تنها دوازده دستگاه از بنتلی باکالار ساخته میشود که همه پیشفروش شده است
بنتلی باکالار به سلیقه مشتری
بنتلی با رونمایی از یک مدل جدید وارد جمع سازندگان خودروهای سفارشی شد. بنتلی باکالار یک مدل روباز دونفره است که تنها دوازده دستگاه از آن ساخته خواهد شد. قیمت ماشین یک میلیون و 500 هزار پوند (یک میلیون و 900 هزار دلار) است و همه ماشینها پیشفروش شده است.
باکالار توسط زیرمجموعهای از بنتلی به نام مولینر ساخته میشود. قدمت این نام به پیش از اختراع خودرو و به قرن شانزدهم برمیگردد که مولینر یک کالسکهسازی بود. پس از اختراع خودرو خانواده مولینر به ساخت ماشینهای سفارشی پرداخت و به نامی معتبر در بین ثروتمندان تبدیل شد.
بنتلی تایپ R. یکی از مشهورترین ماشینهایی است که توسط مولینر ساخته شده است
مولینر از اواخر دهه پنجاه میلادی بخشی از بنتلی است. بنتلی کنتینانتال تایپ R. در اوایل دهه پنجاه میلادی و لیموزین ملکه انگلستان در سال 2002 از جمله مهمترین ماشینهایی است که توسط مولینر ساخته شده است.
بنتلی با مدل باکالار میخواهد نام مولینر را دوباره احیا کرده و به کسب و کار ساخت ماشینهای سفارشی بسیار گرانقیمت وارد شود.
باکالار از نظر فنی با مدل کنتینانتال جیتی مشترک است. اما ظاهر ماشین متفاوت است و با الهام از کانسپتی که بنتلی پارسال به مناسبت صد سالگی خود ساخت، طراحی شده است. موتور باکالار دوازده سیلندر با قدرت 650 اسب بخار است.
داشبورد بنتلی باکالار از چوب درختی 5000 ساله ساخته شده است
هر دوازده دستگاه باکالار به طور کامل به سلیقه مشتری تزیین خواهد شد. داخل ماشین از مدلهای معمولی بنتلی لوکستر است و مثلا برای ساخت داشبورد از چوب درختی پنج هزار ساله استفاده شده است.
بنتلی تازهترین عضو گروه خودروسازی فولکسواگن است که قصد دارد با فروش ماشینهای بسیار گرانقیمت درآمد خود را افزایش دهد. پیش از این بوگاتی و لامبورگینی هم با ساخت مدلهای سفارشی چند میلیون دلاری نشان دادهاند که این کسب و کار رونق خوبی دارد.
موتور باکالار دوازده سیلندر و با قدرت 650 اسب بخار است
فراری، آستون مارتین و مکلارن هم ماشینهای مشابهی را در تعداد کم و با قیمت میلیونی به بازار عرضه کردهاند.
بنتلی در سال گذشته حدود یازده هزار دستگاه ماشین در سراسر جهان فروخت. آدریان هالمارک پیشبینی کرده فروش کارخانه امسال بیشتر باشد و میگوید بین 60 تا 80 درصد از تولید امسال پیشفروش شده است.
مجموع قدرت موتور الکتریکی و بنزینی ماشین 1700 اسب بخار است
حداکثر سرعت برای چهار نفر
خودروساز کوچک سوئدی، کونیگزگ (Koneigsegg) که به ساخت ماشینهای اسپرت گران قیمت مشهور است، سوپرکار جدیدی به نام جمرا (Gemera) ساخته که برای چهار سرنشین جا دارد.
جمرا 1700 اسب بخار نیرو دارد. این نیرو از ترکیب یک موتور سه سیلندر بنزینی 600 اسب بخاری و یک موتور الکتریکی 1100 اسب بخاری تامین میشود. کونیگزگ میگوید شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت ماشین 1/9 ثانیه و حداکثر سرعتش بیش از 400 کیلومتر در ساعت است.
کونیگزگ میگوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است. برخلاف اکثر سوپرکارهای جهان، این کارخانه علاوه بر سرعت و قدرت، به راحتی سرنشینان هم توجه کرده است.
کونیگزگ میگوید این اولین سوپرکار چهارنفره جهان است
سرنشینان جلو و عقب به نمایشگرهای بزرگ دسترسی دارند و جالیوانی برایشان ساخته شده که نوشیدنیها را خنک یا گرم نگه میدارد. درهای بزرگ ماشین رو به جلو و بالا باز میشود و فضای بزرگی برای سوار و پیاده شدن باز میکند.
کریستیان فان کونیگزگ، بنیانگذار کارخانه سوئدی میگوید که ایده این ماشین را نزدیک به بیست سال در ذهن داشته، اما تا الان برای ساخت آن منابع و امکانات کافی نداشت.
قرار است از جمرا سیصد دستگاه ساخته شود. قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما بدون شک بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.
قویترین مدل الکتریکی فولکسواگن ID4 با هر بار شارژ 500 کیلومتر حرکت میکند
جهانی بیتصادف
فولکسواگن تصاویری از دومین مدل الکتریکی خود به نام ID4 را منتشر کرده است. این ماشین که یک شاسیبلند کوچک است، قرار بود با استتار کم در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشته شود، اما پس از لغو برگزاری نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا، کارخانه آلمانی به انتشار عکسهایی از ماشین بسنده کرد.
ID4 رقیب مستقیم شاسیبلند تسلا است که عرضه آن به تازگی آغاز شده است. دو شاسیبلند الکتریکی هیوندای و کیا هم با این مدل رقابت میکنند.
فولکسواگن در سالهای گذشته تصویری کلی از ظاهر ماشین را در قالب کانسپتی به نام ID. Crozz نمایش داده بود. اما عکسهای جدید نشان میدهد که بدنه ماشین نسبت به کانسپت محافظهکارتر شده و فرم اسپرت ندارد.
فولکسواگن الکتریکی ID4 قرار است از سال آینده به بازار عرضه شود
این شاسیبلند الکتریکی در چند مدل و با باتریهای مختلف به بازار عرضه خواهد شد. قویترین مدل میتواند با هر بار شارژ تا 500 کیلومتر حرکت کند.
فولکسواگن با سری ماشینهای الکتریکی ID قصد دارد تا سال 2050 تولید دیاکسید کربن محصولاتش را به صفر برساند. اولین مدل الکتریکی فولکسواگن یک هچبک به نام ID3 است که امسال با قیمتی زیر سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.
فولکسواگن میخواهد تا سال 2025 فروش مدلهای الکتریکیاش را به یک میلیون و 500 هزار دستگاه در سال برساند.
گروه خودروسازی فولکسواگن که شامل شرکتهای پورشه، آئودی، اشکودا و سئات است، قرار است تا پایان دهه جاری میلادی، 75 مدل الکتریکی به بازار عرضه کند.
بزرگترین خودروساز جهان همچنین اعلام کرده که ماشینهایش را به سیستم عاملی مجهز میکند که میتواند از تصادف جلوگیری کند. فولکسواگن ادعا میکند که با این نرمافزار تا سال 2050 تعداد تصادفهای محصولاتش به صفر خواهد رسید.
اولین مدل الکتریکی فولکسواگن قرار است تابستان به بازار عرضه شود
این سیستم عامل با کمک دوربین و رادار، خطر را پیشبینی کرده و از تصادف جلوگیری میکند. نرمافزار فولکسواگن به کمک هوش مصنوعی از موقعیتهای مختلف درس میگیرد و از طریق اینترنت به روز میشود.
ادعای جدید فولکسواگن در حالی مطرح میشود که بنا بر گزارش رسانهها، فولکسواگن در توسعه نرمافزار مدل ID3 با مشکلات جدی روبرو شده است. احتمال داده شده این مشکلات باعث تاخیر عرضه ماشین به بازار شود.
فولکسواگن این اخبار را تکذیب کرده و میگوید چنین اشکالاتی هنگام ساخت یک محصول کاملا جدید طبیعی است و تولید ID3 طبق برنامه پیش میرود.
رونمایی از اولین مدل الکتریکی کادیلاک به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد
نیویورک قربانی کرونا
شیوع ویروس کرونا در جهان سومین نمایشگاه خودروی سال را به تعطیلی کشاند. پس از دو نمایشگاه شانگهای و ژنو، برگزارکنندگان نمایشگاه نیویورک هم اعلام کردند که به دلیل شیوع ویروس این نمایشگاه برگزار نخواهد شد.
رونمایی مدلهای جدید هم متوقف شده است. جنرال موتورز قرار بود اولین مدل الکتریکی کادیلاک را تا چند هفته دیگر رونمایی کند، اما این مراسم برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است. فورد هم مراسم رونمایی از شاسیبلند جدید خود به نام برونکو را لغو کرده است.
گسترش ویروس در اروپا کارخانههای خودروسازی را به تعطیلی کشانده است. فیات-کرایسلر، فراری و لامبورگینی در ایتالیا و سئات در اسپانیا برای محافظت از نیروی کار خود، فعالیت کارخانههای خود را کاهش داده یا متوقف کردهاند.
علاوه بر خطر ابتلای کارگران به ویروس، تولید در برخی از کارخانهها به دلیل نبود قطعه با مشکل روبرو شده است. پیاسای در فرانسه و جگوار-لندروور در بریتانیا کاهش تولید یا تعطیلی کارخانههایشان را بررسی میکنند.
همچنین وزیر بهداشت بریتانیا میگوید دولت در حال مذاکره با خودروسازان و دیگر کارخانههای بریتانیایی است تا از توان مهندسی آنها برای ساخت دستگاههای تنفس استفاده کند.