تامین مالی برای خرید ماشین‌آلات معدنی داخلی

دنیای‌اقتصاد : مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: خریداران ماشین‌آلات معدنی داخلی که از هپکو خریداری کنند علاوه برتامین مالی، از یارانه ۴درصدی سود تسهیلات برخوردار خواهند شد.

فرید دهقانی با بیان این مطلب افزود: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها برای حمایت و افزایش تولید داخل در بخش ماشین‌آلات معدنی، انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها بود، که با حمایت ایمیدرو 5 تفاهم نامه با شرکت‌های فولاد مبارکه، چادرملو، گل‌گهر و 5 پیمانکار اصلی شرکت ملی مس و صندوق سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در جهت تحقق جهش تولید در هپکو به امضا رسید.

وی از جمله محورهای مهم انعقاد این تفاهم نامه‌ها را تولید قطعات یدکی، تجهیزات خط تولید و همچنین بازسازی و ساخت ماشین‌آلات معدنی سازگار با توان تولید هپکو برشمرد و افزود: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها به صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی اختصاص دارد، که به موجب آن متقاضیان تولیدات داخلی هپکو، مشمول تسهیلات اعطایی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با در نظر گرفتن حداقل 4درصد یارانه سود تسهیلات از منابع داخلی صندوق بیمه خواهند شد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با بیان اینکه این  تفاهم‌نامه‌ها هم اکنون نیز با ارائه تقاضا از سوی شرکت‌های مذکور، عملا آغاز و اجرایی شده‌اند، تصریح کرد: ادامه و توسعه این روند مستلزم توجه جدی شرکت هپکو در جهت تولید کیفی با قیمت مناسب‌تر در زمان مناسب است، که اگر این مهم رخ دهد حتما تقاضاها  به سمت شرکت هپکو روند صعودی خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز برخی از شرکت‌ها به عنوان مثال، چند موتور دامپتراک را برای بازسازی کردن به هپکو ارسال کرده‌اند که این روند ادامه خواهد داشت.

دهقانی در مورد اینکه آیا برای تامین نقدینگی شرکت‌های کوچک توسط شرکت‌هایی همچون هپکو که اشل بین‌المللی دارند در این تفاهم‌نامه‌ها گزینه‌ای آمده است؟ گفت: تقاضای ماشین‌آلات معدنی از هپکو مربوط به معادن کوچک مقیاس است که حمایت از این معادن بر عهده صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی (یکی از شرکت‌های تابعه ایمیدرو) گذاشته شده است.

وی افزود: ما برای تحقق این امر اقدام به ارائه تسهیلات به متقاضیان کرده‌ایم تا نیاز به منابع مالی آنها برطرف شود. همچنین صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با تامین مالی خریداران و ارائه یارانه 4درصدی سود تسهیلات، در جهت کاهش هزینه مالی آنها گام برداشته تا بتوانند در حیطه توان هپکو، از تولیدات داخلی استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در مورد تعیین تکلیف مدیریت و مالکیت هپکو  تصریح کرد: مطابق مصوبه هیات محترم وزیران 55 درصد هپکو که در دست سازمان خصوصی‌سازی بود به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد، اما چتر حمایتی ایمیدرو با تحریک و افزایش تقاضا برای محصولات هپکو اعم از بازسازی و ساخت قطعات یدکی و تجهیزات خط تولید بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی افزود:  قرارداد  مذکور امضا و 55درصد آن به سازمان تامین اجتماعی واگذار شده است و کارهای اداری نقل و انتقال آن در حال انجام است و انتقال مدیریت آن نیز  در هفته‌جاری انجام خواهد شد.

دهقانی همچنین از انعقاد  تفاهم‌نامه  دوجانبه میان  صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با صندوق کارآفرینی امید در راستای تحقق اهداف تولید و توسعه پایدار در بخش معادن روستایی و عشایری خبر داد.

به گفته وی، در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار در بخش معادن روستایی و عشایری کشور، منطبق با سند چشم‌انداز افق 1404 جمهوری اسلامی ‌ایران و با رویکرد گسترش همکاری‌ها برای تقویت، تولید و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و همچنین توسعه پایدار در بخش معدن، برای تضمین تمامی‌ تسهیلات دریافتی توسط معدنکاران، تفاهمنامه‌ای میان صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و صندوق کارآفرینی امید برای تامین مالی توسعه معادن کوچک‌مقیاس به امضا رسید.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی افزود: این تفاهم‌نامه به منظور اعطای تسهیلات به متقاضیان از محل منابع تلفیقی صندوق کارآفرینی امید با صندوق توسعه ملی، به منظور تامین مالی طرح‌های بخش معدن و صنایع معدنی از جمله تامین ماشین‌آلات، تجهیزات استخراج و فرآوری و سایر طرح‌های مرتبط با عملیات معدنی از شرکت‌های داخلی  یا خارجی و نمایندگی‌های مجاز آنها در راستای  توسعه و ایجاد اشتغال پایدار، به متقاضیان معرفی شده از سوی کارگروه‌های ملی یا استانی مطابق مقررات و توافق‌های مربوطه در جهت تامین سرمایه در گردش به معرفی‌شدگان صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، در قبال تضمین بیمه‌نامه اعتباری و صادره توسط صندوق بیمه، منعقد شد.

وی تاکید کرد: کارمزد تسهیلات برای طرح‌ها، با نرخ 4درصد به مناطق روستایی و عشایری مرزی و 6درصد به روستاهای غیرمرزی و عشایری غیرمرزی است. صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی یکی از ارکان اصلی این طرح است و این توافق‌نامه‌ها جزو الزامات پیشبرد اهداف در بخش تامین منابع مالی، جهت ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری است.

p29 (2) copy

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان