده است) با پلاستیک تعویض می‌شدند و سنگ‌های آهکی به راحتی می‌شکستند و متلاشی می‌شدند.

هزینه نوسازی چیزی در حدود 180 میلیون تخمین زده شد.

آیا قبلا هم در این کلیسا آتش سوزی اتفاق افتاده بود؟

بله، در حقیقت ساختمان حاضر جایگزین ساختمان قبلی که به وسیله آتس سوخته بود، شده است. در قرن 13ام هم آتش به سراغ این بنا آمده بود که بر اساس گفته‌های کتاب مهندسی کلیساهای قرون وسطی، در بین سال‌های 1230 تا 1240 باعث انجام کارهای جدید بر روی کلیسا شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان