انتشار ۴ کتاب از صمد طاهری

چاپ اول کتاب‌های «سنگ و سپر» و  «شکار شبانه» به همراه چاپ تازه «زخم شیر» و «برگ هیچ درختی» در قالب مجموعه‌ چهار کتاب صمد طاهری منتشر شد.

انتشار 4 کتاب از صمد طاهری

به‌گزارش ایسنا، مجموعه داستان «سنگ و سپر» نوشته‌ صمد طاهری که شامل 17 داستان است  با قیمت 30 هزار تومان در نشر نیماژ منتشر شده است.

در معرفی ناشر از  این کتاب آمده است: صمد طاهری استاد خلق فضاهای داستانی است و آدم‌هایی خلق می‌کند آن‌قدر ملموس و خودمانی که گاهی حس می‌کنیم یکی از آشنایان و نزدیکان خودمان هستند حتی اگر در هر داستان غافلگیرکننده‌ترین و غیرمنتظره‌ترین اتفاقات برای آن‌ها افتاده باشد. اگرچه طاهری در اغلب داستان‌ها تصویرهایی به‌ظاهر واقع‌گرایانه خلق می‌کند اما خواننده هر لحظه بایست در هر بخش از هر داستان منتظر یک خرق عادت و یک ضربه‌ میخکوب‌کننده باشد. شاید یکی دو داستان زمان و مکان مشخصی نداشته باشند اما آن‌ها که آدرس مشخص و دقیقی هم می‌دهند انگار از عناصر زمان و مکان تهی شده‌اند. گویی حقیقت آن‌ها را به روایت‌هایی ازلی‌ ابدی از روابط میان انسان‌ها تبدیل کرده باشد.

همچنین دیگر مجموعه داستان این نویسنده با عنوان «شکار شبانه» با قیمت 17 هزارتومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در معرفی ناشر از این مجموعه داستان هم عنوان شده است: «شکار شبانه» نیز همچون دیگر مجموعه‌داستان صمد طاهری یعنی «سنگ و سپر» سال‌ها در محاق ماند و بسیار کمتر از «زخم شیر» و «برگ هیچ درختی» دیده و خوانده شد. خود طاهری به‌رغم همه‌ تحسین‌هایی که نسبت به کتاب «زخم شیر» شنیده و جایزه‌هایی که برای آن گرفته است، همچنان «شکار شبانه» را بهترین کتابش می‌داند و معتقد است بهترین داستان‌هایش را در این مجموعه گنجانده است. حال پس از ویرایش مجدد، همه‌ آثار داستانی این نویسنده‌ چیره‌دست آبادانی تا امروز در کنار یکدیگر در شکل‌وشمایلی جدید و آراسته‌تر منتشر شده‌اند تا قضاوت درباره‌ بهترین اثر طاهری به خوانندگان راستینش واگذار شود؛ قضاوتی که به‌راستی بسیار دشوار است چرا که نویسنده‌ این داستان‌ها لحظه‌ای درباره‌ کیفیت داستان‌هایش کوتاه نیامده و کم‌فروشی نکرده است.
 

همچنین چاپ ششم کتاب «زخم شیر» و چاپ سوم رمان کوتاه  «برگ هیچ درختی» همزمان و در قالب یک یونیفرم منتشر و بازنشر شده و در اختیار علاقه‌مندان ادبیات معاصر قرار گرفته اند. 


«زخم شیر» مجموعه‌ 11 داستان کوتاه از صمد طاهری است که توسط نشر نیماژ منتشر شده بود. این مجموعه جوایزی همچون جایزه‌ «جلال آل احمد» و جایزه‌ «احمد محمود» را از آن خود کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان