آمار حوادث رانندگی شهر تهران در سه ماهه ابتدایی سال چگونه بود؟

سرهنگ مومنی درباره آمار حوادث ۳ ماهه شهر تهران توضیحاتی داد.

آمار حوادث رانندگی شهر تهران در سه ماهه ابتدایی سال چگونه بود؟

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ احسان موُمنی رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب اظهار کرد: با بررسی و آنالیز تصادفات در سه ماهه اول سال 1399 حدود 48درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و 36درصد عابرین پیاده 16درصد راننده و سرنشین خودرو بودند که در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست دادند.

او گفت: حدود 35درصد از تصادفات در ساعات شب و 54درصد در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته است.

سرهنگ مومنی گفت: بیشترین تصادفات فوتی در منطقه 4 شهرداری تهران با 10درصد از کل متوفیان، در منطقه 15 شهرداری9درصد و در منطقه 19 شهرداری 8درصد از کل متوفیان است.

سرهنگ احسان موُمنی به رانندگان توصیه کرد: در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود وسرنشینان را بسته نگهدارند.

او گفت: رانندگان از اقداماتی که باعث حواس پرتی آن‌ها می شود مانند خوردن و آشامیدن، استفاده و صحبت کردن از تلفن همراه، صحبت کردن با سرنشینان و ... در هنگام رانندگی خودداری کنند.

او بیان کرد: رانندگان در سطح معابر به تابلو‌های تعیین مسیر و هشداری توجه کافی داشته باشند و در محل‌هایی که تردد عابرین بیشتر می‌باشد مانند تفرجگاها، مراکز خرید و تجاری و فرهنگی و بازار به تردد عابرین توجه کافی داشته باشند.

سرهنگ مومنی گفت: رانندگان به هنگام نزدیک شدن به گذرگاه‌های عابر پیاده سرعت وسیله نقلیه را کاهش دهند و به حق تقدم عبور عابرین احترام بگدارند.

او ادامه داد: همچنین موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده کنند و از حرکت در خطوط ویژه اتوبوس خودداری کنند و در تقاطع‌ها با روشن شدن چراغ قرمز پشت خط ایست توقف داشته باشند تا شاهد وقوع حوادث دلخراش در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

بیشتر بخوانید

جان باختن 2نفر بر اثر حادثه رانندگی در استان لرستان

تصادف زنجیره‌ای 14 خودرو در بزرگراه امام علی (ع)/ 3 نفر مصدوم شدند+ فیلم و تصاویر

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان