قیمت خودرو (۹۹/۵/۷)/ بازار به ثبات رسید

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ سعید موتمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار خودرو توضیح داد: قیمت خودرو نسبت به هفته گذشته که نرخ ارز مدام در حال نوسان بود، به ثبات رسیده و با سقوط قیمت دلار از 25 به 20هزار تومان، دامنه تغییر قیمت خودرو نیز کاهش یافته است.

فروشنده‌ها بیشتر از خریداران

او ادامه داد: البته همچنان قیمت‌ها در این بازار غیرمنطقی بالا است و با وجود ثبات بازار، خریدار چندانی وجود ندارد و بیشتر مردم فروشنده هستند.

اختلاف قیمت 100درصدی بین کارخانه و بازار

موتمنی با انتقاد از فاصله بالای قیمت خودرو در کارخانه و بازار تصریح کرد: باتوجه به افت عرضه خودروسازان این فاصله قیمت روز‌به‌روز در حال افزایش است، به طوریکه در برخی‌ خودرو‌ها این اختلاف قیمت به 100درصد رسیده و التهاب بازار را دوچندان کرده است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو اظهار کرد: با کاهش نرخ ارز طی چند روز گذشته شاهد بازگشت آرامش نسبی به بازار خودرو هستیم و روند صعودی صعودی قیمت‌ها متوقف شده است؛ حالا چنانچه ارز مجددا کاهش یابد قیمت خودرو نیز نزولی خواهد شد.

تاثیر مستقیم عرضه بر قیمت خودرو

موتمنی تاکید کرد: البته همانطور که قبلا گفته‌ام کاهش عرضه خودروسازان و عدم تعادل بین خودرو‌های موجود و حجم تقاضا باعث التهاب قیمت خودرو شده و اگر خودروی بیشتری به بازار تزریق شود مسلما بر کاهش قیمت خودرو و فاصله نرخ کارخانه و بازار تاثیرگذار خواهد بود.

قیمت روز خودرو

براساس اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در تاریخ هفتم مرداد ماه به شرح زیر است؛

قیمت پراید در بازار آزاد

امروز قیمت هر دستگاه پراید111 در بازار آزاد حدود 91 میلیون تومان و سایپا 131 تقریبا 79 میلیون و 500 هزار تومان است؛ همچنین تیبا صندوقدار 91 میلیون و 500 هزار تومان، تیبا 2 و ساینا نیز 104 میلیون تومان در بازار تعیین قیمت شده‌اند.

قیمت روز کوییک نیز در این بازار به 114 میلیون و کوییکR حدود 119 میلیون تومان رسید.

قیمت پرتیراژ‌های ایران‌خودرو

امروز قیمت پژو 405 حدود 129 میلیون تومان، 206 تیپ 2، 153 میلیون تومان، 206 تیپ 5، 190 میلیون تومان و پژو 206 صندوق‌دار V8  نیز 182 میلیون تومان است.

همچنین دنا 204 میلیون و دنا پلاس نیز حدود 247 تا 248 میلیون تومان در بازار آزاد تعیین قیمت شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان