شبیه تابستان ۹۵؛ با چند سال حسرت

انتخاب با چشمان باز!

دنیای‌اقتصاد : بیایید برگردیم به تابستان ۹۵؛ به شبی که مهدی طارمی به عنوان آقای گل و بهترین بازیکن لیگ پانزدهم فوتبال ایران راهی برنامه نود شد و در روی آن صندلی معروف روبه‌روی عادل فردوسی‌پور نشست

مهدی پدیده لیگ چهاردهم شد و بعد به عنوان آقای گلی لیگ پانزدهم دست یافت. همزمان قرارداد طارمی هم به پایان رسیده بود و او بازیکن آزاد به شمار می‌آمد. مهاجم بوشهری آن شب به عادل گفت پنج پیشنهاد از لیگ‌های مختلف اروپایی دارد. چند روز بعد، اما راهی باشگاه پرسپولیس شد و برای تمدید قرارداد با سرخ‌پوشان به توافق رسید. همان شب او و رامین رضاییان مسافر ترکیه شدند و بعد خبر شوکه‌کننده عقد قرارداد آنها با ریزه‌اسپور رسانه‌ای شد. همه این اتفاقات باورنکردنی در فاصله فقط چند روز رخ داد. طارمی خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت از پیوستن به تیم ترکیه‌ای پشیمان شد و به‌طور غیرقانونی به پرسپولیس برگشت. بقیه‌اش را هم که خوب می‌دانید؛ بسته شدن دو پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس و محرومیت چهار ماهه خود طارمی. او بخشی از بهترین روزهای دوران بازی‌اش را به همین راحتی از دست داد و حتی ناچار شد مدتی در قطر توپ بزند. حالا اما مهدی احیا شده و دوباره به شرایط تابستان 95 برگشته؛ شاید قدری بهتر، اما خیلی دیرتر!

این روزها همه جا حرف از پیشنهادهای رنگارنگ طارمی است. از خود پرتغال تا ایتالیا و انگلستان، مدام خبر تقاضا برای جذب طارمی به گوش می‌رسد. همین دیروز رسانه‌های اروپایی نوشتند آستون‌ویلا در لیگ برتر انگلستان به دنبال جذب دو مهاجم است و در لیستی که مدیران این باشگاه فراهم کرده‌اند، طارمی هم یکی از گزینه‌ها است. شاید انگلستان مقصد بسیار جذابی برای فوتبالیست‌های حرفه‌ای باشد و البته شاید هم نه؛ اگر شک دارید بد نیست نیم‌نگاهی به گزارش مقابل در مورد علیرضا جهانبخش بیندازید! در عین حال، اما آنچه در مورد طارمی اهمیت بسیار زیادی دارد، لزوم انتخاب با چشم باز و آگاهی کامل است. الان دیگر فرصت تکرار اشتباه نیست. طارمی به 30 سالگی نزدیک می‌شود و اگر بنا باشد یک یا دو فصل را بابت یک انتخاب غلط دیگر بسوزاند، عملا عمر مفید فوتبالش در اروپا به پایان خواهد رسید و زودتر از حد انتظار باید به آسیا برگردد. مهدی باید از عجله بپرهیزد، از بهترین و کاربلدترین کارشناسان کمک بگیرد و نهایتا سر فرصت، بهترین مقصد ممکن را انتخاب کند. فرصت آزمون و خطا، خیلی وقت است که سر آمده.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان