وزیر بهداشت:توانستیم آمار مرگ‌های کرونا را کاهش دهیم

خبرگزاری مهر: سعید نمکی، صبح یکشنبه در جلسه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: اقدامات این ستاد در مناطق کمتر برخوردار، ستودنی است.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توانسته با حمایت رهبری که همواره سفارش و توصیه اکید برای رسیدگی به محرومان را دارند، گام‌های موثری در جهت کمک به محرومان بردارد.

وزیر بهداشت در ادامه به حمایت‌های این ستاد از وزارت بهداشت در روز‌های شیوع کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در روز‌های اول هجمه کرونا، برای ما سخت و نفس گیر بود و ما همواره دوستانی که ما را حمایت کردند، یادمان نمی‌رود و در ذهن تاریخ باقی خواهد ماند.

نمکی افزود: حمایت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای من عامل دلگرم کننده‌ای بود و اینکه در تامین مایحتاج مورد نیاز بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت را حمایت کردند، جای تقدیر و سپاس دارد.

وی ادامه داد: حمایت‌های ستاد باعث شد در روز‌های کرونایی از وارد کننده تجهیزات پزشکی، به تولید کننده و صادر کننده اقلام پزشکی روز‌های کرونایی تبدیل شویم و قطعاً یکی از اضلاع خلق این حماسه، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بود.

وزیر بهداشت افزود: گرچه شاهد خیز جدید بیماری هستیم، اما نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که با حمایت‌های دوستان، توانستیم آمار مرگ‌های کرونایی را به حدود 50 مرگ در روز برسانیم.

نمکی، فعالیت سامانه 4030 را یکی دیگر از دستاورد‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حمایت از وزارت بهداشت و کنترل بیماری کرونا دانست.

وزیر بهداشت، در ادامه به موضوع ساخت واکسن کرونا در دنیا اشاره کرد و گفت: نه فقط ما بلکه دنیا نمی‌داند واکسن کرونا چگونه اثر خواهد کرد و چه مدت ایمنی‌زایی خواهد داشت. رویکرد به واکسن به عنوان پیشگیری از کووید 19 تردید آمیز است.

نمکی ادامه داد: خوشبختانه در زمینه ساخت واکسن هم در کشور اقداماتی انجام شده و ما از دنیا عقب نیستیم. بزرگ‌ترین افتخار ما این است که ملت ما می‌داند که ما در اوج فشار و تحریم ها، محتاج بیرون از مرز‌ها نیستیم که افتخار غرور آمیزی است.

وی تاکید کرد: مذاکراتی را با تولیدکنندگان بزرگ واکسن در دنیا داریم تا بتوانیم در قالب یک پروژه مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام، شرکت‌های دانش بنیان و صاحبان تکنولوژی بیرونی، یک زیر ساخت درازمدت برای تولید واکسن‌های انسانی و دامی در کشور ایجاد کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان