بدهی ۶۷ میلیاردی بنیاد شهید به مراکز آموزش عالی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از بدهی ۶۷ میلیارد تومانی این بنیاد به مراکز آموزش عالی استان خبر داد.

بدهی 67 میلیاردی بنیاد شهید به مراکز آموزش عالی استان مرکزی

مرتضی انصاری فر هفتم مردادماه در نشست مطبوعاتی با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با وزارت راه و شهرسازی به جهت ساخت 20 هزار مسکن ارزان قیمت ویژه خانواده شهدا و ایثارگران کشور بیان کرد: این تفاهم ویژه سه استان کرمانشاه، خراسان جنوبی و استان مرکزی است که درصدد برگزاری جلسات و واگذاری زمین در این حوزه هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو چهار استان برتر کشور در حوزه تامین مسکن ویژه خانواده شهدا و ایثارگران است، افزود: در حال حاضر پروژه 264 واحدی با پیشرفت 85 درصدی در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن با وجود شرایط خاص کنونی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی به هیچ عنوان متوقف نشد.

انصاری فر تصریح کرد: با مصوبه هیات دولت، اخیرا وام مسکن نیز برای خانواده ایثارگران و شهدا نیز افزایش یافته است به طوری که در شهرهای بیش از یک میلیون نفر 160 میلیون تومان، برای شهرهای کمتر از یک میلیون نفر 120 میلیون تومان، برای سایر شهرها 100 میلیون تومان و برای نقاط روستایی 80 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه با وزارت صمت به منظور اشتغالزایی خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: یکی از مشکلات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت شهدا و ذخیره مرخصی شهدا از سال 95 تا 98 بود که این مطالبات با معوقات ماده 38 قانون برنامه و بودجه در کشور به هفت هزار میلیارد تومان می رسد و سهم استان مرکزی از این میزان مطالبات قابل توجه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: ذخیره مرخصی شهدا، پاداش پایان خدمت شهدا و معوقات ماده 38 به ترتیب شامل 458 نفر، 100 خانواده و 1051 نفر می شود که تا پایان سال 97 یک سوم ذخیره مرخصی و بخشی از معوقات ماده 38 و تمامی پاداش پایان خدمت پرداخت شده و پرداخت مطالبات سال 98 نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بدهی کلان بنیاد شهید به مراکز آموزش عالی استان مرکزی اظهار کرد: بنیاد شهید استان 67 میلیارد تومان به مراکز آموزش عالی بدهی دارد که 64 میلیارد تومان آن متعلق به دانشگاه آزاد است.

انصاری فر در خصوص چالش های موجود در حوزه بیمه تکمیلی خانواده شهدا و ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته در این حوزه چالش های بسیاری وجود داشت، مقرر بود که سه هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه این حوزه فراهم شود و ماهانه 250 میلیارد تومان نیز پرداخت شود، اما تنها سه ماه پرداخت شد و همین امر باعث شد که بسیاری از مراکز درمانی اقدام به لغو قرارداد کنند، اما اواخر سال گذشته با تلاش های فراوان مشکل حل شد و با پرداخت تمامی فاکتورهای بیمه خانواده های شهدا در حال حاضر صورت وضعیت به روز است و امسال نیز مقرر است که اعتبارات حوزه بیمه از طریق منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها تامین شود.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده جهت اجرایی شدن پرداخت حقوق جانبازان فاقد شغل گفت: درصدد تامین اعتبار این طرح هستیم تا جانبازان بالای 60 سال بتوانند از این مزیت بهره مند شوند، البته استان مرکزی در این حوزه پیشرو بوده است به طوری که در سال 98 حدود 191 نفر و در سه ماهه نخست سال 99 نیز 93 نفر مشمول این طرح شدند و 200 نفر نیز در صف دریافت حقوق هستند.

انصاری فر با بیان اینکه استان مرکزی 30 جانباز قطع نخاع، 11 جانباز شیمیایی حاد و 119 جانباز شیمیایی با شرایط متوسط دارد که از طریق بیمه دی خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می کنند، پیگیری جهت تامین واکسن آنفلوآنزا و آزادسازی سهام بانک دی ایثارگران را از دیگر اقدامات در دست اقدام مجموعه بنیاد شهید دانست.

وی اضافه کرد: تمامی امور بانکی بنیاد شهید از طریق بانک دی انجام می شود و تلاش بر این بود که در استان ها نیز چنین اقدامی صورت گیرد که به دلیل نداشتن شعبه از این بانک در تمامی شهرستان ها موافقت از سوی استان مرکزی صورت نگرفت بر همین اساس با موافقت بانک مرکزی مقرر است که باجه یا گیشه ای از این بانک در ادارات بنیاد شهید مستقر شود که به صورت پایلوت، اینکار از استان مرکزی و شهرستان های خمین و ساوه و استان سمنان آغاز خواهد شد که تمامی خدمات این بانک از طریق این باجه در ادارات بنیاد شهید شهرستان ها ارائه خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی آماده سازی پروژه توانبخشی، آغاز عملیات اجرایی مناسب سازی ساختمان بنیاد شهید شازند، استانداردسازی ناوگان خودرویی بنیاد در استان، تخریب و نوسازی کامل ساختمان بنیاد شهید اراک را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار مجموعه دانست.

وی با اشاره به شیوع کرونا و اقدامات حمایتی بنیاد شهید گفت: در روزهای اولیه شیوع بیماری و انجام طرح مومنانه، 380 بسته حمایتی برای جانبازان بویژه جانبازان زیر 25 درصد و کارت بن خرید فروشگاه به میزان 500 هزار تومان، همچنین بسته های بهداشتی برای جانبازان ضایعه نخاعی و شیمیایی و توزیع 200 بسته اقلام بهداشتی توسط بانک دی انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان