معاون عمرانی شهرداری تهران مطرح کرد؛

تکمیل ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا تا آخر سال/ موافقت شهردار تهران با ساخت زیرگذر مشیریه

صبوری دیلمی گفت: عملیات اجرایی ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا از ابتدای مرداد آغاز شده و تا پایان سال هم تکمیل می‌شود.

تکمیل ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا تا آخر سال/ موافقت شهردار تهران با ساخت زیرگذر مشیریه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران صبح امروز در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: در سال 98 برای پخش یک میلیون تن آسفالت هدف گذاری کردیم و دلیل این انتخاب هم این بود که اگر آسفالت عمرش ده سال است، یک دهم سطح شهر نیاز به تعویض آسفالت دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه پارسال حدود 3 ماه از 12 ماه سال را از دست دادیم، گفت: با این وضعیت حدود 750 هزار تن آسفالت پخش کردیم.

او تصریح کرد: امسال هم مدل بهسازی ادامه دارد و هدفمان همان یک میلیون تن در سال است و تا امروز یک چهارم برش و آسفالت معابر را انجام داده‌ایم.

صبوری دیلمی با بیان اینکه در یکی از کارخانه‌های شهرداری تهران آسفالت پلیمری تولید می‌کنیم، افزود: مسیر اتوبوس‌های تندرو را که مسیر‌های مهمی برای ما هستند، با آسفالت پلیمری پوشش می‌دهیم.

او یکی از مشکلات این معاونت در مسیر اتوبوس‌های بی آر تی را سنگینی اتوبوس‌ها برشمرد و تأکید کرد: این وضع باعث جمع شدگی آسفالت می‌شود که البته بنا داریم در نزدیکی ایستگاه‌ها که اتوبوس‌ها ترمز می‌زنند، از پوشش بتن استفاده کنیم.

صبوری دیلمی با بیان اینکه از این طریق آسیب دیدگی به اتوبوس‌ها هم کمتر شده و مردم هم در استفاده از اتوبوس‌های تندرو کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد، گفت: موضوع دیگری که امسال برای آن برنامه ریزی شده موضوع خیابان سازی و پیاده راه سازی است، زیرا ما صد سال است پیاده راه سازی کرده‌ایم، اما هنوز پیاده رو‌های مناسبی در تهران نداریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه سه نقشه اصلی پیاده راه سازی روی هم قرار گرفت، گفت: قرار شده در سال 99 معادل 500 کیلومتر پیاده راه سازی شود و اهمیت موضوع در این است که در این پیاده راه سازی به معلولان و دوچرخه سواران توجه ویژه شده است.

او خاطرنشان کرد: این 500 کیلومتر مسیر پیاده به صورت به هم پیوسته است و همه امکانات مانند نور و مبلمان شهری و جمع آوری ضایعات و موانع در طرح آن لحاظ شده است.

صبوری دیلمی با بیان اینکه این اقدامات فقط پیاده راه سازی نیست و حتما اسم دیگری دارد، تصریح کرد: حتما برای نامگذاری آن‌ها یک مسابقه‌ای برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه 80 کیلومتر از این پیاده راه در دست اقدام است و به طور قطعی در یک برنامه ریزی 5 ساله 2500 کیلومتر پیاده راه خوب خواهیم داشت، گفت: در 40 سال آینده حدود 20 هزار کیلومتر پیاده راه سازی انجام خواهد شد که در این مسیر از همه تجربیات صد سال گذشته استفاده خواهیم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام تهران گفت: پروژه شهید رستگار یک پروژه 6 کیلومتری است که فاز اول آن در سال گذشته افتتاح شد و فاز دوم هم که اتصال تندرو‌ها به بزرگراه آزادگان و امام رضا (ع) است، قرار بود تا پایان سال 98 افتتاح شود که به دلیل توافق نداشتن به معارضین انجام نشد و از طرفی هم نمی‌خواستیم از ماده 9 استفاده کنیم.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از معارضین توافق کردند و برای تعدادی هم مجبور به اعمال ماده 9 شدیم، افزود: امروز تنها 2 معارض باقی مانده است و ظرف 2 یا 3 ماه آینده تندرو‌های این پروژه اجرا خواهد شد.

صبوری دیلمی با اشاره به اینکه عده‌ای از اهالی مشیریه درخواست یک زیرگذر داشتند، گفت: ما در گوشه دیگری پل بزرگی را ایجاد کردیم، اما ساکنان می‌خواستند یک زیرگذر هم برای تردد‌های محلی داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته با شهردار تهران برگزار شد، گفت: او هم با ساخت این زیرگذر موافق بود که به نظر می‌رسد یک ماه زمان می‌برد و با این کار کامیون‌هایی که قصد عبور از تهران را دارند، وارد تهران نمی‌شوند و از رینگ کمربندی غرب به شرق و بالعکس خارج می‌شوند.

او با بیان اینکه در استاد معین یک بلوار با عرض 40 متر در حال ساخت است که تا عید غدیر افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه از خیابان سی متری جی از پایین دست استاد معین آغاز می‌شود و تا خیابان آزادی می‌رسد و با بازگشایی این بلوار، دو طرفه شدن زیرگذر استاد معین دارای توجیه می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به ورودی زیرگذر گیشا به خیابان گیشا تصریح کرد: این ورودی در گذشته ایراداتی داشت که سبب می‌شد در 200 متر اول خیابان مشکلاتی شکل گیرد، لذا ما دو گزینه داشتیم که یکی ساخت دوربرگردان روی چمران و دیگری ایجاد تونل زیرگذری بود.

او با بیان اینکه در حال گذر از مراحل نهایی طراحی هستیم، افزود: عملیات اجرایی آن از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و تا پایان سال این زیرگذر هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

صبوری دیلمی در خصوص تأثیر کرونا بر پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران گفت: این شرایط سبب رفتن استادکاران و عوامل اجرایی و راننده‌ها شد که یک درصد کوچکی از کار‌های ما باقی ماند و در برخی از کارگاه‌ها هم تعدادی از کارگران مبتلا به کرونا شدند که همین امر باعث شد تا کارگاه‌ها را تعطیل کنیم.

او با بیان اینکه تاکنون نتوانستیم به دلیل کرونا کارگاه‌ها را به سرعت حداکثری برسانیم، افزود: برنامه ریزی کردیم و گفتیم باید بتوانیم در شرایطی که این ویروس وجود دارد، کار کنیم.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان