نت‌های بایدن دست او را در جلسه مطبوعاتی رو کرد

کاملا هریس زوج انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها؟

دنیای‌اقتصاد : آیا کاملا هریس، رقیب سابق بایدن و دادستان پیشین آمریکا را باید معاون و همپای او در انتخابات سال ۲۰۲۰ خواند. آیا گاف پولیتیکو در انتشار نام کاملا هریس عامدانه بوده است.

پستی که پولیتیکو در آن هریس را معاون بایدن خواند و بلافاصله نیز آن پست حذف شد. با این حال مشاهده نام هریس در یک یادداشت مربوط به بایدن گمانه‌زنی‌‌ها را در مورد انتخاب هریس تقویت کرده است. به گزارش پولیتیکو هنگامی که جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها روز سه‌شنبه در حال گفت‌وگو با خبرنگاران بود، در دست بایدن یادداشتی مشاهده شد که نام کاملا هریس در آن دیده می‌شد. این صحنه اما از لنز دوربین خبرنگار آسوشیتدپرس دور نماند و بلافاصله ثبت شد. نام هریس در این یادداشت در بالای اسامی بود. حالا رسانه‌های آمریکایی با اشاره به یادداشت شخصی که در دست جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 2020 رویت شده است به گمانه‌زنی درباره احتمال انتخاب کاملا هریس سناتور آمریکایی به‌عنوان معاون او در صورت پیروزی در انتخابات پرداخته‌اند. 

در گزارش پولیتیکو آمده است: در پایین نام این سناتور آمریکایی از کالیفرنیا به چند نکته اشاره می‌شد: اینکه بایدن معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نسبت به هریس کینه‌ای ندارد. این موضوع به نزاع آنها در مناظره انتخابات اولیه دموکرات‌ها در تابستان گذشته اشاره داشت. به‌نظر می‌رسد بعد از اینکه یکی از معتمدان اصلی بایدن درباره احتمال نامزدی هریس به‌عنوان معاون بایدن ابراز نگرانی کرده بود این موضوع توجهات را به خود جلب کرده است.

هریس برای کسب نامزدی حزب متبوع خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات آتی رقابت می‌کرد، اما سپس انصراف داد و بایدن با اشاره به کمپین هریس با خود او و دیگر نامزدهای دموکرات، در این یادداشت از هریس به‌عنوان فردی «با استعداد» نام برده و اشاره کرده که هریس کمک زیادی به کارزار انتخاباتی او کرده و برای این سناتور زن احترام زیادی قائل است.

این یادداشت از آن جهت اهمیت دارد که به تازگی پولیتیکو در گزارشی به نقل از کریس دود یکی از دوستان نزدیک بایدن و یکی از مدیران کمیته تایید صلاحیت معاون رئیس‌جمهوری بایدن به مناظره سخت هریس با بایدن در ابتدای رقابت‌های انتخاباتی دموکرات‌ها اشاره و بیان کرد او هنوز از این موضوع ابراز پشیمانی نکرده است.

هریس که از سیاه‌پوستان آمریکا است در این مناظره گفته بود که بایدن «اظهارات مخربی» درباره همکاری‌اش در گذشته با سناتورهای جدایی‌طلب مطرح کرده بود و مخالفت بایدن با طرح اختلاط دانش‌آموزان سیاه‌پوست و سفیدپوست در اتوبوس‌های مدارس را محکوم کرد.

پولیتیکو در ادامه نوشت: یادداشت بایدن نشان می‌دهد که او می‌خواهد به هر گونه تنشی درباره روابطش با هریس خاتمه دهد. به‌نظر می‌رسد همان طوری که از این یادداشت مشخص است هریس قرار است به یکی از معتمدان او تبدیل شود و در مراسم‌های آنلاین - به دلیل فراگیری ویروس کرونا- در کنار او دیده شود. انتخابات 2020 آمریکا سوم نوامبر برابر با 13 آبان برای انتخاب رئیس‌جمهوری جدید آمریکا و معاون او برگزار می‌شود. این گمانه‌زنی‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که بایدن گفته است تا اوایل هفته جاری نام نامزد معاونت را اعلام خواهد کرد. این در حالی است که فاکس‌نیوز، رسانه نزدیک به جمهوری‌خواهان در گزارشی نوشت که سایت پولیتیکو تصادفا نام معاون بایدن را فاش کرده است. پولیتیکو در این گزارش هریس را تصادفا معاون بایدن خواند این در حالی است که معاون سابق رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده گفته است که روز اول اوت نام معاون خود را به‌طور رسمی اعلام خواهد کرد. پولیتیکو درباره نام افرادی که می‌توانند برنده این بلیت بخت‌آزمایی شوند، نوشت: «جو بایدن 4 روز قبل از اول اوت، روز اعلام رسمی نام معاونش- و دو هفته پیش از برگزاری کنوانسیون دموکرات‌ها -کاملا هریس را به‌عنوان معاون خود انتخاب کرده است.  با این حال فاکس نیوز متوجه شده است که این متن به اشتباه منتشر شده است و پس از آن نیز حذف شد.

این مطلب بنابر گفته‌های مارک بدنر، سخنگوی کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت‌های مجلس نمایندگان بیان شد. نقل قول شده بود که بایدن هریس را یک مخالف باارزش و دوستی شایسته خوانده بود و با توجه به سوابق کاری‌اش به‌عنوان دادستان و همچنین فردی ماهر در مناظرات می‌تواند بلیت ورود به کاخ سفید را برای بایدن به ارمغان آورد. برد دایسپرینگ، مدیر بازاریابی و ارتباطات سیاسی پولیتیکو به فاکس‌نیوز گفت: «متن مربوط به کاملا هریس کاملا به‌طور تصادفی منتشر شد.» دایسپرینگ گفت آن مطلب به اشتباه منتشر شد و ما از اینکه این اشتباه رخ داده است، بسیار متاسفیم. 

نام هریس در میان چند زن دیگر مطرح شده است. از جمله کارن باس و وال دمنیگز از نمایندگان مجلس نمایندگان و سناتور تامی داک‌ورث و الیزابت وارن و در نهایت سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دوران باراک اوباما. 

با این حال نام هریس، نام قطعی‌تری به‌نظر می‌رسد. بایدن پیش‌تر او را در عرصه عمومی مورد ستایش قرار داده بود و از همکاری پسرش بیو بایدن با وی در مورد چند پرونده به نیکی یاد کرده بود. حالا با دست‌نوشته فاش شده نیز مشخص شده است که هریس چند قدم دیگر تا معاونت بایدن فاصله دارد. هر چند در روزهای اولیه انتخابات درون‌گروهی این دو به‌عنوان دشمن شناخته می‌شدند اما تجربیات هریس و نزدیکی نگاه وی به پیشروها می‌تواند طرفداران سندرز را به پای صندوق‌های رای بکشاند. پولیتیکو می‌نویسد: دست‌کم نشان دادن نام هریس این موضوع را مطرح می‌کند که بایدن قصد دارد نشان دهد هیچ مشکل و تنشی با دادستان پیشین عمومی ایالات‌متحده ندارد. همان‌گونه که یادداشت خود بایدن نشان می‌دهد هریس فرد قابل اعتمادی برای این همراهی است. هفته گذشته هریس در یک رویداد آنلاین در منطقه رالی در کارولینای شمالی که جزو ایالت‌های موسوم به میدان نبرد است، حاضر شد تا بتواند چشم‌انداز دموکرات‌ها را در میان رای‌دهندگان سیاه‌پوست و زنان سفید‌پوست با تحصیلات عالیه تقویت کند. 

با این حال کارزار انتخاباتی بایدن و سخنگوی هریس تمایلی به پاسخ در خصوص مطرح شدن نام هریس در این یادداشت نداشتند. بایدن با این حال فقط به این نکته بسنده کرد که هفته آینده نام معاون خود را مطرح خواهد کرد. 

در یادداشت لو رفته از بایدن همچنین بدون اینکه نامی از ویلیام بار، دادستان کل کشور آمریکا آورده شود، نوشته شده بود، وکیل مردم نه وکیل رئیس‌جمهور. حالا این گمانه‌زنی مطرح شده است که با انتخاب  بایدن، ویلیام بار باید از این منصب خداحافظی کند. بایدن همچنین نوشته بود: «بیان تناقض‌ها و تضادها»، «گفتن حقیقت»، «مسوولیت‌پذیری» و «به حرف دانشمندان گوش دادن». اینها خصیصه‌هایی هستند که مخالفان ترامپ می‌گویند فاقد آنها است. در پایان این یادداشت نیز شعارهای معروف کارزار انتخاباتی بایدن نوشته شده بود: «بازگرداندن روح آمریکایی»، «احیای طبقه متوسط» و «متحد کردن کشور». 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان