ماهان شبکه ایرانیان

کرونا آرم بنز و آئودی را تغییر داد

. این شرکت‌ها با انتشار آرم‌های جدید خود در شبکه‌های اجتماعی در پیام‌هایی از مردم خواسته‌اند از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند و از یکدیگر دو متر فاصله بگیرند.

کرونا آرم
آئودی با تغییر شکل آرم خود از مردم خواسته تا فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند

از هم فاصله بگیرید
سه شرکت آئودی، مرسدس‌-بنز و فولکس‌واگن در فراخوانی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به طور موقت آرم‌های خود را تغییر دادند.

در آرم‌های جدید، بخش‌های به هم پیوسته نشان تجاری این شرکت‌ها از هم جدا شده تا بر اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید شود. این شرکت‌ها با انتشار آرم‌های جدید خود در شبکه‌های اجتماعی در پیام‌هایی از مردم خواسته‌اند از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند و از یکدیگر دو متر فاصله بگیرند.

کرونا آرم
فولکس‌واگن و مرسدس-بنز هم با تغییر نشان خود به مردم توصیه کردند در خانه بمانند

آئودی این پیام را با دور کردن چهار دایره نشان خود از یکدیگر نمایش داده است. همراه با آرم جدید، ویدیویی منتشر شده که با جمله "از یکدیگر فاصله بگیرید - در کنار هم بمانید" به پایان می‌رسد. فولکس‌واگن بین دو حرفی که آرم شرکت را شکل داده فاصله ایجاد کرده و مرسدس-بنز هم ستاره سه‌پر در نشان خود را کوچک کرده تا از دایره دور آرم فاصله بگیرد.

هر دو شرکت در پیام‌هایی از مردم به خاطر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تشکر کرده‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند تا برای کمک به توقف شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند.

'یک میلیون بیکار'
 
کرونا آرم
در اتحادیه اروپا دو میلیون و 600 نفر در 229 کارخانه خوردوسازی کار می‌کنند

گروهی که در اروپا به نمایندگی از خودروسازان لابی می‌کند، گفته به خاطر تعطیلی کارخانه‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، دست کم یک میلیون نفر در صنعت خودرو بیکار شده یا ساعت کارشان کم شده است. گروه ACEA که شانزده خودروساز بزرگ را نمایندگی می‌کند، می‌گوید شرکت‌های خودروسازی به طور متوسط شانزده روز تعطیل بودند و معادل تولید یک میلیون و دویست هزار دستگاه ماشین ضرر کرده‌اند.

در آلمان ساعت کاری حدود 570 هزار نفر کاهش یافته و دولت آلمان توافق کرده تا 67 درصد از حقوق کارگران را پرداخت کند. در فرانسه وضعیت 90 هزار کارگر نامعلوم است و در بریتانیا 65 هزار نفر سرنوشتی مشابه دارند. در کشور‌های عضو اتحادیه اروپا دو میلیون و ششصد هزار نفر در 229 کارخانه در صنعت خودرو کار می‌کنند. تعداد کارگران و کارمندانی که به طور غیرمستقیم با این صنعت در ارتباطند به سیزده میلیون و هشتصد هزار نفر می‌رسد.

خودروسازان آمریکایی هم وضعیت مشابهی دارند. فورد و جنرال‌موتورز اعلام کرده‌اند که کارخانه‌هایشان فعلا تعطیل است و فیات-کرایسلر اعلام کرده حقوق کارمندانی را که موقتا اخراج نکرده، بیست درصد کاهش می‌دهد.

از طرف دیگر کاهش شدید فروش باعث ضرر هنگفت خودروسازان شده است. موسسه تحلیل بازار LMC پیش‌بینی کرده که فروش خودرو در جهان از 90 میلیون دستگاه در سال 2019 به حدود 70 میلیون دستگاه در سال 2020 کاهش یابد.

تولد مرسدس
 
کرونا آرم
اولین ماشین با نام مرسدس در سال 1900 ساخته شد

135 سال از زمانی که گوتلیب دایملر و کارل بنز اولین ماشین‌های جهان را ساختند می‌گذرد. شرکتی که در دهه بیست میلادی از همکاری این دو شکل گرفت اکنون بزرگ‌ترین خودروساز لوکس جهان است و امسال 120 ساله شدن نامگذاری محصولاتش را به نام مرسدس جشن می‌گیرد.

در سال 1885، کارل بنز و گوتلیب دایملر همزمان، اما بی‌خبر از یکدیگر در حال ساخت اولین خودرو‌های جهان بودند. بنز یک ماشین سه چرخه با موتور بنزینی ساخت و دایلمر با کمک دوست و همکارش ویلهلم مایباخ، با نصب موتور روی یک کالسکه، یک خودرو ساخت.

بنز فروش ماشین‌های خود را از سال 1887 آغاز کرد و دایلمر با تاسیس شرکتی به نام خود، فروش ماشین‌هایش را از سال 1890 آغاز کرد. یکی از سرمایه‌گذاران اصلی دایملر، دیپلمات و تاجر ثروتمند اتریشی امیل یِلینک بود. او که قصد داشت ماشین‌های دایملر را در فرانسه بفروشد، به دایملر گفت که تلفظ نامی آلمانی برای مشتریان سخت است و پیشنهاد کرد محصولات کارخانه با نام دختر یازده ساله‌اش مرسدس فروخته شود.
 
کرونا آرم
مرسدس یلینک سوار بر یک ماشین مسابقه مرسدس در سال 1906

اولین مدل مرسدس در هفته اول ماه آوریل سال 1900 ساخته شد. مرسدس 35PS با ترکیب ظاهری شیک، نامی با ریشه اسپانیایی و پیروزی در مسابقات اتومبیلرانی در زمان کوتاهی به خودرویی مشهور در اروپا تبدیل شد.

دایملر و بنز تا سال 1924 به طور مستقل به تولید خودرو ادامه دادند. اما فشار اقتصادی پس از جنگ جهانی اول باعث شد تا این دو رقیب با یکدیگر همکاری کنند و پس از دو سال با پیوستن دو کارخانه به یکدیگر، شرکت دایملر-بنز تشکیل شد که محصولاتش را با نام مرسدس-بنز به بازار عرضه کرد.

هوندای آمریکایی
 
کرونا آرم
هوندا به تازگی یک مدل الکتریکی به نام هوندا ائی را به بازار اروپا عرضه کرده است

هوندا قصد دارد از قوای محرکه الکتریکی جنرال‌موتورز برای تولید دو محصول آینده خود استفاده کند. کارخانه ژاپنی هفته گذشته اعلام کرد که این دو مدل الکتریکی از سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد. قرار است مدل‌های جدید توسط هوندا طراحی شده، اما در کارخانه جنرال‌موتورز تولید شود.

جنرال‌موتورز برای محصولات الکتریکی خود پلتفرمی به نام آلتیوم طراحی کرده که مبنای ساخت چند مدل در این کارخانه خواهد بود. اولین مدل با این پلتفرم را کادیلاک به بازار عرضه خواهد کرد و قرار است یک شاسی‌بلند الکتریکی با نام هامر هم از این پلتفرم استفاده کند.

هوندا می‌گوید با استفاده از فن‌آوری جنرال‌موتورز، در هزینه ساخت مدل‌های جدیدش صرفه‌جویی خواهد کرد. هوندا در حال حاضر یک مدل الکتریکی کوچک در اروپا به بازار عرضه کرده و در آمریکا یک ماشین هیدروژنی در بین محصولاتش دارد.

جنرال‌موتورز و هوندا در پروژه‌های دیگری هم با یکدیگر همکاری می‌کنند. هر دو کارخانه با هم مشغول ساخت فن‌آوری ماشین‌های هیدروژنی هستند و در شرکتی به نام کروز اوریجین سهام دارند که قصد دارد ماشین‌های خودران الکتریکی تولید کند. دو شرکت اعلام کرده‌اند که مایلند همکاری‌های خود را در آینده گسترش دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان