رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد

ایجاد ۶۷۹۲ فرصت شغلی با ۲۷ طرح و پروژه جهش تولید در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در استان زنجان ۲۷ طرح و پروژه در بخش جهش تولید در نظر گرفته شده که ۶۷۹۲ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

ایجاد 6792 فرصت شغلی با 27 طرح و پروژه جهش تولید در زنجان

محمدباقر نوبخت عصر امروز (6 مردادماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به اینکه حضور مسئولان کشوری در استان‌ها، زمینه اعلام مطالبات مردم به مسئول کشوری را فراهم می‌کند، اظهار کرد: از اعلام نظر و مطالبات نمایندگان مردم زنجان در مجلس و استاندار زنجان در جلسه قدردانی می‌کنم؛ چراکه این مسائل سبب آشنایی مسئولان کلان کشور با مشکلات موجود در استان‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمع‌بندی از عملیات اجرایی ناشی از سفر مسئولان کشوری به استان‌ها باید اتفاق بیافتد، افزود: استان زنجان باید سهم و نقش خود در جهش تولید را ایفا کند و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز باید برنامه استان‌ها را ارائه دهد.

این مسئول ادامه داد: در سفر پیشین رئیس‌جمهور به استان زنجان بالغ بر 46 طرح و پروژه با 751 میلیارد تومان منابع مالی تدوین و مقرر شد که این میزان در طول دو سال به استان تخصیص یابد که مبلغ مورد نظر تحقق یافت و با توجه افزایش قیمت‌هایی که اتفاق افتاده، تاکنون 1355 میلیارد تومان با 178 درصد تحقق به استان زنجان تخصیص داده شده است که با توجه به تداوم افزایش قیمت مصالح برای تکمیل پروژه‌ها حمایت‌های مالی ادامه خواهد داشت.

نوبخت با اشاره به بررسی و ارزیابی استان زنجان در سفرهای انجام شده و بررسی مستمر پروژه‌ها، عنوان کرد: پیش از تامین هزینه ریالی پروژه، از دستگاه‌ها تعهد گرفته می‌شود تا دستگاه مربوطه در زمان مناسب این اقدام را انجام دهد و امروز نیز راه‌آهن برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان - قزوین در موعد مقرر متعهد شده است.

وی افزود: پس از پرداخت اعتبار، تاخیر در پروژه‌ها قابل پذیرش نیست و پروژه‌های بررسی شده امروز، باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پروژه‌های جهش تولید، تصریح کرد: در استان زنجان 27 طرح و پروژه در بخش جهش تولید در نظر گرفته شده که این پروژه در بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و فناوری‌های نوین بوده و برای این طرح‌ها 6646 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: علاوه‌ بر 6646 میلیارد تومان بودجه، برای پروژه‌های جهش تولید استان زنجان نیز 13 میلیون و 136 هزار دلار منابع ارزی در نظر گرفته شده است که می‌تواند 6792 فرصت شغلی را ایجاد کند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هنوز هم در جنگ هستیم، اظهار کرد: باید در جنگ اقتصادی نیز به نحوی فعالیت کنیم که دشمن از فعالیت ما مطلع نشود و در حال حاضر شوک‌هایی که به بازار ارز وارد می‌شود عمدتا ناشی از شرایط تحریم است و باید با مقاومت، امور کشور را پیش ببریم.

نوبخت با اشاره به اینکه از اول مهرماه یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز می‌شود، یادآور شد: 32 هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی افزایش حقوق تامین اجتماعی هزینه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: 14 هزار میلیارد تومان برای گندم هزینه شده و این اقدام در زمانی انجام می‌شود که آمریکا در تلاش برای برهم زدن اقتصاد کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان