تویوتا RAV4 پرفروشترین مدل تویوتا در بازار آمریکای شمالی است
تویوتا در صدر
در مراسم انتخاب بهترین ماشین سال که هفته گذشته در شهر توکیو برگزار شد، تویوتا RAV4 جایزه ماشین برتر سال را از آن خود کرد.
ماشین سال ژاپن با رای حدود شصت داور انتخاب میشود که از روزنامهنگاران مطرح صنعت خودرو هستند. این مراسم امسال چهلمین سال خود را جشن گرفت.
تویوتا در ده ماشینی که به مرحله آخر رایگیری راه یافته بودند، دو نماینده داشت. به جز RAV4، مدل کرولا هم برای کسب عنوان بهترین ماشین سال رقابت میکرد.
بامو سری 3 بهترین ماشین وارداتی سال شد
بزرگترین خودروساز ژاپن، پرافتخارترین کارخانه در تاریخ برگزاری این رقابت است و محصولات این شرکت تا کنون هشت بار به عنوان خودروی سال ژاپن انتخاب شده است. با این حال این اولین بار در ده سال گذشته بود که یک تویوتا در رایگیری برنده میشد.
بامو سری 3، مرسدس-بنز کلاس A، جیپ رانگلر و جگوار الکتریکی آی-پیس (I-Pace)، چهار ماشین غیرژاپنی بودند که امسال به فینال رسیدند. پس از تویوتا RAV4، مزدا 3 به مقام دوم دست یافت و بامو سری 3 با کسب مقام سوم به عنوان بهترین ماشین وارداتی انتخاب شد.
این نسل از جگوار اف-تایپ در سال 2013 به بازار عرضه شد
جگوار با ایجاد تغییراتی در مدل اف-تایپ، کوپه اسپرت خود را بهروز کرد. اف-تایپ که باید با طیف گستردهای از خودروهای اسپرت نظیر فورد موستانگ و پورشه 911 رقابت کند، حالا ظاهری مدرنتر دارد و به امکانات لوکستری مجهز شده است.
علاوه بر چراغها و جلوپنجره جدید، داخل ماشین هم به فنآوری مدرنتری مجهز شده است و نمایشگری 12/3 اینچی در جلوی فرمان اطلاعات مختلف را به سلیقه راننده نمایش میدهد.
قویترین موتور اف-تایپ هشت سیلندر است و 575 اسب بخار نیرو تولید میکند
جگوار همچنین تولید این ماشین با موتور شش سیلندر را متوقف خواهد کرد و اف-تایپ را تنها با موتورهای چهار و هشت سیلندر خواهد ساخت.
قویترین موتور اف-تایپ 575 اسب بخار نیرو تولید میکند. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ماشین با این موتور 3/5 ثانیه اعلام شده است.
اف-تایپ اگرچه پرفروشترین مدل جگوار نیست، اما از مهمترین محصولات کارخانه است. جگوار سابقه زیادی در ساخت ماشینهای اسپرت دارد و در حال حاضر اف-تایپ تنها مدل کارخانه است که این وجه از هویت شرکت را نمایش میدهد.
نمایشگر 12/3 اینچی در جلوی فرمان اطلاعات مختلف را به راننده نمایش میدهد
اف-تایپ جدید با قیمت پایه شصت هزار دلار برای مدلهای ارزانتر و حدود 130 هزار دلار برای مدلهای قویتر از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.
جگوار همزمان در حال کار بر روی نسل جدید اف-تایپ است که احتمالا در سال 2022 به بازار خواهد آمد. مدل کاملا جدید اف-تایپ قوای محرکه الکتریکی دارد و گفته میشود بیشتر از آن که یک ماشین اسپرت باشد، یک سوپرکار خواهد بود.
چیدمان موقت به مدت دو هفته در ساحل میامی نمایش داده میشود
یک هنرمند آرژانتینی با ساخت 66 ماشین از ماسه در ساحل شهر میامی در ایالت فلوریدا در آمریکا، توجه بازدیدکنندگان را به آثار مخرب تغییرات آب و هوا جلب کرده است.
این چیدمان موقت که همزمان با هفته هنر میامی رونمایی شد، "ترتیب اهمیت" نام دارد و در آن مجسمههایی با اندازه واقعی از ماشینهایی ساخته شده که در ماسه فررفته و در ترافیک قرار دارند.
بالا آمدن آب دریا در اثر تغییرات اقلیمی شهر میامی را تهدید میکند
این اثر فضایی خلق کرده که بیننده در آن آینده میامی را همچون ویرانههای شهر پمپئی میبیند. لئاندرو اولریخ، خالق اثر میگوید: " تغییرات اقلیمی مشکل اصلی ما است و نیاز به راه حلی فوری دارد. "
خودروهای شخصی از جمله مهمترین عوامل گرم شدن دمای زمین است و بالا آمدن آب دریا در اثر گرم شدن هوا، سواحل میامی را تهدید میکند.
اولریخ اثرش را در نیمه اول ماه دسامبر به نمایش میگذارد که بارش باران در آن به خاطر تغییرات اقلیمی به حداقل رسیده است. پس از پایان نمایشگاه، اثر به حال خود رها میشود تا به مرور زمان از بین برود.
هیوندای میخواهد فروش ماشینهای الکتریکی را به 560 هزار دستگاه در سال برساند
هیوندای برنامه خود برای پنج سال آینده را اعلام کرد. در قالب این برنامه که "استراتژی 2025" نام دارد، کارخانه کرهای میخواهد به یکی از سه خودروساز برتر در ساخت ماشینهای الکتریکی بدل شود.
برای رسیدن به این هدف، هیوندای 52 میلیارد دلار سرمایهگذاری خواهد کرد. بخش عمدهای از این پول صرف ساخت مدلهای الکتریکی و هیدروژنی خواهد شد. هیوندای میخواهد تا سال 2025، سالانه 560 هزار ماشین الکتریکی و 110 هزار ماشین هیدروژنی بفروشد.
علاوه بر ساخت ماشینهای الکتریکی، هیوندای همچنین میخواهد در خدمات دیگر حمل و نقل، از جمله ماشینهای پرنده هم سرمایهگذاری کند.
هیوندای ساخت ماشینهای الکتریکی را دیرتر از رقیبانش آغاز کرده است و امیدوار است بتواند با این سرمایهگذاری خود را دوباره به جلوی صف برساند. تا ده سال آینده همه مدلهای شرکت در بازارهای آمریکا، اروپا و چین با موتور الکتریکی ساخته خواهد شد. در صورت اجرای موفق این برنامه، سهم هیوندای از بازار خودروی جهان به پنج درصد افزایش خواهد یافت.
کاهش هزینهها هم بخش دیگری از برنامه پنجساله هیوندای است و این شرکت امیدوار است بتواند در این مدت حدود 30 میلیارد دلار صرفهجویی کند و به یکی از سودآورترین خودروسازان جهان تبدیل شود.