معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

پرداخت تسهیلات به جوانان باید هدفمند شود

تندگویان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به جوانان باید هدفمند شود، گفت: وقتی به جوانی ۵۰ میلیون تومان می‌دهیم، او نمی‌تواند کاری انجام دهد.

پرداخت تسهیلات به جوانان باید هدفمند شود

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره قانون تسهیل ازدواج و علت اجرایی نشدن این قانون، اظهار کرد: قانون تسهیل ازدواج به 4 دولت گذشته برمی‌گردد، اینکه چرا این قانون پس از تصویب اجرایی نشده است، به علت وجود مشکلاتی در تدوین این قانون یا عدم تبعیت اولین دولتی که آن را تصویب کرده، بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بند‌های این قانون مبهم است و مشخص نشده کدام دستگاه متولی اجرای بند‌های قانون است، گفت: اصل تصویب این قانون، تشکیل ذخیره اندوخته جوانان است، یعنی اعتباری برای اجرای این قانون باید لحاظ می‌شد و دولت موظف بود ظرف مدت 6 ماه این قانون را اجرا کند و به مجلس گزارش دهد، اما این اتفاق نیفتاد.

تندگویان تصریح کرد: قانون در همان زمان که تصویب می‌شود باید به بلوغ خود برسد، چراکه بعد از آن اجرایی شدن این قانون دستخوش تغییر و تحولات می‌شود و قطعا منابع لازم برای اجرای آن تغییر می‌کند. در حال حاضر عملا این قانون به فراموشی سپرده شده است، اما بالاخره مجلس ورود کرد و از دستگاه اجرایی شکایت کرده است. این پرونده در قوه قضاییه 23 متهم دارد و در حال بررسی قضایی است، هر چند که این مسأله مشکلی از جوانان حل نمی‌کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: تفکیک وزارت ورزش از جوانان مطرح شد، اما تصویب نشده است، کاهش ازدواج امری طبیعی است که اتفاق می‌افتد. چیزی که از آن غفلت کردیم موضوع جمعیت است، وقتی جمعیت در 20 سال گذشته کاهش پیدا کرده، اگر توجهی که در حال حاضر به موضوع ازدواج جوانان داریم، به فرزند آوری داشتیم  اکنون با موضوع کاهش ازدواج هم مواجه نبودیم.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات به جوانان باید هدفمند شود، افزود: وقتی به جوانی 50 میلیون تومان می‌دهیم، او نمی‌تواند کاری انجام دهد. وقتی جوانی می‌خواهد ازدواج کند باید اشتغال و مسکن آن تأمین باشد. اگر وام‌های مختلف بگیرد یک بدهکار بانکی بین دستگاه‌های دولتی می‌شود، اما اگر قرار باشد به جوانان وامی دهیم، یک رقم درست دهیم مثلا این رقم می‌تواند یک میلیارد تومان باشد.

تندگویان افزود: خدمت واحد، هدفمند کردن تسهیلات و توزیع مناسب بین جوانان باید به درستی انجام شود. بنده همواره بحث وام تجمیعی را مطرح کردم. معتقد هستم اگر ساختار‌ها درست باشند، هیچ کمکی به جوانان نباید کنیم. ما باید زیرساخت‌های مسکن و اشتغال را برای جوانان حل کنیم، حوزه وزارت جوانان در چند بخش فعالیت می‌کند، آموزش، فرهنگ سازی و ورود جوانان به اشتغال از وظایف این وزارتخانه است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان