سیدمحمدمهدی سیدصالحی در گفت و گو با مشرق:

فرهاد مجیدی هرگز تیم باثباتی نداشته است/این نتایج با هزینه‌های سپاهان همخوانی ندارد!

بازیکن اسبق استقلال و سپاهان گفت: این بازی جنگ هافبک‌ها و خط حمله‎هاست. استقلال بهترین خط حمله را دارد و سپاهان سومین خط حمله بنابراین تمرکز هر دو تیم در مرکز زمین است.

سرویس ورزش مشرق – دیدار حساس شنبه شب تیم های استقلال و سپاهان در تهران می تواند تا حد زیادی تکلیف تیم نایب قهرمان این فصل از رقابتهای لیگ برتر را مشخص کند.

سیدمحمدمهدی سیدصالحی در گفتگو با مشرق، درباره دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر حرف زد. این بازیکن که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال و سپاهان را در کارنامه خود دارد جدال این دو تیم را بسیار حساس پیش بینی کرد.


**گزیده صحبتهای سیدصالحی با مشرق:

-نمی توانیم صبر کنیم فرهاد 60 ساله شود تا تیم بگیرد

-فرهاد مجیدی هرگز تیم باثباتی نداشته است

-این نتایج با هزینه های سپاهان همخوانی ندارد

-دیاباته فیزیک ندارد در عوض مهاجم باکلاسی است

-روحیه جنگندگی سپاهانی ها از بین رفته!

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* آقای سید صالحی! در آستانه دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان شرایط این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- به اعتقاد من استقلال پس از کرونا با شرایط پر فراز و نشیبی برگشت. همچنانکه سپاهان هم نتوانست نتایج خوبی در لیگ کسب کند.

* مشکلات استقلال چه بود؟

- استقلال پس از خروج استراماچونی و مشکلات مدیریتی که داشت مصدومان زیادی روی دستش ماند و در ادامه کرونا و استرس روحی روانی هم باعث شد این تیم تحت تاثیر شرایط، همواره بازیکنان خودش را به طور کامل در اختیار نداشته باشد. از این رو دست فرهاد خالی ماند و باعث شد تیم استقلال ثبات لازم را در ترکیب اصلی نداشته باشد. برعکس پرسپولیس که همواره شاهد هستیم در طول سالهای گذشته ترکیب ثابتی از بازیکنانش را در اختیار داشته و حتی زمانی که یحیی روی کار آمد با همان سیستمی که برانکو و کالدرون در تیم پیاده می کردند فوتبال پرسپولیس را ادامه داد.

* سپاهان را تا اینجا چطور دیدید؟

- سپاهان نیم فصل اول خوب نتیجه گرفت و در ابتدای نیم فصل دوم هم خوب کار کرد اما در ادامه و پس از دوران کرونا با نتایجی که گرفت نتوانست جایگاهش را در بالای جدول تثبیت کند .نتیجه یک بر صفر مقابل پارس جم را با نتیجه 1-1 عوض کرد و در بازی با تراکتور شکست خورد. در کل ساختار باشگاه سپاهان همواره در طول سال ها جزو درجه یک‎های ایران بوده است اما امسال سپاهان با توجه به هزینه هایی که کرده نتایج خوبی نگرفته است.

* چه مقدار از این موضوع به قلعه نویی برمی‌گردد؟

- وقتی رزومه قلعه نویی را می‌بینیم نمی‌توانیم به او خرده بگیریم. به نظر من امسال بازیکنان سپاهان آن روحیه جنگندگی را نداشتند. وقتی تیمی از 6 پنالتی 5 پنالتی را خراب می کند متوجه می شویم که وضعیت روحی خوبی ندارد. البته ما در دیدار مقابل صنعت نفت دیدیم که باز همان روحیه جنگندگی بین بازیکنان سپاهان به وجود آمد و تیم 10 نفره مقابل فوتبال تهاجمی و سرعتی صنعت نفت به خوبی با برد به کارش پایان داد.

* بازی شنبه بین این دو تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- دیدار استقلال و سپاهان را باید دربی ایران نامید که از حساسیت خاصی برخوردار است. استقلال برای سه امتیاز می‌جنگند سپاهان هم برای سه امتیاز، پس این بازی 6 امتیازی است. هر دو تیم دنبال سهمیه آسیایی هستند. ضمن اینکه 9 روز بعد هم باید دوباره در جام حذفی با هم مقابله کنند.

* بیشترین تقابل بین کدام دو خط دو تیم به وجود خواهد آمد؟

- این بازی جنگ هافبک‌ها و خط حمله‎هاست. استقلال بهترین خط حمله را دارد و سپاهان سومین خط حمله بنابراین تمرکز هر دو تیم در مرکز زمین است. هر تیمی بتواند مرکز زمین را تصاحب کند برنده است.

* نکته این دیدار چیست؟

- در این بازی کوچکترین خطا و اشتباه می تواند آخرین اشتباه و بهترین فرصت برای تیم مقابل باشد.

* تقابل بهترین خط حمله لیگ مقابل پیام نیازمند و سومین خط دفاع برتر لیگ را چطور می بینید؟

- پیام نیازمند در این مدت نشان داده بی‌حاشیه است. نه مصاحبه ای از از او دیدیم و نه در فضای مجازی فعالیت دارد. گلر بسیار خوبی است که اگر قدر خودش را بداند با قد و قواره ای که دارد می‌تواند تا سالها گلر یک تیم ملی باشد. او به خوبی از امیر قلعه نویی اعتماد به نفس گرفته است.

* و خط حمله استقلال؟

- در نقطه مقابل قائدی این هفته ها سطح کیفی خوبی ندارد ولی امیر ارسلان مطهری که نیم فصل به استقلال آمده یک فوروارد ششدانگ و گلزن است. دیاباته هم با اینکه فیزیک مناسبی ندارد کلاس کاری اش بالاست و با 11 گل زده نشان داده مهاجم خطرناکی است.

* در نیمکت هر دو تیم دو مربی با کمترین سابقه و دیگری با بیشترین افتخارات را می‌بینیم. تقابل امیر و فرهاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- به اعتقاد من تجربه با بازی کردن و نشستن روی نیمکت به دست می آید. شما نمی‌توانید بازیکنی که اولین بار در دربی بازی کرده را بازیکنی که هشتمین بار است در دربی حضور داشته مقایسه کنید. وقتی شما 8،9 بازی در دربی باشید به شما می‌گویند دربی‎باز! ما که نمی‌توانیم صبر کنیم فرهاد مجیدی 60 ساله شود بعد به او تیم بدهیم. بالاخره باید از یکجایی شروع کند. استقلال حتی اگر به سپاهان هم ببازد نباید به فرهاد خرده گرفت چون روبروی یکی از با تجربه ترین مربیان لیگ بازی می کند. بلکه باید به او فرصت بدهیم. چطور به مربیان خارجی فرصت می‌دهیم، باید به امثال فرهاد مجیدی هم فرصت بدهیم. امیر قلعه‌نویی هم از روز اول این سن و سال و تجربه را نداشت. او هم در جوانی وارد مربی شد و حالا یکی از با تجربه ها و کارنامه دارهاست

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان